خانهاخبار
نتیجه نظرسنجی: گوگل پلی، مارکت محبوب ایرانی‌ها

نتیجه نظرسنجی: گوگل پلی، مارکت محبوب ایرانی‌ها

علی رغم سختی‌هایی که دانلود از گوگل پلی برای ایرانی‌ها به همراه دارد، به نظر می‌رسد مارکت پیش فرض اندروید انتخاب اول کاربران کشورمان است.
۱۳۹۵/۹/۲۲

اندروید و آزادی‌های بیشماری که به توسعه‌دهندگان و کاربران می‌دهد باعث شده تا دست هکرها هم باز باشد و از هر فرصتی برای نفود به گوشی‌های کاربران و سرقت داده‌های آنها استفاده کنند. شاید انتظار شنیدن این مورد را نداشته‌اید اما موسسات تحقیقاتی گفته‌اند که یکی از مهمترین بخش هایی که هکرها از آن استفاده می‌کنند اپلیکیشن‌ها هستند؛ به خصوص اپلیکیشن‌هایی که کاربران از مارکت‌هایی غیر از گوگل پلی دانلود می‌کنند.

اپلیکیشن‌هایی که از استور هایی غیر از استور گوگل دانلود می‌کنید ممکن است در ظاهر نرمال به نظر برسند اما شاید برنامه‌های مخربی را همراه خود داشته باشند؛ برنامه‌هایی برای سرقت داده‌های شما. البته اپ استور اپل نیز از برنامه‌های مخرب در امان نیست اما نسبت به مارکت‌های اندرویدی به مراتب امن‌تر است. گوگل پلی به دقت اپلیکیشن‌ها را بررسی می‌کند تا اپ‌هایی ایمن را در اختیار کاربران قرار دهد.

هفته گذشته ما به سراغ شما، کاربران عزیز جی اس ام، آمدیم و موضوع مارکت‌های اندروید را با شما در میان گذاشتیم. به نظر می‌رسد اغلب کاربران جی اس ام به موضوع امنیت اهمیت می‌دهند و اپلیکیشن‌های خود را از گوگل پلی دانلود می‌کنند. در نظرسنجی انجام شده حدود 53 درصد از کاربران به گوگل پلی رای دادند، حدود 28 درصد گفته‌اند که از کافه بازار انتخاب می‌کنند و حدود 10 درصد هم ایران اپس را انتخاب کرده‌اند.

با توجه به محدودیت‌هایی که گوگل پلی برای کاربران ایرانی دارد، عجیب نیست که حدود نیمی از کاربران به سراغ مارکت‌های جایگزین بروند. اگرچه نمی‌توان همه مارکت‌های اندروید را ناامن دانست، بهتر است اول به جستجوی اپلیکیشن در گوگل پلی بپردازیم و در صورتی که قادر به دانلود از گوگل پلی نبودیم به سراغ مارکت‌های جایگزین برویم.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (8 نظر)

علیرضا

۱۳۹۵/۹/۲۲
اگه یه گزینه هم برای سایت های اندروید ایرانی میزاشتید فک کنم اون اول میشد (-;

h4m1d

۱۳۹۵/۹/۲۲
انصافا جای مارکت خوبی مثل پارس هاب خالی هست مخصوصا در قسمت برنامه ها و بازی های دیتا دار و بعضی از نرم افزارهای پولی خیلی عالی کار کرده مارکت بازار هم از این جهت که بعضی گیم ها را فارسی سازی میکنه و با توسعه دهنده ایرانی خوب کنار میاد خوبه ولی همه مارکت های جانبی وقتی خوب هستن که نرم افزارشون در گوگل پلی استور نشه دانلود کرد

THE user

۱۳۹۵/۹/۲۲
با سلام
من اول از گوگل پلی استفاده میکنم و بعد مایکت رو ترجیح میدم ولی چند روزه که مایکت یه جوری شده.اکثر app ها رو وقتی میخوای update کنی مجبوری کل app رو دانلود بکنی.
کسی میدونه دلیلش چیه؟

A&A

۱۳۹۵/۹/۲۲
ببخشيد خوب معلومه گوگل پلي اوله چون امن تره

Armin

۱۳۹۵/۹/۲۲
This application is not available in your country