خانهاخبار
سامسونگ گلکسی S8 و تمام شایعات پیرامون آن

سامسونگ گلکسی S8 و تمام شایعات پیرامون آن

هنوز تا اسفند ماه و موعد مقرر سالانه برای معرفی پرچمدار جدید سری گلکسی اس شرکت سامسونگ راه طولانی‌ای باقی مانده، اما بازار شایعات حول این محصول از همین الان داغ است. اما شایعات درباره این گوشی چه می‌گویند؟
۱۳۹۵/۸/۱۱

شرکت سامسونگ دو ماه است که دارد با مشکلات پرچمدار فبلت خود یعنی گلکسی نوت۷ دست و پنجه نرم می‌کند. بعد از مشکلات و انفجارهای متعدد شاهد ضررهای بسیار این شرکت بودیم و بعد از توقف تولید کامل گلکسی نوت۷ و جمع‌آوری آن از سطح فروشگاه‌ها، حالا تمام دوستداران این شرکت کره‌ای چشم انتظار پرچمدار جدید این شرکت‌اند تا ببینند سامسونگ برای جبران ضررها و همچنین اعتماد از دست رفته مشتریان چه اقدامی انجام می‌دهد.

زمان عرضه سامسونگ گلکسی اس۸

اولین روز‌های پر از انفجار گلکسی نوت۷ را پشت سر می‌گذاشتیم که شایعات از تغییر زمان‌بندی عرضه گوشی گلکسی اس۸ می‌گفتند. بعضی تحلیل‌گران می‌گفتند شرکت سامسونگ به خاطر ضرری که از انفجار گلکسی نوت۷ متحمل شده است، پرچمدار بعدی خود را پیش از موعد همیشگی عرضه می‌کند. البته این شایعات را سامسونگ رد کرد و حالا می‌دانیم که محتمل‌ترین زمان برای معرفی رسمی گلکسی اس۸ همان تاریخ همیشگی در اسفند ماه و قبل از نمایشگاه MWC 2017 خواهد بود. طبق معمول هم ۲ تا ۳ هفته بعد از معرفی، گوشی وارد بازارهای جهانی خواهد شد.

قیمت احتمالی سامسونگ گلکسی اس۸

اگر سامسونگ بخواهد طبق رسم هر ساله خود پرچمدارش را قیمت گذاری کند، می‌توانیم به تغییر نکردن قیمت آن خوشبین باشیم، اما یک مشکل اساسی گریبان‌گیر شرکت سامسونگ است که باید فکری به حال آن بکند. سامسونگ ضرر بسیار زیادی برای جمع‌آوری و توقف تولید گلکسی نوت۷ متحمل شد، پس دور از انتظار نیست که بخواهد قیمت گلکسی اس۸ را افزایش بدهد تا ضررهای وارده را جبران کند. اما لازم است سامسونگ هرچه بیشتر گوشی خود را بفروشد و تعداد کاربرانش را افزایش دهد و این مسئله با افزایش قیمت ممکن است به خطر بیفتد. حالا سامسونگ مجبور است بین این دو وضعیت تعادل برقرار کند.

البته همیشه گزینه‌هایی مثل نسخه‌های ویژه یا حتی فروش با ظرفیت‌های حافظه و قیمت بالا روی میز سامسونگ قرار دارند و همین امر ممکن است جلو افزایش قیمت گلکسی اس۸ را بگیرد. اگر کماکان نسخه ۳۲ گیگابایتی و همچنین مدل edge عرضه شوند، می‌توانیم انتظار ۶۶۹ دلار را برای نسخه آنلاک ۳۲ گیگابایتی گلکسی اس۸ و همچنین ۷۶۹ دلار برای نسخه آنلاک ۳۲ گیگابایتی این محصول را داشته باشیم. البته ممکن است مدل پایه با حافظه ۶۴ گیگابایت برای نسل بعدی عرضه شود که باعث افزایش قیمت هم خواهد شد.

image

مشخصات سخت‌افزاری گلکسی اس۸

هنوز هیچ‌کدام از مشخصات سخت‌افزاری گلسی اس ۸ تایید نشده، اما بر اساس گزارش‌ها و همچنین شایعات می‌توانیم از گلکسی اس۸ انتظار صفحه نمایش ۵.۵ اینچی 4K سوپرآمولد داشته باشیم که با پردازنده اسنپدراگون ۸۳۰ یا اگزینوس ۸۸۹۵ و ۶ گیگابایت رم همراهی می‌شود. شایعاتی هم البته درباره یک نسخه گلکسی اس۸ با صفحه نمایش ۵.۱ اینچی QHD پیش از این وجود داشت.

دوربین گلکسی اس۸

تازه‌ترین شایعات از وجود لنزدوگانه در گلکسی اس۸ خبر می‌دهند. این احتمال وجود دارد که این دوربین دوگانه از دو لنز ۱۶ مگاپیکسلی تشکیل شود و برای دوربین جلو از لنز ۸ مگاپیکسلی استفاده شود. اما شایعات گوناگون را که بررسی کنید، غیر از دوربین دوگانه می‌توانید انواع دوربین‌ها را از ۱۲ تا ۳۰ مگاپیکسل پیدا کنید که برای گلکسی اس۸ تشخیص داده شده‌اند. یکی از شایعه‌ها هم می‌گفت که سامسونگ در حال کار روی یک لنز دوربین فوق عریض با گشادگی لنز f/1.4 برای پرچمدار جدید خود است.

طراحی گلکسی اس۸

مدتی پیش بود که یکی از مدیران ارشد سامسونگ «طراحی یک‌دست وجذاب» برای گلکسی اس۸ وعده داد. اما هنوز هیچ‌کس نمی‌داند منظور او از این تعاریف چه بود. با توجه به اینکه هنوز بیش از ۲ سال از زمان عرضه گوشی گلکسی اس۶ نگذشته و طراحی سری گلکسی اس خیلی قدیمی نشده، بعید است شاهد تغییر و تحولی اساسی در گلکسی اس۸ باشیم. احتمالا ایده‌ای که از گوشی گلکسی اس۶ شروع شد و با گلکسی اس۷ رشد کرد، حالا در گلکسی اس۸ به بلوغ می‌رسد.

بعضی شایعات منتشرشده به حذف نسخه معمولی از سری گلکسی اس اشاره می‌کنند و می‌گویند که امسال تنها شاهد گوشی خمیده خواهیم بود. همچنین در شایعات اندازه صفحه نمایش اس۸ بین ۵.۱ اینچ تا ۵.۵ اینچ متغیر است. شایعات کمتر جدی گرفته شده‌ای مانند حذف دکمه فیزیکی و صفحه نمایش بدون لبه نیز وجود دارد که بعید است سامسونگ آن‌ها را در گلکسی اس۸ پیاده کند.

نظر شما درباره پرچمدار آینده سامسونگ چیست؟ آیا این شرکت می‌تواند اعتبار از دست رفته خود را بازگرداند و شهامت آن را دارد که باز هم تغییرات اساسی در گوشی‌های خود بدهد، بی ‌آنکه نگران منفجر شدنشان باشد؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (57 نظر)

سهیل

۱۳۹۵/۱۲/۱۲
اتفاقا اس ۸ اصلا

Mehdi

۱۳۹۵/۹/۱
جواب بدین اس ۷اج خریدم یه ماه پیش، بدون اینکه ضربه بخوره بهش صفحه نمایشش یه ترک ریز خورده، چیکارش کنم بفروشمش

Mehdi

۱۳۹۵/۹/۱
سلام،یه ماه پیش اس ۷ اج خریدم صفحه نمایشش یه ترک ریز خورده باید دقت کنی تا ببینی، باید چکار کنم، اصلا هم ضربه نخورده بهش

...

۱۳۹۵/۸/۲۶
چی میگی با خودت سامسونگ رده ی اوله همه ی گوشی ها ایراداتی دارن ولی این ایراد تو سامسونگ کمتره تو ک همش از اچ تی سی حرف میزنی اچ تی سی تو شارژ خالی کردنش ک معروفه چی میگی تو؟؟؟!!!
اپل هم مثل سامسونگ البته بهتر از سامسونگه از نظر کیفیت و طول عمر ولی از سیستم عاملش ب شخصه خوشم نمیاد در نتیجه بعد از اپل سامسونگ رو پیشنهاد میکنم.

..................................................

۱۳۹۵/۸/۲۰
پس نتیجه میگریم که سامسونگ از اپل بد تر