خانهاخبار
روش جدید گوگل برای کاهش حجم آپدیت‌ها تا 65 درصد

روش جدید گوگل برای کاهش حجم آپدیت‌ها تا 65 درصد

گوگل روشی معرفی کرده است که با استفاده از آن می‌توان حجم آپدیت‌های اپ‌ها را به طور متوسط تا 65 درصد و گاها تا 90 درصد کاهش داد. به این ترتیب تا حد زیادی در مصرف اینترنت کاربران صرفه جویی می‎شود.
۱۳۹۵/۹/۱۸

پیش از سال 2012 اگر می‌خواستید اپلیکیشن‌های اندروید رو آپدیت کنید نیاز بود تا کل اپلیکیشن دوباره دانلود و نصب شد اما گوگل (و اپل) راهی پیدا کردند تا حجم آپدیت‌ها کمتر شود و دیگر نیازی به دانلود کل اپلیکیشن‌ها نباشد. حالا مهندسان گوگل روشی پیدا کرده‌اند که با کمک آن می‎شود حجم آپدیت‌ها را به طور متوسط تا 65 درصد کاهش داد و در مصرف داده‌ها صرفه‌جویی کرد.

در این روش، که File-by-File patching نام دارد، ابتدا پکیج قدیمی غیر فشرده می‎شود و اطلاعات آن با پکیج غیر فشرده جدید تطبیق داده می‎شود. سپس تغیرات جدید به پکیج قدیمی اضافه می‎شود و دوباره فشرده می‎شود.

مقایسه عملکرد روش جدید با روش قدیمی و درصد کاهش حجم آپدیت‌ها در چند اپلیکیشن پرکاربرد

در این روش با اینکه حجم آپدیت‌ها بسیار کاهش پیدا می‌کند اما نیاز به پردازش بیشتری دارد در نتیجه نصب آپدیت‌ها در دستگاه‌های قدیمی بیشتر طول می‎کشد. گوگل می‌گوید دستگاه‌های 2015 به بعد عملیات فوق را با سرعت 1 مگابایت بر ثانیه انجام خواهند داد.

به دلیل اینکه استفاده از روش File-by-File زمان‌بر است گوگل فعلا آن را برای آپدیت‌های خودکار گوگل‌پلی فعال کرده است تا این عملیات در بک‌گراند انجام شود و وقت کاربر را نگیرد اما قطعا در آینده با بهبود یافتن این روش در آپدیت‌های دستی هم می‎شود به آن اتکا کرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

h4m1d

۱۳۹۵/۹/۱۸
بیشتر طول بکشه خیلی بهتره تا حجم بیشتری اینترنت مصرف کنه خیلی بهتره

hosfat

۱۳۹۵/۹/۱۸
فکر نکنم اپل فعلا بتونه از این قابلیت استفاده کنه چون کلا نوع برنامه هاش فرق داره با اندروید مثل اندروید و ویندوز نیست ک فقط قسمت اپدیت شده رو اضافه کرد به برنامه

علیرضا

۱۳۹۵/۹/۱۸
تازه داره میشه استور مایکروسافت... زوده براشون گوگل و اپل به مایکروسافت برسن

kouroshbozorg

۱۳۹۵/۹/۱۸
حرف نداره، دمش گرم. امیدواریم خیلی زود در فروشگاه گوگل و اپل شاهد چنین به روز رسانی هایی باشیم، چه به صورت خودکار و چه دستی. خیلی به درد بخوره.