خانهاخبار
فروشندگان: آیفون 7 و آیفون 7 پلاس فروش ندارد!

فروشندگان: آیفون 7 و آیفون 7 پلاس فروش ندارد!

بسیاری از فروشندگان در بازار موبایل شهر تهران از فروش پایین گوشی هوشمند اپل آیفون 7 و آیفون 7 پلاس گلایه دارند اما دلیل این مضوع چیست؟! در ادامه با جی اس ام همراه باشید.
۱۳۹۵/۸/۱۹
image

فروشندگان موبایل آیفون در بازار موبایل شهر تهران، از فروش گوشی آیفون 7 و آیفون 7 پلاس رضایت  چندانی ندارند و می‌گویند تعداد خریداران نسبت به نسل قبلی آیفون یعنی آیفون  6 و مخصوصا آیفون 6 اس کاهش  داشته است. این گوشی هوشمند که حالا حدودا دوماهی است وارد بازار ایران شده است و چندی پیش به صورت واردات قانونی راهی بازار ایران شده است، شاهد کاهش قیمت بسیار زیاد و از بین رفتن قیمت کاذب اولیه خود  بوده است. با این تفاسیر استقبال مردم برای خرید این اسمارت فون و مخصوصا نسخه پلاس آن پایین است! در ادامه به برسی این موضوع به طور کامل می‌پردازیم.

تحلیل رفتار بازار؛ از ورود به بازار کشور تا خبر ورود آیفون به صورت رسمی

image

همانطور که می‌دانید آیفون 7 و آیفون 7 پلاس با قیمت‌هایی نجومی  وارد بازار ایران شدند و بعد از افت قیمت تدریجی بالاخره قیمت‌های کاذب شکسته شد و بازار توانست روند نزولی قیمت را به صورت آرام  و تدریجی سپری کند. در همین روزها بود که قیمت تمامی رنگ‌های آیفون 7 و آیفون 7 پلاس نسبتا یکسان شد و اختلاف قیمت رنگ به کمتر از 70 هزار رسید. نزدیک به چهار روز بعد موجودی بازار به دلیل تقاضای خرید پایین، به طور چشمگیری بالارفت و نبود خریدار سبب شد سیل سقوط قیمتی مجددا و با شدت بیشتری آغاز شود اما این دفعه یک تفاوت وجود داشت،  آغاز بازار رقابتی برای سوگولی‌های اپل در کشور ایران، که سبب شد خریداران بیشتر شوند و قیمت‌ها کمتر شود. در این زمان اگر شما به یک فروشگاه لوازم و محصولات اپل مراجعه می‌کردید می‌توانستید مشاهده کنید که فروشندگان به شما می‌گفتند "قیمتی که گرفتید؟" حال بسیاری از  فروشندگان قیمتی پایین‌تر را در جواب شما اذعان می‌کردند تا شما میل به خرید پیدا کنید. تا به اینجای کار خبری از ورود آیفون‌های رسمی به بازار کشور نبود اما موقعی که این خبر منتشر شد، قیمت آیفون تا حدود بسیار کمی افت و ریزش کرد. روز شنبه مورخ 15 آبان ماه خبری از ورود آیفون‌های رسمی توسط شرکت مدیا پردازش و چند شرکت دیگر منتشر شد اما هنگامی که به قیمت این آیفون‌ها نگاه کنیم، متوجه میشویم آیفون‌هایی که توسط شرکت‌های مجاز و از راه واردات قانونی وارد کشور شدند باعث افت قیمت چندانی در بازار این موبایل نشدند و حتی بعضی از این شرکت‌ها نسبت به یکدیگر تفاوت قیمت فاحشی دارند.

image

قیمت آیفون‌های واردات قانونی به دلیل خدمات پس از فروش یا همان گارانتی از آیفون‌های غیرقانونی بسیار بالاتر است. همچنین  به خبرنگار جی اس ام گفته شد، آیفون‌های وارداتی مشمول مالیات و گمرکی می‌شوند. بازار آیفون چندان داغ نیست و بسیاری از خریداران منتظر افت قیمتی بیشتر این محصول هستند. شاید بازار گوشی‌های اپل در کشور ایران با ورود رسمی و حضور وارد کنندگان مطرح  تا چند وقت دیگر سر و سامان بگیرد اما مهمترین نکته این است که معمولا درصد آیفون‌هایی که به گارانتی عودت می‌شوند بسیار پایین است. در ایران به دلیل ضعیف بودن عملکرد بعضی گارانتی‌ها و مشکلات در ارائه خدمات، گارانتی برای این گوشی هوشمند به احتمال زیاد مانند ارائه خدمات در شرکت وقایع گستر فارس است که در این صورت باید خدمات پس از فروش برای آیفون را اضافه و نچندان کاربردی دانست.  به نظر بسیاری از فعالان بازار خرید آیفون 7 و آیفون 7 پلاس بدون گارانتی و با قیمت کمتر حرکتی اقتصادی و بهتر است. از طرفی دیگر فعلا خبری از اجرای طرح رجیستری نیست و آیفون‌های غیر قانونی یا به اصطلاح قاچاق در حال ورود به کشور هستند و در ویترین فروشگاه‌ها دیده می‌شوند.

شایان ذکر است اگر طرح رجیستری که مدت‌ها پیش خبر از اجرای آن بود، به صورت واقعی اجرا شود و دوباره به تاخیر منجر نشود، موبایل‌های آیفون در ویترین فروشگاه‌ها قابل استفاده هستند اما پیش از اجرای این طرح، بسته موبایل‌ها باز خواهد شد و سیم کارت درون آنها گذاشته می‌شود تا موبایل‌ها در شبکه فعال شوند. این حرکت  باعث ضرر فروشندگان محصولات اپل خواهد شد و تعداد آیفون‌های ریپک شده بالا می‌رود که این عامل قاتل بازار است.

افزایش یا کاهش قیمت‌؛ آیفون بخریم یا نخریم؟!

image

اگر شما هم قصد خرید این اسمارت فون‌ها را دارید، بهتر است تا بهمن و اسفند ماه سال جاری صبر کنید تا قیمت‌ها با پیش گرفتن روند نزولی به قیمت واقعی و اصلی خود نزدیک شوند. گفتنی است فروش آیفون 7 و آیفون 7 پلاس طبق گفته فروشندگان نسبت به آیفون 6 اس و 6 اس پلاس کمتر است و بازار به دلیل هزینه نکردن بیشتر مردم برای خرید یک موبایل گران قیمت و شایعات مربوط به طرح رجیستری در حال ضربه خوردن است. طبق آمار گرفته شده توسط جی اس ام از فروشندگان محصولات اپل در شهر تهران، بسیاری از خریداران به دنبال آیفون 6 اس با ظرفیت 64 گیگابایت هستند این در حالیست که قیمت گوشی هوشمند آیفون 6 اس با ظرفیت 64 گیگابایت به صورت آکبند و اصلی، 2 میلیون 300 هزار تومان (فاقد گارانتی) تا 2 میلیون 450 هزار تومان (با گارانتی) است و تنها مبلغ 350 هزار تومان تفاوت قیمتی بین آیفون 6 اس با ظرفیت 64 گیگابایت و آیفون 7 با ظرفیت 32 گیگابایت وجود دارد.

نظر شما چیست: آیا ورود آیفون‌‎های وارداتی کمکی به پایین آمدن قیمت‌ها خواهد کرد؟ شما آیفون را با گارانتی خریداری می‌کنید؟!

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (46 نظر)

مهدی فتحی

۱۳۹۵/۹/۵
دوستان عزیز اوضاع همیشه تو این مملکت مزخرف بوده هست و خواهد بود یه جورایی توایران سگ صاحبشو نمیشناسه و بدتراز اونم اینه که همه به فکر خودشونن اونم به طرز جنون وار

بهروز

۱۳۹۵/۸/۲۲
مرسی.منم تو نمونه ی فروشگاهی متوجه زردی صفحه ش شده بودم. بنظرم کسی که 6s plus داره بهتره منتظر نسل های بعدی آیفون بمونه

امیر

۱۳۹۵/۸/۲۱
دوستی که گفته بودی بیشتر توضیح بده. اول اینکه شما نمیتونی هم گوشی رو شارژ کنی هم اهنگ گوش کنی. مورد دوم زرد بودن صفحه نمایش به خوبی حس میشه. مورد سوم باطری اونقدرا هم خوب نیس. مورد چهار دوربینش نسبت به ۶ اس پلاس بهتر شده ولی از پرچم دار های بازار عقبه

M.NORI

۱۳۹۵/۸/۲۱
سلام
شما تا یک ثانیه قبل از اجرا موبایلتون رو با استفاده از انداختن سیم کارت فعال کنید هیچ مشکلی وجود نداره
اگر قصد خرید دارید نگران نباشید و به شایعات رایج در بازار توجه نکنید چرا که دروغی بس نیست

M.NORI

۱۳۹۵/۸/۲۱
سلام
فعلا که خبری از این طرح نیست و به نظر بنده تا پایان سال جاری نباید منتظر هیچ حرکت جدی باشیم
نگران هیچ چیز نباشید دوست عزیز شما تا یک ثانیه قبل از اجرای طرح موبایل خود را با استفاده از انداختن سیم کارت فعال کنید هیچ اتفاقی رخ نمیدهد و مشکلی ندارد.
شاد و پیروز باشید