خانهاخبار
اولین بازی موبایل سونی ماه آینده منتشر می‌شود

اولین بازی موبایل سونی ماه آینده منتشر می‌شود

هنگام به ثمر رسیدن تلاش‌های سونی برای ورود به عرصه بازی‌های موبایل فرا رسیده است و ماه آینده اولین بازی سونی برای گوشی‌های هوشمند منتشر می‌شود.
۱۳۹۵/۹/۲

پیش از این از سرمایه‌گذاری بزرگ شرکت سونی برای عرضه بازی‌های اختصاصی خود برای دستگاه‌های هوشمند همراه خبر داده بودیم. این سرمایه‌گذاری با تاسیس شرکتی با نام ForwardWorks studio همراه شد تا وظیفه این عملیات سنگین را به شکل متمرکز به دوش بکشد. ظاهرا این عملیات به پایان مرحله اول خود رسیده است و ماه آینده می‌توانیم شاهد عرضه اولین بازی موبایل سونی برای تلفن‌های هوشمند باشیم.

بر اساس گزارشی که Takashi Mochizuki در وال‌استریت ژورنال منتشر کرده است، شرکت سونی در تاریخ ۷ دسامبر از بازی‌های در دست تولید و شرکت‌های همراه در این مسیر رونمایی خواهد کرد. در کنار این موارد سونی اولین بازی خود را که حاصل این همکاری‌هاست در همان روز عرضه می‌کند. البته عرضه اولیه این بازی محدود به ژاپن خواهد بود و دیگر کاربران باید منتظر عرضه این بازی در سال بعدی میلادی باشند.

image

همان طور که پیش از این ذکر کردیم، شرکت سونی و استودیو بازی‌سازی ForwardWorks قصد دارند ۶ بازی اختصاصی پلی‌استیشن را قبل از مارس ۲۰۱۸ برای سیستم عامل‌های همراه اندروید و آی‌اواس عرضه کنند. ممکن است در تاریخ ۷ دسامبراز اسامی این بازی‌ها رونمایی شود. اما چیزی که قطعی به نظر می‌رسد این است که هیچ کدام از این بازی‌ها در سال ۲۰۱۶ به شکل جهانی عرضه نمی‌شود.

تبدیل کردن بازی‌هایی که برای کنسول‌های بازی ساخته شده‌اند به بازی‌های موبایلی، شاید از ساخت کامل بازی موبایلی از ابتدا نیز پیچیده‌تر باشد. باید داستان بازی‌ها نکات جذابی برای تمام کاربران داشته باشد تا برای کسانی که قبلا نیز آن را بازی کرده‌اند جذاب به نظر برسد. علاوه بر این باید در گرافیک، گیم‌پلی و حتی صدای بازی تغییرات زیادی صورت بگیرد تا شاهد بازی موبایلی واقعی و باکیفیت باشیم، نه فقط یک نسخه ضعیف‌شده از آن. به همین خاطر است که روند تولید این بازی‌ها به کندی پیش می‌رود و سونی به زمانی بیش از آنچه در ابتدا اعلام کرد نیاز دارد.

اما خبر خوب برای دوست‌داران بازی‌های موبایلی این است که برای دسترسی به بازی‌های باکیفیت از شرکت‌های باسابقه نیازی نیست تا مارس ۲۰۱۸ صبر کنند. رقیب دیرینه سونی یعنی نینتندو هم برنامه‌های زیادی برای صنعت بازی موبایل در سر دارد. برنامه‌های نینتندو نیز قرار است از تعطیلات سال نو میلادی با عرضه رسمی بازی Super Mario Run برای سیستم عامل آی‌او‌اس شروع شود و طبق وعده مدیران این شرکت ادامه‌دار باشد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

ali

۱۳۹۵/۹/۲
ایول به سونی کارش بیسته اجرای بازی های انحساری پلی استیشن روی اکسپریا.just sony

محمد

۱۳۹۵/۹/۲
باید شرکتهای بازی سازی مثل گیم لافت و EA بازیهای موبایلی را با گرافیک بالاتر برای گوشیهای همراه تولیدکنند چون دیگه مثل قبل نیست و سخت افزار گوشیها قوی شده و حافظه گوشیها بالا رفته البته حالا هم بازیهای با گرافیک خوبی هستند مثل مدرن کمبت۵ .رئال ریسینگ۳ .گانگستر وگاس و غیره اما باید بیشتر شه

akbar

۱۳۹۵/۹/۲
sony:make believe
وقتشه گیمرای موبایلی یه بازی درست و حسابی بازی کنن