خانهاخبار
خداحافظی سرویس‌های گوگل با اندرویدهای قدیمی

خداحافظی سرویس‌های گوگل با اندرویدهای قدیمی

طبق آخرین مطلب منتشر شده در وبلاگ رسمی مخصوص توسعه‌دهندگان، نسخه جدید Google Play Services تنها از اندروید‌هایی با نسخه ۴ یا بالاتر پشتیبانی می‌کند.
۱۳۹۵/۹/۲

گوگل در وبلاگ رسمی مخصوص توسعه‌دهندگان مطلب جدیدی درباره آخرین به‌روزرسانی سرویس‌های خود منتشر کرده است. طبق این مطلب آخرین نسخه از Google Play Services که با شماره نسخه ۱۰.۰.۰ منتشر خواهد شد آخرین نسخه‌ای خواهد بود که از اندروید ۲.۳ پشتیبانی خواهد کرد. طبق برنامه‌ریزی گوگل، نسخه بعدی از Google Play Services که اوایل ۲۰۱۷ با شماره نسخه ۱۰.۲.۰ منتشر خواهد شد برای اجرا به اندروید ۴.۰.۱ بستنی یخی یا بالاتر نیاز دارد.

image

گوگل در این مطلب درباره علت این تصمیم توضیح داد که از عمر نان زنجیلی گوگل بیش از ۶ سال می‌گذرد. بسیاری از توسعه‌دهندگان دیگر از این نسخه پشتیبانی نمی‌کنند و آمار مصرف کنندگان این نسخه نیز روز به روز کمتر می‌شود. شرکت گوگل نیز برای همراهی با این حرکت و تمرکز بیشتر بر روی بهینه‌سازی و کیفیت سرویس‌های خود، قصد دارد تا دیگر از نسخه‌های بسیار قدیمی اندروید پشتیبانی نکند.

نسخه ۲.۳ اندروید، یعنی نان زنجبیلی برای اولین بار در دسامبر ۲۰۱۰ منتشر شد. در حال حاضر نزدیک به ۱.۳٪ از تلفن‌های همراه اندرویدی کماکان به این نسخه مجهز هستند. هرچند برای استفاده از سرویس‌های گوگل و پشتیبانی نرم‌افزاری مجبور خواهند شد که به فکر دستگاه جدیدی باشند. توسعه‌دهندگان بعد از عرضه این به‌روزرسانی دیگر امکان اتصال دستگاه‌های نان‌زنجبیلی را به سرویس‌های گوگل نخواهند داشت. هر چند ممکن است این امر به مذاق بعضی کاربران خوش نیاید، اما می‌تواند تصمیم درستی در راستای بهبود کیفیت خدمات ارائه شده و همچنین کمک به توسعه‌دهندگان دانست.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

h4m1d

۱۳۹۵/۹/۳
یه گوشی htc والدفایر اس دارم اندرویدش 2.3 هست لامصب خراب نمیشه البته نرم افزاری هم دیگه براش نمونده نسخه قدیمی نرم افزارهارو داره بچه خوبیه فقط یادگاری نگه داشتم به عنوان اولین گوشی اندرویدی که خریدم

Amir446

۱۳۹۵/۹/۲
بابا بزرگ بنده متولد ۱۳۱۰ هستش اندروید گوشیش چهاره ! دیگه واسه اندروید کمتر از ۴ چیزی نزنن بهتره !

Amin

۱۳۹۵/۹/۲
حالا اندرويد به دستاي ايران اعتراض ميكنن و كمپين ميزنن ميگن اين چ وضعشه اينجوري كه مجبوريم هزينه كنيم بريم يه گوشي با اندرويد بالا تر بخريم ?ايا اين بود ارمانهاي اندرويد؟ مگه قرار نبود هيچ هزينه اي پرداخت نكنيم هيچوقت !؟بعدم يه فوق تخصصي كه همه ميشناسيمش مياد اينجا باز نظر ميده مرگ بر اپل اينا همه سياستا اپله اينا همه تقصير اپله ???

kouroshbozorg

۱۳۹۵/۹/۲
باید تا آخر سال آینده به پشتیبانی اندروید نسخه ۴.۰.۱ تا ۴.۰.۴ پایان بده و فقط نسخه های بالا تر پشتیبانی شوند.
البته گوگل خیلی بهتر من می دونه.