خانهاخبار
اپل در اندیشه ورود به تکنولوژی واقعیت افزوده

اپل در اندیشه ورود به تکنولوژی واقعیت افزوده

واقعیت افزوده تکنولوژی بسیار پیشرفته‌ای است که در دنیای واقعی امکان تجربه دنیای مجازی را به کاربر می‌دهد. آیا این امکان وجود دارد که کمپانی اپل نیز به این عرصه ورود پیدا کند یا خیر؟
۱۳۹۵/۸/۲۹

واقعیت افزوده تکنولوژی بسیار پیشرفته‌ای است که در دنیای واقعی امکان تجربه دنیای مجازی را به کاربر می‌دهد. حال این امکان وجود دارد که کمپانی اپل نیزهمچون کمپانی گوگل به این عرصه وارد شود. طبق گزارش بلومبرگ، اپل در حال بررسی شرایط برای ورود به دنیای عینک‌های دیجیتال است.

 این پروژه هنوز در مرحله تحقیقاتی قرار دارد؛ دستگاهی که قابلیت اتصال به صورت بی‌سیم به آیفون را داراست؛ تصاویر و سایر اطلاعات در مقابل چشم کسی که عینک را می‌زند نمایش داده می‌شود؛ این احتمال وجود دارد که از تکنولوژی واقعیت افزوده استفاده کند...

اینها سخنان کسانی است که از ایشان خواسته شده درباره این پروژه محرمانه به‌وضوح سخن نگویند.​

image

بنابر گزارشات، اپل در مورد این پروژه با تامین‌کنندگان بالقوه بحث و تبادل نظر کرده و به صورت آزمایشی نیز سفارش ساخت تعداد محدودی صفحه نمایش داده است که این قابلیت را دارند که در فاصله کمی از چشم قرار بگیرند. البته تاکنون این شرکت سفارش ساختن تعداد کافی از قطعات مورد نیاز را نداده که ممکن است نشان‌دهنده این باشد که اپل می‌خواهد خودش وارد روند تولید شود.

اگر اپل تصمیم بگیرد که کار روی این پروژه را ادامه دهد، در خوشبینانه‌ترین حالت، در سال 2018 شاهد معرفی این محصول خواهیم بود. تیم کوک، مدیرعامل اپل، می‌گوید این شرکت سرمایه‌گذاری بسیاری در بخش واقعیت افزوده انجام داده و در بلندمدت در این زمینه موفق خواهد بود.

صحبت‌های ماه پیش تیم کوک بدین قرار بود:

واقعیت افزوده «مدت زمان زیادی زمان می‌برد تا پیشرفت کند، چون چالش‌های واقعا پیچیده‌ای در تکنولوژی این محصولات وجود دارد. اما این تکنولوژی نهایتا با پیمودن مسیری طولانی به بهترین نحو ایجاد خواهد شد و آن روز ما شگفت‌زده خواهیم شد که چگونه بدون این تکنولوژی زندگی می‌کردیم...»

همان طور که بعد از اختراع تلفن حیرت‌زده شدیم که چگونه بدون آن می‌توانستیم سر کنیم! البته امیدواریم درجه حیرت‌زدگی‌مان کمی کمتر از زمانی باشد که آیفون‌های جدید معرفی شدند، چون هنوز نتوانسته‌ایم پاسخ این سوال را بدهیم که چطور بدون این آیفون‌ها زندگی می‌کردیم!

شایان ذکر است، طبق گزارشات اخیر از Robert Scoble، پیش‌بینی شده که آیفون بعدی احتمالا از صفحه نمایش شیشه‌ای شفاف ساخته شده که می‌تواند در یک Headset قرار داده شود که سنسورهای چشمی دارد. آیفون قادر خواهد بود تصاویر هولوگرام (تصاویر سه‌بعدی تشکیل‌شده از تداخل پرتوهای نور از یک لیزر و یا دیگر منبع نور همدوسی) را به بهترین شکل ایجاد کند .

گزارش دیگری از Ming-Chi Kuo، تحلیلگر شرکت KGI Securities، ادعا می‌کند که اپل در حال کار روی تکنولوژی واقعیت افزوده برای استفاده از آن در اتوموبیل‌های خودران و یا محصولات کلیدی است.

حال به نظر شما اپل می‌تواند بار دیگر انقلابی در یکی از عرصه‌های تکنولوژی ایجاد کند؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

kika

۱۳۹۵/۹/۳
اپل خیلی وقته که داره روی واقعیت افزوده کار میکنه.فقط صداشو در نمیاره.در ضمن واقعیت افزوده با مجازی متفاوت هستش.

abm

۱۳۹۵/۸/۲۹
دقیقا همه رو یه تکنولوژی کار میکنن اپل میاد آخر سر کش میره
استیو جابز کجایی که چه بلایی داره یر اپل میاره این تیم کوک بی خلاقیت ????

Yasin

۱۳۹۵/۸/۲۹
زيادي توهم شلوغش نكن ببينم

amir1975

۱۳۹۵/۸/۲۹
حالا که گوگل 4 ساله داره رو این تکنولوژی کار میکنه و عیوبش رو بر طرف کرده شازده زرنگ، زبل خان و دزد همیشگی آماده کپی برداری شده.
یک اسم احمقانه هم که با i شروع میشه روش میزاره با 10 برابر قیمت میده بخورد اپلی ها!