خانهاخبار
معرفی دو لپ‌تاپ جدید از خانواده Notebook 9 سامسونگ

معرفی دو لپ‌تاپ جدید از خانواده Notebook 9 سامسونگ

شرکت سامسونگ از دو عضو جدید خانواده الترابوک‌های نوت بوک 9 با صفحه نمایش ۱۵ و ۱۳.۳ اینچ، پردازنده Core-i7، حافظه رم ۱۶ گیگابایت و وزنی بسیار سبک رونمایی کرد.
۱۳۹۵/۹/۳۰

مدتی پیش بود که شایعاتی در مورد فروش بخش لپ‌تاپ و پی‌سی سامسونگ به شرکت چینی لنوو به گوش می‌رسید؛ حالا سامسونگ از دو الترابوک جدید خود در خانواده Notebook 9 رونمایی کرد تا مدتی این شایعات کمرنگ‌تر شود.

سری الترابوک‌های Notebook 9 سامسونگ بیشتر بابت قابلیت حمل بالا و طراحی ظریف خود شهرت دارند. شرکت سامسونگ حالا از دو عضو جدید این خانواده در اندازه‌های ۱۵ اینچی و ۱۳.۳ اینچی رونمایی کرده است.

image

 

لپ‌تاپ کوچک‌تر و ۱۳.۳ اینچی جدید سامسونگ تنها ۸۱۷ گرم و لپ‌تاپ بزرگ‌تر و ۱۵ اینچی ۹۸۴ گرم وزن دارد. بدنه این دو الترابوک به شدت باریک و کم‌حاشیه است. صفحه نمایش تقریبا لبه به لبه دستگاه پوشیده شده است، هر چند هنوز به بی‌حاشیه‌ای سری XPS شرکت دل نمی‌رسد. سامسونگ می‌گوید که در ساخت این دو لپ‌تاپ از تکنولوژی Micro Arc Oxidation یا به اختصار MAO استفاده کرده است. به ادعای این شرکت، تکنولوژی MAO کمک کرده است تا استحکام، یکپارچگی فیزیکی و مقاومت در برابر دما و ضربه در این دستگاه‌ها افزایش پیدا کند. ابعاد لپ‌تاپ ۱۵ اینچی ۳۴۷.۹ در ۲۲۹.۴ در ۱۴.۹ میلی‌متر و ابعاد لپ‌تاپ ۱۳ اینچی ۳۰۹.۴ در ۲۰۸ در ۱۳.۹ میلی‌متر است.

image

صفحه‌نمایش این دو لپ‌تاپ رزولوشن FullHD دارند و ۹۵٪ از sRGB پشتیبانی می‌کنند. صفحه نمایش زاویه دیدی معادل ۱۷۸ درجه‌ برای نمایش تصویر را پشتیبانی می‌کند و همچنین حالت مخصوصی از نور صفحه برای فضای باز دارد که ۵۰۰ نیت به نور صفحه اضافه می‌کند.

خریداران می‌توانند این دستگاه را با مشخصات متفاوتی سفارش دهند. CPU این دستگاه تا نسل هفتم Core-i7 را پشتیبانی می‌کند و باتری ۳۰ وات-ساعتی آن ۷ ساعت لپ‌تاپ را روشن نگه می‌دارد و ظرف تنها ۸۰ دقیقه کاملا پر می‌شود. برای هر دوی این الترابوک‌ها قابلیت سفارش حافظه رم ۸ یا ۱۶ گیگابایتی نیز وجود دارد. لپ‌تاپ کوچک‌تر با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی و رابط SATA 3 و لپ‌تاپ ۱۵ اینچی نیز با همان گنجایش اما همراه تکنولوژی سریع‌تر PCIe و NVMe عرضه می‌شود.

image

از قابلیت‌های دیگر الترابوک‌های جدید سامسونگ می‌شود به وای‌فای ac با کانال دوگانه، بلوتوث نسخه 4.1 و دو اسپیکر 1.5 واتی اشاره کرد. پورت‌های ورودی و خروجی این دو دستگاه یک پورت یواس‌بی Type-C، یک پورت HDMI و یک کارت‌خوان microSD هستند. هنوز اطلاعاتی درباره قیمت یا بازار عرضه این دو مدل جدید در دست نیست.

نظر شما درباره لپ‌تاپ‌های ساخت سامسونگ چیست؟ تا به حال لپ‌تاپی از این شرکت خریداری کرده‌اید؟ چرا در ایران لپ‌تاپ‌های سامسونگ به سختی پیدا می‌شوند و جایگاه مناسبی ندارند؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

حسینی

۱۳۹۵/۹/۳۰
با سلام و خسته نباشید واقعا لپ تاپ های سامسونگ عالییه ولی متاسفانه حدود 5 سالی هست که در ایران نمی توانیم پیدا کنیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ معلوم نیست چه خبره؟؟؟؟؟؟

حسام

۱۳۹۵/۹/۳۰
حلالت باشه سامسونگ

mohammad

۱۳۹۵/۹/۳۰
داش چه ربطی داره اون گوشیه این لپ تابه

arshia

۱۳۹۵/۹/۳۰
چه ربطی داشت؟

افشین

۱۳۹۵/۹/۳۰
چه ربطی به لب تاپ داره؟?