خانهاخبار
قیمت مک‌ بوک پرو 2017 (اردیبهشت 97)

قیمت مک‌ بوک پرو 2017 (اردیبهشت 97)

تمام مدل‌های مک بوک پرو سری جدید ۲۰۱۷ در دو رنگ نقره‌ای و خاکستری وارد بازار کشورمان شده است که در ادامه می‌توانید از قیمت و مشخصات آنان مطلع شوید.
۱۳۹۷/۲/۱
image

همان طور که اطلاع دارید اپل اوایل آبان ماه سال گذشته از نسل جدید مک‌بوک پرو پرده برداری کرد. مک‌بوک پرو‌های ۲۰۱۶ نسبت به مدل‌های ۲۰۱۵ از لحاظ پردازنده، گرافیک و رم پیشرفت چندان زیادی نداشته‌اند. آن‌طور که تاکنون مشخص شده، مقصر این اتفاق شرکت اینتل بوده چراکه در تامین و تولید کافی نسل جدید پردازنده‌های Kaby Lake ناتوان بوده است. به همین دلیل اپل مجبور شده از پردازنده‌های Sky Lake استفاده کند.

حال پس از گذشته چندین ماه از معرفی مک‌بوک‌ پرو ۲۰۱۶ نسخه جدید این لپ‌تاپ معرفی شد. مک‌بوک پروهای ۲۰۱۷ طبق انتظارات مجهز به جدیدترین پردازنده‌های اینتل یعنی Kaby Lake شده است. دیگر بهبودهای مشخصات فنی مدل ۲۰۱۷ نسبت به سال گذشته آن‌چنان تفاوتی ندارد.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مک‌بوک پرو ۲۰۱۷ بهبود عملکرد کیبورد و تغییر بسیار کوچک در قسمت طراحی آن است. مک‌بوک‌ پرو‌های ۲۰۱۷ نسبت به مدل‌های ۲۰۱۶ کمی نرم‌تر و روان‌تر شده است و صدای نسبتا کمتری دارد. اپل به صورت رسمی چیزی در این رابطه نگفته و خبرگزاری‌ها نیز آن‌چنان به این موضوع نپرداخته‌اند اما این موضوع حقیقت دارد و با کالبد‌شکافی‌های انجام شده این موضوع ثابت شد.

image

از بحث سخت‌افزاری این محصول که بگذریم، طراحی و ظاهر مک‌بوک پرو‌های جدید به طور کامل دستخوش تغییر شده است. نوار Touch Bar  یک نوار جدید از جنس OLED بالای کیبورد است که جایگزین دکمه‌های فانکشن شده و بسیار کاربردی‌تر از دکمه‌های فیزیکی است. همچنین تاچ بار، نسل دوم حسگر اثر انگشتی Touch ID را که پیش از این در آیفون کار رفته بود در دل خود جای داده تا کاربر نیازی به تایپ کردن پسورد برای ورود به محیط سیستم‌عامل نداشته باشد. کاهش ضخامت، اضافه شدن رنگ جدید خاکستری، صفحه‌نمایش باکیفیت‌تر، اسپیکر با وضوح و طیف صدای بیشتر، نسل دوم مکانیزم کیبورد Butterfly، افزایش اندازه ترک‌پد به بیش از ۲ برابر، نوار لمسی تاچ بار همراه با تاچ آی‌دی و ده‌ها نکته دیگر هر کاربری را ترغیب می‌کند تا برای خرید نوت بوک جدید، مک‌بوک پرو‌ ۲۰۱۶ را در سبد خریدش قرار دهد. 

 

پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از تجربه کاربری مک بوک پرو ۲۰۱۶ بررسی تخصصی این محصول را در جی‌اس‌ام از دست ندهید.

image

مک بوک‌ پرو‌های ۲۰۱۷ پس از گذشت سه الی چهار هفته پس از ورودشان به بازار به ثبات قیمت رسیدند و هم‌اکنون قیمت تمامی مدل‌ها برای خرید معقول است. اما متاسفانه پس از افزایش چشمگیر نرخ ارز‌های خارجی به مراتب قیمت مک‌بوک پرو‌های ۲۰۱۷ نسبت به شهریور ماه سال پیش بالاتر رفته است و دیگر نمی‌توان با قیمت مناسبی که اواخر تابستان سال گذشته داشته‌اند خریداری کرد. 

image

image

 

  • نکته ۱: چهار مدل اول، که با رنگ قرمز مشخص شده، فاقد Touch Bar و Touch ID هستند و همچنین از ۲ درگاه تاندربلت ۳ (USB-C) برخوردارند، درحالی‌که مدل‌های دیگر چهار درگاه تاندربلت ۳ دارند.
  • نکته ۲: تمام قیمت‌ها بر اساس تومان درج شده و مربوط به هفته نخست اردیبهشت ۹۷ است.
image
نظر خود را با ما و دیگر جی‌اس‌امی‌ها به اشتراک بگذارید

image

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (100 نظر)

اف اف اف

۱۳۹۷/۶/۲۱
سلام من دانشجوی معماری هستم.macbook pro MR9Q2 2017 13inch 256g ram8 core i5 بدرد من میخوره؟نرم افزار های رشتمو ساپورت میکنه؟

جواد

۱۳۹۷/۴/۹
كاراى روز مره فقط ويندوز
برنامع نويسى فقط با لينوكس
و كاراى گرافيكى فقط مك كه هيچى به پاش نميرسه. مك گزينه مناسبى براى شماست

پویا

۱۳۹۷/۳/۱۷
سلام خیلییییییی قیمتش بالاست نسبت به توانایی هاش

سارا کمالی

۱۳۹۷/۲/۴
میشه لطفا قیمت و بررسی تخصصی مک بوک ایر 2017 رو هم بزارید؟ هیچ سایتی مک بوک ایر 2017 رو بررسی نکرده, لطفا شما بزارید... ممنون.

امین

۱۳۹۷/۲/۳
شما تا حالا ویندوز رو از نزدیک دیدی ؟ معلومه این حرف رو از رو ی تعصب مزنید.
شما که میگی ویندوز پر از باگ هست میشه خواهش کنم چندتا از این باگها رو نام ببرید ؟
شما میگی ویندوز خیلی سریع ویروسی میشه. خب این به خاطر استفاده نادرسته. من چند ساله از ویندوز استفاده میکنم و آنتی ویروس هم نصب نکردم و تاحالا سیستمم ویروسی نشده.
متاسفانه یکی از مقایسه های اشتباهی که بین مک و ویندوز صورت میگیره اینه که سیستم عامل مک که روی SSD PCI نصب شده رو با ویندوز که روی HDD نصب شده مقایسه میکنند. بعد میگن ببینید مک چقدر سریعه!!! برید مقایسه سرعت ویندوز و مک رو روی SSD ببینید متوجه میشید که مک به گرد پای ویندوز هم نمیرسه.
هیچوقت فکر نمیکردم که اپل لپتاپ i5 رو 10 میلیون تومن بفروشه . یک عده هم بخرن و تعریف و تمجید کنن.
به امید روزی که مردم متوجه بشن که اپل گنجشک رنگ میکنه جای قناری میفروشه