خانهاخبار
مشکل افت فریم بازی‌ها در PlayStation 4 Pro

مشکل افت فریم بازی‌ها در PlayStation 4 Pro

شماری از خریداران پلی استیشن 4 پرو گزارش کرده‌اند که این کنسول جدید در اجرای بعضی بازی‌ها با مشکل مواجه می‎شود و تصاویر را آهسته‌تر از مدل معمولی PS4 نمایش می‌دهد.
۱۳۹۵/۸/۲۵

هفته پیش جدیدترین و قدرتمندترین کنسول بازی سونی وارد بازار شد، اما به نظر می‌رسد هنوز این کنسول نمی‌‌تواند بهترین تجربه بازی کردن را در اختیار گیمرها قرار دهد.

سونی اعلام کرده است با آغاز فروش پلی‌ استیشن 4 پرو بیش از 45 عنوان بازی مختلف با قابلیت‌های این کنسول سازگار می‌شوند و کاربران می‌توانند از بازی با کیفیت 4K و دیدن تصاویر HDR لذت ببرند. این شرکت همچنین قول داده است بازی‌ها در PS4 Pro با کیفیتی برابر و بهتر از مدل معمولی PS4 اجرا شوند.

image

اکنون شماری از خریداران کنسول جدید سونی می‌گویند برخی از بازی‌های بهینه شده برای PS4 Pro با افت فریم مواجه می‎شوند و عملکردی ضعیف‌تر در مقایسه با PS4 معمولی و اسلیم دارند.

این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که کنسول مرتبا سعی دارد کیفیت بازی در حال اجرا را بهتر کند. بنابراین توان پردازشی اضافی مصرف شده برای بهبود Anti-Aliasing، افزایش رزولوشن به 4K یا کاهش به 1080p سبب می‌گردد تا در بعضی از صحنه‌ها شاهد افت فریم باشیم. این مشکل تاکنون در بازی‌های زیر تایید شده است:

  • Dark Souls 3
  • Deus Ex: Mankind Divided
  • Hitman
  • Mantis Burn Racing
  • Rise of the Tomb Raider
  • Skyrim Special Edition
  • The Last of Us Remastered
  • World of Final Fantasy

خوشبختانه سونی از این مشکل باخبر است و آن را بررسی می‌کند، اما نمی‌دانیم مشکل به نرم‌افزار دستگاه مربوط می‌شود یا نیاز به تغییرات سخت‌افزاری دارد. در ویدئوی زیر می‌توانید نرخ فریم بازی The Last of Us Remastered را در کنسول‌های PS4 و PS4 Pro مقایسه کنید. قطعا اگر خبر جدیدی از این موضوع به دست ما برسد شما را در جریان خواهیم گذاشت.

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (18 نظر)

Mb

۱۳۹۶/۳/۲۵
سلام
اگه بازی رو روی فول اچ دی بیاریم بازم فریمش میاد پایین؟

محمد

۱۳۹۵/۱۲/۲۶
سلام،من دو هفته ای میشه که ps4 pro خریدم و دستگاه داغ میکنه امروز هم که داشتم بازی میکردم تو نیم ساعت خیلی داغ کرد و تو اجرای بازی کمی لگ میزد خواستم بدونم مشکلش چیه؟؟ممنون

امیر علی

۱۳۹۵/۱۱/۱۱
داداش الان اینجا ایا کسی حرف از گوشی زده که شما داری اعصابه خودتو خراب میکنی براش ؟ الان اینجا بحث کنسول بازی هست و این خبر دقیقا توسط شرکت سونی اعلام شده که توی سایت رسمی سونی هم موجود هست

h.seyedi

۱۳۹۵/۸/۲۹
قدرت گرافیکی، ابعاد و کیفیت پخش بازی

مهراب

۱۳۹۵/۸/۲۷
بببخشید تفاوت اسلم و پرو تو چیه هست ؟؟
ممنون میشم پاسخ بدید