خانهاخبار
محصول جدیدی از سری گوشی‌های لوکس لنوو: Lenovo ZUK Edge

محصول جدیدی از سری گوشی‌های لوکس لنوو: Lenovo ZUK Edge

برند زوک حدودا یک سال است که تاسیس شده و از جمله زیرمجموعه‌های لنوو به حساب می‌آید. تاکنون گوشی‌هایی نظیر ZUK Z1 و Z2 را از این برند در بازار دیده‌ایم که عملکرد خیره‌کننده‌ای داشته‌اند. ظاهرا مهندسان زوک روی پروژه دیگری به نام Edge کار می‌کنند که ناخودآگاه ذهن کاربر را به سمت پرچمداران سامسونگ می‌کشاند.
۱۳۹۵/۹/۱

برند ZUK که در سال 2015 افتتاح شد یکی از زیرمجموعه‌های لنوو است که عملکرد خوبی در بازار موبایل از خود نشان داده است. یکی از گوشی‌هایی که این کمپانی در آینده‌ای نزدیک عرضه می‌کند Edge نام دارد که برای موبایل‌دوستان نامی کاملا آشناست. خبر تولید این اسمارت‌فون از حد شایعه فراتر رفته و سازمان TENAA چین و نایب رئیس لنوو نیز تاییدش کرده‌اند. در ادامه به شرح جزئیات این گوشی می‌پردازیم. با جی‌اس‌ام همراه باشید.

image

چندی پیش صفحه‌ای تاییدشده در وب‌سایت Weibo که متعلق به نماینده لنوو است یک اسکرین‌شات از بخش About گوشی منتشر کرد. با نگاهی دقیق به این تصویر می‌توان اکثر مشخصات زوک اج را استخراج کرد. قلب تپنده گوشی پرچمدار محصولات کوالکام، اسنپدراگون 821، است که با چهار هسته با فرکانس 2.15 گیگاهرتز همراهی می‌شود. شتاب‌دهنده گرافیکی دستگاه هم، همان‌طور که انتظار می‌رفت، ادرنو 530 اعلام شده است.

image

مدت‌ی نسبتا طولانی حجم رم گوشی‌ها بین 1 تا 2 گیگابایت باقی مانده بود اما حالا در چند ماه گوشی‌هایی با رم 3 و 4 گیگابایت از دور خارج شدند و اکثر پرچمداران آینده رم 6 گیگابایتی دارند. زوک اج هم از این قاعده مستثنی نیست و 6 گیگابایت فضای رم به منظور جابجایی روان‌تر میان اپلیکیشن‌ها در اختیار کاربر قرار می‌دهد. حافظه داخلی دستگاه 128 گیگابایت است که در کمال تعجب تنها 103 گیگابایت آن در اختیار کاربر است؛ یعنی 25 گیگابایت را نرم‌افزارهای پیش‌فرض اشغال کرده‌اند!

image

آخرین موردی که در تصویر بالا به چشم می‌خورد برخورداری گوشی از اندروید 7.0 و رابط کاربری ZUI نسخه 2.5.081 است. مشخصاتی که در ادامه شرح می‌دهیم توسط وب‌سایت TENAA افشا شده‌اند. از جمله آن‌ها باید به نمایشگر 5.5 اینچی با رزولوشن 1080 در 1920، دوربین 13 مگاپیکسلی در پشت، سنسور 8 مگاپیکسلی در جلو و باتری 3000 میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد.

image

البته نکته قابل توجه این‌که مشخصات افشاشده در TENAA با تصویری که لنوو منتشر کرده اندکی متفاوت است. از این موضوع می‌توان نتیجه گرفت که نسخه‌های مختلفی از گوشی تولید می‌شود. ظاهرا نسخه ضعیف‌تری از زوک اج هم وجود دارد که از جمله مشخصاتش می‌توان به فضای رم 4 گیگابایتی، حافظه داخلی 32 یا 64 گیگابایتی، اندروید 6.0 و پردازنده اسنپدراگون 821 با هسته‌های 2.35 گیگاهرتزی اشاره کرد. جالب اینجاست که سرعت هسته‌های پردازشی در این نسخه از نمونه قوی‌تر بیشتر است!

نظر شما درباره این گوشی چیست؟ با توجه به این‌که هنوز از نمایشگر اج در این دستگاه صحبتی نشده آیا لنوو هم به تقلید از سامسونگ پرچمداری با لبه‌های خمیده تولید می‌کند؟ نظر شما درباره نمایشگرهای اج چیست؟ آیا حضور آن‌ها را ضروری می‌دانید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

HOSSIEN.BN

۱۳۹۵/۹/۱
خداوکیلی سرویسمون کردن با این گوشیای تکراری یه طرح و شکل جدید به گوشیا بزنن ادمم جذب بشه لامصبا همه یه شکل یه مدل هیچی به ذهنشون نمیرسه اینا یه پیچو تابی به گوشیاشون بدن خداوکیلی نو اوری در ظاهر فقط نوکیا بود که قیافه هاشون همیشه جذاب و جدید بود الان من چند ساله میبینم اپل یه شکله اچ تیسی بیشتریاش یه شکل سامسونگتقریبا یه شکل الجی هم یه شکل هواوی که نگو فقط با اعداد بازی میکنن

yh

۱۳۹۵/۹/۱
دارای ارزش خرید خیلی بالا

لنوو

۱۳۹۵/۹/۱
لنوو خیلی شرکت خوبی است از سامسونگ که می ترکه که خیلی بهتره غافل گیریشم از گوشی های سامسونگ بهتره که تقلید میکنه
از گوشی های شرکت های دیگر
مثل هواوی
لنوو
اپل
سونی
ماکروسافت
ولی افتخار لنوو این است که تقلید از شرکت های دیگر نمیکنه

علی

۱۳۹۵/۹/۱
به این میگن تکنولوژی به این میکن خلاقیت به این میگن نواوری نه اشغالایی که اپل و سامسونگ میسازن با قیمتهای واقعا فضایی میدن دست مردم یکم یادبگیرن ببینن تکنولوژی یعنی چی با اون همه ادعا طرفداراشونم ببینن.دمت گرم لنووا فوق العاده اس

مهدی

۱۳۹۵/۹/۱
عالی بود....قیمتش چنده