خانهاخبار
سیانوژن توسعه سیستم عامل را متوقف می‌کند

سیانوژن توسعه سیستم عامل را متوقف می‌کند

سیانوژن، یکی از مشهورترین توسعه‌دهندگان کاستوم رام‌های اندروید، در اطلاعیه‌ای اعلام کرد از هفته آینده تمام سرویس‌های خود را تعطیل می‌کند.
۱۳۹۵/۱۰/۵

روز گذشته شرکت سیانوژن در اطلاعیه‌ای خبر از تعطیلی سرویس‌ها در پایان سال 2016 داد. بر این اساس توسعه CyanogenOS و نسخه‌های آزمایشی CyanogenMod از تاریخ 31 دسامبر متوقف می‎شود، اما دسترسی به کد پروژه سیانوژن مد برای توسعه‌دهندگان باز گذاشته می‎شود تا جامعه کاربری بتوانند در آینده از سورس کد سیانوژن برای انتشار رام‌ها و پروژه‌های دیگر استفاده کنند.

به عبارت دیگر، اکنون گوشی‌های اندرویدی مثل OnePlus One یا گوشی‌های برند Wileyfox که از سیستم عامل سیانوژن (نه سیانوژن‌مد) بهره می‌برند باید به دنبال رامی جدید باشند.

image

سیانوژن اولین رام خود را سال 2009 منتشر کرد و هم اکنون 50 میلیون کاربر از کاستم‌رام سیانوژن مد روی دستگاه‌های اندرویدی خود استفاده می‌کنند. سیانوژن سال 2013 با جذب سرمایه 7 میلیون دلاری به شرکت تبدیل شد، اما برخلاف برنامه‌های بلندپروازانه‌ای که برای رقابت با گوگل در سر داشت رفته‌رفته از هم پاشید.

درحالی که مدیرعامل جدید سیانوژن، Lior Tal، اعلام کرده است سیانوژن به سمت ساخت افزونه برای اندروید حرکت می‌کند بنیانگذار سیانوژن، Steve Kondik، از این شرکت جدا شده تا بتواند با جذب سرمایه پروژه سیانوژن را با اسم جدید LineageOS زنده نگه دارد.

تعطیل شدن خدمات سیانوژن قطعا تاثیر زیادی بر جامعه توسعه‌دهندگان مستقل اندروید خواهد گذاشت. حال باید دید در ماه‌های آینده چه بر سر آن می‌آید و پروژه جدید Lineage به کجا خواهد رسید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (10 نظر)

h.seyedi

۱۳۹۵/۱۰/۶
فعلا نسخه نایتی 14.1 توسعه داده میشه پس نیازی به پاک کردن نیست ولی به فکر باشید.

اشکان

۱۳۹۵/۱۰/۶
عجب خوش یمن بودی داداچ :|
لطفا با بقیه این کارو نکن ?

miracle2017

۱۳۹۵/۱۰/۵
حیف شد واقعا :(

reza

۱۳۹۵/۱۰/۵
با سلام...اقا ببخشید من ینی الان که سه هفته ای میشه کاستوم رام سیانوژن زدم رو گوشیم باید عوض کنم و یه رام دیگه بزنم رو گوشیم؟؟

Abbas

۱۳۹۵/۱۰/۵
کاش الان سرمایه دار بودم خودم ساپورتش میکردم ?