خانهاخبار
تعداد کاربران مرورگر کروم از 2 میلیارد نفر گذشت

تعداد کاربران مرورگر کروم از 2 میلیارد نفر گذشت

چند سالی از انتشار کروم، مرورگر مخصوص گوگل، می‌گذرد و این مروگر در این مدت توانسته به محبوبیت خاصی بین کاربران عادی و حرفه‌ای دست پیدا کند. حال تعداد کاربران این مرورگر از مرز 2 میلیارد نفر عبور کرده است.
۱۳۹۵/۸/۲۳
image

کروم به صورت پیش‌فرض روی تمامی دستگاه‌های اندرویدی که شرکت‌های همکار گوگل تولید می‌کنند و همچنین روی تمامی کروم‌بوک‌ها نصب است. تعداد دستگاه‌هایی که در این دسته قرار می‌گیرند به تنهایی آن‌قدر زیاد است که در مقابل آن‌ تعداد افرادی که کروم را بنا بر میلشان به عنوان مرورگر پیش‌فرض رایانه‌های شخصی یا مک خود انتخاب کرده‌اند اصلا به چشم نمی‌آید. بنابراین آنقدر عجیب نیست که کروم کاربرانی با تعداد بالا داشته باشد.

راهول روی چادوری (Rahul Roy-Chowdhury)، معاون بخش مدیریت محصول کروم در گوگل، امروز در توییتر خود به نکته‌ای جالب اشاره کرده است: اکنون 2 میلیارد مرورگر فعال کروم روی رایانه‌های شخصی و موبایل‌ها استفاده می‌شود. البته راهول نگفته است که منظورش از «مرورگر فعال» چه بوده و حداقل میزان استفاده از مرورگر برای اینکه آن مرورگر فعال محسوب شود چقدر است. با این حال آمار داده‌شده واقعا حیرت‌انگیز است.

2 میلیارد مرورگر فعال کروم روی رایانه‌های شخصی و موبایل‌. تاثیرگذاری در این مقیاس واقعا حیرت‌آور است. بیایید وب را رو به جلو حرکت دهیم!

rahulrc (@rahulrc)

به‌روزرسانی‌های اخیر کروم، که ویژگی‌های زیادی به آن اضافه کرده مانند دانلود منیجر، مطالعه آفلاین صفحات، دیتا سیور، پشتیبانی از دسته‌های بازی، اندروید پی و...، این مرورگر را به مرورگری همه‌کاره و قدرتمند تبدیل کرده است. البته این ویژگی‌ها در برخی موارد باعث شده است که سرعت این مرورگر اندکی کاهش یابد و مصرف رم بیشتری داشته باشد. امیدواریم که در آینده با حفظ تمام ویژگی‌های جدید، کروم به همان سرعت بالایی برسد که در ابتدای انتشارش به خاطر آن مشهور شده بود.

شما از چه مرورگری روی موبایل یا رایانه‌ شخصی خود استفاده می‌کنید؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

sink

۱۳۹۵/۸/۲۷
کروم بخش جدا نشدنی اندروید هست . هرچی تو گوشی دارید تو کروم و فضای گوگل هم دارید
ورژن موبایل یا دستکاپ فرق نمیکنه . هرجای دنیا که باشید یه اینترنت میخواین و یه کروم . کافیه فقط جیمیلتون رو وارد کنید تا به گوگل درایو ، فوتو ، مپ ، پلاس ، کانتکتس، داکس ، اسلاید ، هنگ اوت ، نیوز ، پلی ، ترنسلیت و تقویم و کلی امکانات دیگه دسترسی داشته باشید .
فرق نمیکنه کجا هستین و دیوایستون چیه . کروم دروازه ای برای ورود به زندگی مجازیتونه . میتونید هرچی دارید روی درایو آپلود کنید و با کروم و یک کلیک بهشون دسترسی پیدا کنید .
درسته که بعضی از امکانات توی فایرفاکس و ... هم هست . ولی به یکپارچگی و سرعت کروم نیست و البته کروم و فایرفاکس فرقی نمیکنه ، آخرش به گوگل منتهی میشین
البته این چیزا برای اپل فن ها کاربرد نداره ... کلا معنی نداره . چون با کروم نمیشه جلوی آینه عکس گرفت یا کروم رو نمیشه همراه سوییچ ماشین و کیف پول گذاشت روی میز :/

h4m1d

۱۳۹۵/۸/۲۳
روی گوشیت ADM نصب کن به نظرم بهترین مدیریت دانلود توی گوشی ها هست
روی ویندوز PC یا لپ تاپ هم دیگه نیازی به معرفی IDM نیست بهترینه

Farshad

۱۳۹۵/۸/۲۳
من چند ساله از کروم استفاده میکنم فقط یه سؤالی که داشتم اینه که چطوری میتونم وقتی دارم یه چیزیو دانلود میکنم دانلودمو pause کنم بعدا ادامشو دانلود کنم ؟ این گزینه رو نمیتونم پیدا کنم ( تو موبایل )

h4m1d

۱۳۹۵/۸/۲۳
کروم بهترینه سرعت و رابط کاربری عالی داره خیلی هم سبکه و برای اندرویدی ها خواصیت های بیشتری هم داره

rafa

۱۳۹۵/۸/۲۳
تنها استفاده ای که از کروم میکنم فقط اپدیت کردنش برام ? اول UC Browser و بعد CM browser