خانهاخبار
دی اس 3 به ایران رسید (قیمت و مشخصات)

دی اس 3 به ایران رسید (قیمت و مشخصات)

نمایشگاه تهران: آرین موتور، نماینده دی اس، بزودی عضو جدید خانواده لوکس دی اس را راهی بازار می‌کند؛ هاچ‌بک لوکسی با نام DS 3 که می‌خواهد جای خالی آلفارومئو میتو را در ایران پر کند.
۱۳۹۵/۱۱/۲۷

یکی از خاص‌ترین و البته گران‌ترین خودروهای کوچک بازار جهانی درحال آماده‌شدن برای ورود به ایران است؛ با فروش بیش از 360 هزار دستگاه از زمان تولیدش تا به امروز و همچنین با تجربه حضور در بازارهای لندن تا توکیو، بوینس آیرس تا سیدنی، حالا نوبت ماست تا میزبان لوکس‌ترین مینی هاچ‌بک کشورمان باشیم: DS 3.

قبلا سیتروئن، حالا دی اس

DS 3 کوچک‌ترین محصول سیتروئن و اولین عضو خانواده DS است. این مینی هاچ‌بک از سال 2010 تولیدش در کارخانه پویزی در نزدیکی پاریس شروع شد؛ همان کارخانه‌ای که 2 سال پیش فرانسوی‌ها در بحران مالی پژوسیتروئن قصد تعطیلی‌اش را داشتند ولی این اتفاق نیفتاد و هم‌اکنون علاوه بر DS 3، سیتروئن C3 و پژو 208 نیز در آنجا تولید می‌شود.

DS 3 یکبار در 2011 و یکبار هم در تابستان 2014 به‌روزرسانی شد و چهره امروزی‌اش نیز مدیون همان سال 2014 است. اما مهم‌ترین اتفاقی که در زندگی DS3 افتاد در ابتدای 2016 بود که نسخه فیس‌لیفت DS 3 به عنوان مدل 2016 به بازار آمد. با آمدن این فیس‌لیفت، سیتروئن هم تولید DS 3 را تحت برندش متوقف کرد و این مدل را به صورت انحصاری در اختیار برند نوپای DS قرار داد. در ادامه، تصاویر رونمایی DS 3 را در نمایشگاه خودرو تهران مشاهده می‌کنید.

در فیس لیفت 2016 آن چه اتفاقاتی افتاد؟

در فیس‌لیفت DS 3 علاوه بر تغییر کامل جلوپنجره، چراغ‌های جلو به زنون مجهز شد و درون قاب چراغ‌ها نیز سه LED الماسی‌شکل جایگذاری شدند. همچنین در این فیس لیفت بود که دو رنگ جدید Sport Red برای بدنه و Topaz برای سقف به لیست آپشن‌های این خودرو اضافه شد.

همچنین رینگ‌ها و رنگ‌ها نیز تغییر کردند. مشتریان این خودرو می‌توانند 10 رنگ برای سقف، 4 رنگ برای سقف سافت‌تاپ و همچنین 10 رنگ مختلف را برای قاب‌ آینه‌های جانبی انتخاب کنند؛ با لحاظ کردن این رنگ در مجموع می‌توان DS3 را با 78 ترکیب رنگ مختلف سفارش داد. حالا اگر آپشن‌ها را هم حساب کنیم، تعداد سفارشی‌سازی‌های مشتریان برای DS 3 به بیش از 3 میلیون می‌رسد!

چه افتخاراتی دارد؟

این کوچولوی لوکس فرانسوی در بازار انگلیس بیشتر از همه‌جا درخشید. DS 3 در همان زمان ورودش به بازار، سال 2010، از طرف مجله تاپ گیر لقب «بهترین خودرو سال» را گرفت. سال 2014 نیز در گزارش «رضایت مشتریان» موسسه تحقیقاتی جی‌دی پاور، این فرانسوی نخستین مینی هاچ‌بک اروپا لقب گرفت که نامش 4 سال متوالی در لیست جی‌دی پاور تکرار شد.

DS 3 دو رکورد هم در کارنامه‌اش دارد؛ سال 2013 این فرانسوی به تنهایی 40% بازار فروش خودروهای کوچک لوکس اروپا را در اختیار داشت. رکورد دیگر این خودرو در حجم صندوق است که بیشترین میزان را درمیان همکلاسانش دارد؛ حجم این صندوق در مدل هاچ‌بک به 285 لیتر و در مدل کابریو به 245 لیتر می‌رسد. جالب اینجاست که DS 3 در همه ابعاد کوچک‌تر از MG 3 است، ولی هردو حجم صندوق یکسانی دارند.

علاوه‌بر این‌ها DS 3 در تست تصادف euroNCAP نیز موفق به دریافت 5 ستاره ایمنی شد. اگر باورتان نمی‌شود پس باید ویدئوی فوق را ببینید! البته این ویدئو مربوط به تست تصادف سیتروئن DS 3 در سال 2009 است و از آنجایی که این خودرو در 2016 تغییر برند داد، یوروانکپ نیز امسال نتایج تست آن‌را منقضی کرد.

دو مدل خاصش کدامند؟

در بازار جهانی این فرانسوی 3درب، 2 مدل خاص دارد: یکی کابریو و دیگری پرفورمنس. مدل DS 3 Cabrio متولد 2012 است ولی او هم در 2016 در اختیار برند DS قرار گرفت. این مدل سقف سافت‌تاپ کشویی دارد و عمده فروشش در بازارهای خاص اروپا ازجمله انگلیس است.

image

پرفورمنس نام دومین مدل DS 3 است. این نسخه تا قبل از 2016 با نام سیتروئن DS 3 Racing فروخته می‌شد. هدف سیتروئن از ساخت این نسخه، یادبود 5 دوره قهرمانی‌اش در مسابقات رالی جهانی بود و از آنجایی که در آن زمان سیتروئن با خودرو DS 3 R3 در مسابقات رالی شرکت می‌کرد همین موضوع بهانه‌ای دست سیتروئن داد تا نسخه ارتقایافته DS3 را با نام DS 3 Racing وارد بازار کند.

image

این خودرو تا حدود 5 سال با همان نام DS 3 Racing فروخته می‌شد ولی او هم در 2016 تغییر هویت داد و نامش را DS 3 Performance گذاشتند. پرفورمنس این روزها فقط و فقط با پیشرانه 1.6 لیتری توربوی 207 اسبی فروخته می‌شود که دقیقا همان پیشرانه پژو 208GTi است. پرفورمنس در ویژگی‌هایی مانند تنظیم مجدد سیستم تعلیق، کاهش 1.5 سانتیمتری ارتفاع خودرو، گیربکس و ترمزهای بهبودیافته، دیفرانسیل ضد لغزش سفارشی، روکش چرم آلکانترا، تریم فیبرکربنی و... با نسخه‌های استاندارد DS 3 متفاوت است. پرفورمنس هم در مدل هاچ‌بک و هم در مدل کابریو تحویل مشتریان می‌شود.

با بهترین انجین سال به ایران آمد

DS 3 با اینکه پیشرانه 4 سیلندر هم دارد ولی آرین موتور نسخه 3 سیلندرش را به کشور آورده که مشخصاتش را در جدول زیر مشاهده می‌کنید. با این پیشرانه هم می‌توان گیربکس 5 سرعته دستی و هم 6 سرعته اتومات را سفارش داد که خوشبختانه مدل‌های وارداتی به گیربکس اتومات مجهزند. همچنین این پیشرانه‌ سیستم استارت‌استاپ را به صورت استاندارد دارد.

مدلPureTech 110
پیشرانه3 سیلندر توربو
حجم1.2L
گیربکس6 اتومات
 
قدرت110hp
گشتاور205nm
شتاب9.6-9.9sec
سرعت190km/h
 
شهری5.3L-5.6L
جاده‌ای3.8L-3.9L
ترکیبی4.3L-4.6L

در مورد پیشرانه PureTech باید بدانید که هم در سال 2015 و هم در سال 2016 این پیشرانه 3 سیلندر، در کلاس 1.0 تا 1.4 لیتری به عنوان «بهترین پیشرانه جهان» انتخاب شد. جایزه Engine Of The Year پژوسیتروئن برای نسخه 1.2 لیتری PureTech است که در حالت عادی 110 اسب‌بخار و در حالت توربو 130 اسب‌بخار قدرت دارد.

پژوسیتروئن از این پیشرانه ابتدا در سال 2012 برای پژو 208 از آن استفاده کرد. در آن زمان PureTech دو حجم 1.0 لیتری 81 اسبی و 1.2 لیتری 108 اسبی داشت. سال 2014 نیز نسخه 1.2 لیتری آن روی پژو 308 قرار گرفت و در 2015 نیز علاوه بر 208 و 308 برای شاسی‌بلندهای 2008، 3008 و 5008 نیز استفاده شد.

بیشتر بخوانید:

معرفی پژو 2008 در ایران

معرفی پژو 3008 مدل 2016

معرفی پژو 5008 مدل 2017 در نمایشگاه پاریس

با چه امکاناتی به ایران آمد؟

هم‌اکنون DS 3 تنها با تیپ Chic یا به قول آرین موتور شیک به ایران آمده است. برای این تیپ ویژگی‌های زیر استانداردند:

  • مه‌شکن چرخشی جلو
  • آینه عقب الکتروکرومیک
  • آینه‌های تاشو برقی با گرمکن
  • چراغ‌های زنون جلو / دی‌لایت
  • هشداردهنده نقطه کور / کنترل پایداری
  • فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع و نزدیکی
  • سیستم صوتی با 6 اسپیکر / بلوتوث / سی‌دی‌ پلیر
  • مانیتور 7.0 اینچی لمسی / دوربین عقب / سنسور جلو و عقب
  • شش ایربگ شامل راننده / سرنشین جلو / جانبی جلو / پرده‌ای
  • ترمز ضدقفل / توزیع نیروی ترمز / ترمز کمکی / ترمز اضطراری
  • روکش چرم (با رنگ هاوانا یا قهوه‌ای مریخی) با طرح بندساعت
  • 6 رنگ بدنه شامل سفید صدفی / نقره‌ای / نوک مدادی / سرمه‌ای / مشکی / نارنجی

چه قیمتی دارد؟

بعد از ورود شاسی‌بلند DS 6، هاچ‌بک خانوادگی DS 5 و همچنین سدان DS 5LS، که همین ماه گذشته در تهران رونمایی شد، حالا DS 3 چهارمین عضو خانواده دی اس در ایران است.

بیشتر بخوانید:

معرفی + قیمت DS6 در ایران

معرفی + قیمت DS4 کراس‌بک در ایران

معرفی + قیمت DS5 LS در ایران

در بازار ایران به غیر از آلفارومئو میتو، مینی هاچ‌بک لوکس دیگری برای رقابت با DS 3 وجود ندارد. حتما می‌دانید میتو، که پیشرانه 1.4 لیتری 135 اسبی داشت، فروش خوبی در ایران تجربه نکرد و از سال گذشته نیز وارداتش متوقف شد. اما در این هفته و در نمایشگاه خودرو تهران، قیمت رسمی این کوچولوی فرانسوی مشخص شد؛ دی اس 3 تیپ شیک دقیقا 136.9 میلیون تومان قیمت‌ دارد!

بیشتر بخوانید:

نمایشگاه خودرو تهران 95

از این قیمت زیاد می‌توان فهمید که DS 3 بسیار گران‌تر از چیزی است که نشان می‌دهد! البته این مینی هاچ‌بک در کلاس لوکس‌هاست و باید با برندهایی همچون آلفارومئو و حتی اسمارت مقایسه شود. جالب است بدانید که حتی پژو 208 نیز رقیبی برای DS 3 نیست چراکه در خود فرانسه مدل سه‌در 208 حدود 3000 یورو ارزان‌تر از DS 3 است. فراموش نکنیم که شعار دی اس «روح آوانگارد» است و با این شعار نمی‌توان خودرو ارزان ساخت!

image

در کانال‌های اینستاگرام و تلگرام ما، خبرهایی هست که شما از آن بی‌خبرید!

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (36 نظر)

tohid

۱۳۹۶/۱/۲۲
دوستان عزيزي كه ميگين گرونه و با هيونداي و كيا و ... پيكانتو و i20 o ... مال قشر متوسط تو كره هست نببينين اينجا يكي ميخره 80 پز ميده باش
ولي اين رو آدماي خاص كه نياز ندارن به اينكه اتومبيل شون براشون محبوبيت بياره ميخرن
پس فقط نگاي عكساش كنيد و بگذريد از كنارش توصيه نميشه بخرين

king m4m

۱۳۹۵/۱۱/۳۰
اشتباه متوجه شدی دوست نسبتا محترم
من کمری 2006 دارم

aqacina

۱۳۹۵/۱۱/۲۸
ماشين خوبي هست اما در رنج ٧٠تا٨٠تومن نه اين
با اين قيمت ميتسوبيشي asx و نيسان جوك و ix35 و...تازه اينا شاسي بلند هستند
تويوتا پيريوس با اينكه خيلي زشت هست از اين خيلي خيلي بهتره

aqacina

۱۳۹۵/۱۱/۲۸
دقيقا هم شاسي سوار ميشيم هم ژاپني هستش فرانسويا هميشه پرخرج بودن و هستند

aqacina

۱۳۹۵/۱۱/۲۸
اولا كسي كه ماشين ١٢٠ميليون سوار ميشه ٣،٤ليتر براش مهم نيست دوما اين برند به اصطلاح لوكس هست اصلا با بنزين و اينا خودت رو گول نزن تويوتا پيريوس هم مصرف خيلي كمتري داره!سوما با اين وزن و كوچيكي كه داره مصرفش خيلي بالاس چهارما با اين پول ميشه جوك وميتسوبيشي آ اس ايكس ٢٠١٣ و اي ايكس ٣٥ و... سوار شد يه هاچ بك نميتونه با اين ماشين ها رقابت كنه اين ماشين ميتونه با ميتسوبيشي ميراژ و اي ٣٠ و ...رقابت كنه!