خانهاخبار
خطر در کمین است؛ همین حالا به iOS 10.1 آپدیت کنید!

خطر در کمین است؛ همین حالا به iOS 10.1 آپدیت کنید!

اپل یک باگ خطرناک را در iOS 10.1 برطرف کرده است که به هکرها اجازه می‌دهد به وسیله یک فایل تصویری به دستگاه شما رخنه کنند و کنترل آن را به دست بگیرند.
۱۳۹۵/۸/۵

اگر تا حالا آی‌دیواس خود را به iOS 10.1 آپدیت نکرده‌اید بهتر است همین حالا این کار را انجام دهید چون دستگاه و اطلاعات شما در خطر قرار دارد.

یک آسیب‌پذیری خطرنانک سیستم عامل iOS وجود دارد که به هکرها اجازه می‌دهد به وسیله یک فایل JPEG یا PDF آلوده به آیفون، آیپد یا آیپاد شما رخنه کنند و کنترل آن را به دست بگیرند. هکر با قرار دادن این فایل‌های آلوده در ایمیل و سایت‌های اینترنتی آن را میان کاربران پخش می‌کند تا قربانیان با باز کردن آنها به دام بیفتند.

image

خوشبختانه اپل این حفره خطرناک را در iOS 10.1 برطرف کرده است. بنابراین برای در امان مانده از این خطر نیاز است تا سریعا دستگاه خود را به جدیدترین نسخه iOS آپدیت کنید.

ضمنا اپل چند حفره امنیتی دیگر را در آخرین نسخه سیستم عاملهای macOS، tvOS و watchOS رفع کرده است. بنابراین اگر از این سیستم عامل‌های استفاده می‌کنید بهتر است نرم‌افزار آنها را نیز به همراه آی‌دیواس خود به‌روز کنید.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (9 نظر)

King m4m

۱۳۹۵/۸/۷
باید مثل من صبر میکردی 10 فاینال بیاد بعد اپ میکردی بهتر بود

محمد

۱۳۹۵/۸/۷
مشکلی نیست دوست من انشاا... تو اپدیتای بعدی مشکلها و باگهای این اپدیت حل میشه

mostafa

۱۳۹۵/۸/۶
سلام
من se دارم تقریبا یک ماه گذشت بعد آپدیت کردم . یکم سوییچ بین صفحه ها تاخیر داشت دوربین هم یه نمه کند شده بود ولی تایپ وبقیه چیزا مشکل نداشتم.این که گفتم تایپ چون یکی از دوستام (6s) داره بعد از آپدیت همون روزای اول مشکل تاخیر کیبورد پیدا کرد و شدیدا رو مخ بود.دوربین اذیت می کرد و چند مورد ریز دیگه برا همین من گذاشتم یک ماه بگذره تا آپدیت کنم. آپدیت10.1 رو که انجام دادم مشکل سوییچ و کندی دوربین برطرف شد.بعضی مواقع باید بعد از آپدیت گوشی رو ریست کنی. اول گوشی رو خاموش کن بعد هم زمان دکمه هوم و پاور رو نگه دار پنج تا پانزده ثانیه ولش نکن تا لوگوی اپل ظاهر بشه حالا دکمه ها رو ول کن تا گوشی بالا بیاد این روش ریبوت کردن.بازم اگه دیدی مشکل داری حتما با آیتیونز بک آپ از گوشیت بگیر و گوشی رو ریست کامل یا همون بازگشت به تنظیمات کارخونه کن که تو اینترنت سرچ بزنی آموزش تصویری و نوشتاری بسیار پیدا میشه. این را رو گفتم جهت راهنمایی ولی قبلش با کسی از دوستات یا فامیل که آیفون یا آیپد داره صحبت کن جهت احتیاط.

محمد

۱۳۹۵/۸/۶
سلام از وقتي به اي او اس ١٠ اپديت كردم سرعت گوشيم امده پاين و گيز ميكنه گوشي من ايفن ٦اس هست

محمد

۱۳۹۵/۸/۶
خطر همیشه در کمینه این برنده گند زده بود با اپدیتاش حالا دیگه ویروسم پیدا کرد به خدا حیف یه ریال که برای این گوشی خرج کنی پرچمداران برندای دیگه از این خیلی سرند اتیشم که گرفته اپل پول مفت فقط میگیره دلشون طرفداراش دلشونخوش بود به این اپدیتا و ویروس نداشتن سیستم عاملios اینم که برباد رفت