خانهاخبار
آغاز جایگزینی فلش با HTML5 در مرورگر گوگل کروم

آغاز جایگزینی فلش با HTML5 در مرورگر گوگل کروم

گوگل نیز به جرگه شرکت‌هایی پیوسته است که نمایش محتواهای فلش را محدود کرده‌اند.
۱۳۹۵/۹/۲۱
image

باید قبول کرد که عمر فلش به پایان رسیده است. این فرمت طی چند سال اخیر با حفره‌های امنیتی بی‌شماری مواجه شده است و وب‌سایت‌هایی که از آن استفاده می‌کنند نیز کندتر از سایر وب‌سایت‌ها هستند و مصرف باتری بالاتری دارند. از مدتی پیش شرکت‌های مختلف آغاز به تحریم فلش کرده‌اند و این قطار اکنون به ایستگاه گوگل رسیده است.

گوگل چند ماه پیش گفته بود که به زودی محتواهای فلش را در مرورگر کروم مسدود می‌کند. حال با انتشار آخرین نسخه این مرورگر، گوگل عملیاتش علیه فلش را آغاز کرده است. گوگل مانند سایر شرکت‌ها قصد دارد HTML5 را جایگزین فلش کند و به همین دلیل مرورگر کروم از این پس فقط این محتوا را در سایت‌ها به نمایش درمی‌آورد و دیگر محتواهای فلش نشان داده نمی‌شود. البته فعلا این تغییرات برای یک درصد از کاربران کروم اعمال شده، اما گوگل قول داده است تا فوریه سال آینده میلادی تمام کاربران مشمول این تغییر شوند.

البته اگر کاربر بخواهد می‌تواند به صورت دستی محتواهای فلش را برای سایت‌های مختلف فعال کند. فعلا کروم فقط محتواهای فلش را در سایت‌هایی مسدود می‌کند که کاربر اولین بار است از آن‌ها بازدید می‌کند، اما تا اکتبر سال آینده محتوای فلش تمام سایت‌ها برای به نمایش درآمدن نیاز به اجازه کاربر خواهند داشت.

پیش از این نیز شرکت‌های مختلف مانند فیس‌بوک و موزیلا برای محتواهای فلش محدودیت‌هایی اعمال کرده بودند. حتی شرکت ادوبی از مردم خواسته است که تا پایان امسال به استفاده‌شان از فلش پایان دهند و به جای آن به HTML5 مهاجرت کنند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)