خانهاخبار
اپل از اپلیکیشن TV رونمایی کرد

اپل از اپلیکیشن TV رونمایی کرد

اپل از برنامه TV در طی کنفرانس خود رونمایی کرد که تمام محتوای چندرسانه‌ای و دیجیتال شما را از سرویس‌های گوناگون یکجا جمع‌آوری می‌کند و امکان مدیریت بهینه آن‌ها را به شما می‌دهد.
۱۳۹۵/۸/۷

چند سالی می‌شود که کاربران چشم انتظار تلویزیون‌های باکیفیت ساخت شرکت اپل هستند، اما این شرکت در کنفرانس ۶ خرداد خود به جای تلویزیون از برنامه‌ای برای مدیریت محتوای تلویزیون رونمایی کرد.

این برنامه، که TV نام دارد، تمام محتوای چندرسانه‌ای و دیجیتال شما را از سرویس‌های گوناگون یکجا جمع‌آوری می‌کند و امکان مدیریت بهینه آن‌ها را به شما می‌دهد.

image

این برنامه رایگان روی پلتفرم‌های iOS و Apple TV عرضه می‌شود و کاملا با دستیار صوتی اپل، سیری، هماهنگ است و از فرمان‌های صوتی برای جستجو و کنترل محتوا پشتیبانی می‌کند. این برنامه نیز مانند به‌روزرسانی‌ای که سال پیش برای tvOS عرضه شده بود تنها نیاز به یک بار وارد شدن دارد و بعد از وارد شدن، به تمام حساب‌های پشتیبانی‌شده خود در شبکه‌های تلویزیونی مختلف مانند CBS، دیزنی، ABC و... دسترسی خواهید داشت. از جمله ویژگی‌های اپلیکیشن TV باید به Watch Now ،Up Next ،Recommended ،Library و Store اشاره کرد که می‌تواند در نقش یک دستیار حرفه‌ای برای مشتاقان برنامه‌های تلویزیونی عمل کند. برنامه TV قرار است پیش از پایان سال ۲۰۱۶ میلادی در اپ‌استور آمریکا عرضه شود.

image

شاید در ابتدا برنامه TV ساده به نظر برسد و نوآوری خاصی را در آن شاهد نباشیم، اما به نظر می‌رسد که شرکت اپل قصد دارد راهی را برای برنامه‌های تلویزیونی برود که چند سال پیش با مدیریت استیوجابز برای صنعت موسیقی طی کرد. شرکت اپل با استفاده از آیتونز و بعد از آن Apple Music سعی کرد توزیع‌کننده موسیقی شود. حالا این شرکت قصد دارد تمام شبکه‌های معتبر را به همکاری با خود جذب کند و سپس برنامه TV را به منبع اصلی برای پخش و فروش محتوای تصویری تبدیل سازد؛ ویژگی‌ای که با اختصاصی بودنش می‌تواند باعث جذب کاربران بیشتر به سمت محصولات شرکت اپل شود.

با استفاده از این برنامه کاربران می‌توانند کنترل بیشتری بر محتوای دریافتی خود از شبکه‌های مختلف داشته باشند و همچنین شبکه‌های تلویزیونی که در عصر دیجیتال کار سخت‌تری برای جذب مخاطب دارند، راهی جدید برای فروش محصولات خود پیدا کنند؛ بازی‌ای که هم به نفع مخاطبان است و هم تولیدکنندگان محتوا و البته به نفع شرکت اپل.

در حال حاضر بیش از ۱۶۰۰ برنامه‌ مختلف در فروشگاه نرم‌افزاری اپل برای Apple TV وجود دارد که کار پخش و راهنمای برنامه‌های تلویزیونی را انجام می‌دهند. اپل سعی می‌کند با TV تمام ویژگی‌های آن‌ها را یکجا برای کاربران خود جمع‌آوری کند. اما باید منتظر ماند و دید در واقعیت چقدر موفق خواهد شد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)