خانهاخبار
آیا آیپدهای جدید اپل با تاخیر عرضه می‌شوند؟

آیا آیپدهای جدید اپل با تاخیر عرضه می‌شوند؟

گزارش‌های اخیر حاکی از این است که TSMC تنها تولیدکننده پردازنده‌های A10 و A11 برای اپل است و مشخص نیست که آیا TSMC قادر به تولید سفارش‌های این شرکت هست یا اینکه برنامه عرضه آیپدهای اپل با تاخیر مواجه می‌شود.
۱۳۹۵/۱۰/۴
image

در ماه اوت شنیدیم که تولیدکننده تایوانی، TSMC، سفارش تولید تراشه‌های 10 نانومتری برای آیفون‌های 2017 اپل را از سوی این شرکت دریافت کرده است. گزارش‌های اخیر نیز حاکی از این بود که TSMC تنها تولیدکننده پردازنده‌های A10 و A11 برای اپل است. به همین خاطر تولیدکننده تایوانی اکنون یکی از تولیدکنندگان بزرگ برای اپل به شمار می‌رود و حجم سفارش بالایی از سوی اپل دریافت کرده است.

گزارش‌های جدید خبر می‌دهد TSMC می‌خواهد تولید انبوه پردازنده‌های A10X را با شروع سال 2017 آغاز کند. با این حال به نظر نمی‌رسد بتواند به تولید کافی برسد و ممکن است در برنامه‌های اپل وقفه ایجاد شود. کاملا قابل درک است که اپل ترجیح می‌دهد از فرایند 10 نانومتری در تراشه‌های A10X خود بهره ببرد، زیرا با این روش تراشه‌هایی کوچک‌تر با مصرف بهینه‌تر به دست می‌آورد.

همانطور که شنیده‌ایم شایعات از 3 آیپد جدید برای اپل خبر می‌دهد؛ آیپدهایی که قرار است در ماه مارس معرفی شوند. گفته می‌شود آیپدهای 9.7 اینچی و 12.9 اینچی آپدیت می‌شوند و نسخه 10.5 اینچی هم به این تبلت ها اضافه می‌شود. نسخه 10.5 اینچی بیشتر با هدف قراردادن شرکت‌ها و بخش آموزشی عرضه شده، زیرا نسخه 9.7 اینچی کوچک و 12.9 اینچی هم بزرگ و گران‌قیمت است. انتظار می‌رود نسخه‌های 10.5 و 12.9 اینچی پردازنده A10X را روی خود داشته باشند و نسخه 9.7 اینچی گزینه‌ای میان‌رده‌تر برای کاربران باشد.

مشخص نیست که آیا TSMC قادر به تولید سفارش‌ها هست یا اینکه برنامه عرضه آیپدهای اپل با تاخیر مواجه می‌شود. باید منتظر بمانیم تا خبرهای بیشتری از تولیدکننده تایوانی و اپل به گوش برسد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

علیرضا

۱۳۹۵/۱۰/۴
نیازی به آیپد جدید نیست بنظرم...
آیپدهای فعلی فوق العاده هستن و هیچ کم و کاستی ندارن بنظرم
فقط شاید بشه یکم به دوربینشون ایراد گرفت‌(نسبت به دوربین گوشی های پرچمدار) اونم چون تبلته کاملا طبیعیه و از تبلت های دیگه هیچی کم نداره