خانهاخبار
هندزفری جدید سونی با نام Xperia Ear آماده فروش می‌شود

هندزفری جدید سونی با نام Xperia Ear آماده فروش می‌شود

سونی چند ماه پیش یک هندزفری بلوتوث به نام Xperia Ear معرفی کرد که تا کمتر از یک ماه دیگر آماده فروش می‌شود. قیمت این گجت 199 دلار است و در ادامه جزئیات بیشتری از آن را بررسی می‌کنیم.
۱۳۹۵/۸/۳۰

اگر خاطرتان باشد سونی طی کنفرانس MWC در ماه فوریه از یک هندزفری بلوتوث رونمایی کرد که از آن پس دیگر در سکوت کامل به سر برده است. این گجت Xperia Ear نام دارد و بالاخره در تاریخ 13 دسامبر (23 آذر) آماده فروش می‌شود. ظاهرا در همان روز از فروشگاه‌های آمازون، B&H و Fry’s نیز با قیمت 199 دلار قابل سفارش است. در ادامه جزئیات بیشتری از اکسپریا ایر را بررسی می‌کنیم، پس با جی‌اس‌ام همراه باشید.

image

این هندزفری بسیار سبک‌وزن است و با بدنه مشکی گرافیتی‌اش به راحتی در گوش جا می‌شود. گول جثه کوچکش را نخورید؛ سونی در همین بدنه ظریف سنسورهای شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و تشخیص نزدیکی را کنار یکدیگر جا داده است. سنسورها به گجت کمک می‌کنند که هنگام قرارگرفتن در گوش به صورت خودکار روشن شود و به عنوان مثال با تکان سریع سر به تماس ورودی پاسخ دهد. این قابلیت اگرچه بسیار جالب به نظر می‌رسد، به هر حال اختراع سونی نیست و از گجت دیگری به نام Moto Hint از محصولات موتورولا گرفته شده است.

image

همان‌طور که می‌دانید سایز حفره گوش همه انسان‌ها با هم یکسان نیست که به همین دلیل سری‌هایی پلاستیکی با سایزهای مختلف برای ایر در نظر گرفته شده است. باتری گجت 65 میلی‌آمپر ساعت است و نکته جالب این‌که محفظه‌اش نقش شارژر دستگاه را بازی می‌کند. باتری محفظه 300 میلی‌آمپر ساعت است و در مجموع ایکسپریا ایر با یک بار شارژ می‌تواند 4 ساعت تماس صوتی برقرار کند و حدودا 80 ساعت در حالت آماده به کار باقی بماند. به نقل از سونی:

با استفاده از سنسور نزدیکی و تکنولوژی Sony Agent، کاربران می‌توانند مواردی مانند پیامک‌های ورودی، آخرین اخبار روز و برنامه‌های روزانه را که در تقویم تنظیم شده‌اند به راحتی بدون نیاز به استفاده از دست‌هایشان بشنوند. نکته دیگر این‌که اکسپریا ایر از دستورات صوتی هم پشتیبانی می‌کند؛ بدین معنا که پیامک دریافتی برای شما خوانده می‌شود، سپس شما با دستور صوتی پیامکی در جواب ارسال می‌کنید یا با مخاطبتان تماس می‌گیرید بدون این‌که گوشی را از جیبتان خارج کنید. قبول یا رد تماس‌ها هم با حرکات سر قابل انجام است و نیازی به نگاه‌کردن به صفحه اسمارت‌فون نیست.

image

از جمله دیگر امکانات هندزفری بلوتوث سونی باید به NFC، بلوتوث نسخه 4.1 و سازگاری با همه گوشی‌هایی که اندروید 4.4 و بالاتر دارند اشاره کرد. همچنین برای اکسپریا ایر اپلیکیشنی نیز به همین نام تولید شده که از اینجا قابل دانلود است.

نظر شما درباره اکسپریا ایر چیست؟ آیا جایی در سبد خرید شما دارد؟ به نظر شما قیمت 199 دلار (حدودا 700 هزارتومان) برای این گجت منصفانه است؟ آیا شما هم از هندزفری بلوتوث استفاده می‌کنید؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (17 نظر)

محمدعلی

۱۳۹۵/۹/۱
این هندزفری نیس
دستیار صوتیه
کاملن فرق داره
میتونه سرچ کنه
آهنگ عوض کنه
تلفن جواب بده
ب قول سونی؛اگه کسی اینا داهل گوشت نبینه،فک میکنه دیونه ای.
پ خیلی کامل تره!!!!

محمدعلی

۱۳۹۵/۹/۱
مگ سامسونگ و اپله؟!!''

Mo

۱۳۹۵/۹/۱
هیچ شرکتی بدون فکر چیزی رو تولید نمیکنه و همیشه هم هر چیزی که میسازه مدت ها روش تست میکنه چون میدونه اگر خطایی ازش سر بزنه مشتریاش رو از دست میده و اگر به خاطر رقابت هم باشه سعی میکنه چیزی که تولید میکنه کاملا بی نقص باشه پس بدون فکر حرفی رو منتشر نکنید تا تصور اشتباه توی مردم ایجاد نشه

امنیت

۱۳۹۵/۹/۱
به هیچ عنوان از هندزفری های بیسیم استفاده نکنید زیرا بدلیل داشتن باتری های با تکلنوژی بالا و زیاد تست نشده احتمال منفجر شدن هندزفری ها هست مطمئنا یادتون هست یه چند شرکتی با ساخت چند موبایل باعث منفجر شدنشون شد . این شرکت ها بدلیل رقابت زیاد باهم دست به هر کاری کردند که بالاخره با استفاده از تکلنوژِی جدید و تست نکردن در زمان ها و موقعیت های مختلف باعث بروز این خرابی ها شد.

Abolfazl

۱۳۹۵/۹/۱
عزیز برا سرکیسه کردن من و تو وقت میزارن نه برا کیفیت من خودم یکی بلو انت خریدم با هنذفری گوشیم که s7edge هست هیچ فرقی نمیبینم جز بیسیم بودن و راحت بودن ولی کیفیت یکی هست