خانهاخبار
از کنفرانس 5 آبان مایکروسافت چه انتظاری داریم؟

از کنفرانس 5 آبان مایکروسافت چه انتظاری داریم؟

فردا شب مایکروسافت کنفرانس بزرگی برای معرفی محصولات جدید خود تدارک دیده است، مراسمی که برای علاقه‌مندان مایکروسافت پر از هیجان است. اگر می‌خواهید بدانید در کنفرانس فردا امکان معرفی چه محصولاتی هست، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.
۱۳۹۵/۸/۴

همانطور که از پیش اعلام شده بود مایکروسافت روز چهارشنبه 5 آبان کنفرانسی در نیویورک برگزار می‌کند که پیش‌بینی می‌شود محصولات مهمی در آن معرفی کند.

سال گذشته در کنفرانس این شرکت شاهد معرفی محصولاتی همچون سرفیس پرو 4، مایکروسافت بند 2، لومیا 950، لومیا 950XL و همچنین سرفیس بوک بودیم؛ شنیده‌ها حاکی از این است در مراسم امسال خبری از معرفی گوشی و دستبند جدید نیست و تمرکز اصلی بر Surface و HoloLens خواهد بود.

Surface

image

با توجه به درآمد خوبی که مایکروسافت از تبلت‌های سرفیس به دست آورده است تعجبی ندارد امسال نیز شاهد معرفی نسل جدید محصولات خانواده سرفیس مثل Surface Pro 5 و Surface Book 2 باشیم. البته در ماه‌های گذشته جسته و گریخته شایعاتی در مورد Surface Phone نیز به گوش رسیده بود، ولی با توجه به وضعیت بد مایکروسافت در بازار موبایل بعید است این شرکت بخواهد با معرفی گوشی جدید شکست‌های خود را ادامه دهد.

محصول دیگری که ممکن است شاهد رونمایی از آن در کنفرانس فردا باشیم Surface Studio نام دارد؛ یک کامپیوتر All-in-One که شاید رقیبی جدی برای iMac اپل باشد.

HoloLens

image

مایکروسافت علاوه بر سرفیس محصول دیگری به نام HoloLens دارد که یک هدست واقعیت مجازی است. این شرکت امیدوار است با این محصول بتواند در بازار نوپای واقعیت مجازی به موفقیت بزرگ دست یابد و شکست تجارت تلفن همراه خود را جبران کند.

نسخه مخصوص توسعه‌دهندگان HoloLens در سال جاری با قیمت هنگفت 3 هزار دلار عرضه شد. همچنین این شرکت در کنفرانس BUILD خود نمونه‌هایی از اپلیکیشن‌های جدید ساخته شده برای HoloLens را به حضار نشان داد. با این حال هنوز قیمت نهایی و تاریخ ورود آن به بازار را نمی‌دانیم.

گفته می‌شود ایسوس با همکاری مایکروسافت در حال کار روی نسخه ارزان‌تر HoloLens است که ممکن است در کنفرانس چهارشنبه شب از آن رونمایی شود.

Windows 10

image

سیستم عامل ویندوز 10 با همه سیستم عامل‌های مایکروسافت فرق دارد. این شرکت به روشنی اعلام کرده است ویندوز 10 را بیشتر به شکل سرویس می‌بیند تا سیستم عامل.

در تابستان امسال شاهد انتشار اولین آپدیت بزرگ ویندوز 10 بودیم که ویژگی‌های جدیدی به این سیستم عامل اضافه کرد. به احتمال زیاد فردا شب نیز ویژگی‌ها و اکانت جدیدی برای این سیستم عامل معرفی می‌شود، از جمله نسخه جدید نرم‌افزار Paint که کاملا متحول شده است.

XBOX

image

ماه‌هاست نام کنسول بازی جدید و قدرتمند مایکروسافت، Project Scorpio، بر سر زبان‌هاست. این کنسول جدید توانایی اجرای بازی‌های 4K و واقعیت مجازی را خواهد داشت. گفته می‎شود Scorpio پردازنده 8 هسته‌ای دارد و قدرت گرافیک آن حدود 6 ترافلاپ است.

احتمال کمی وجود دارد که در کنفرانس پیش  رو خبری تازه از ایکس‌باکس بعدی مایکروسافت بشنویم، ولی امیدواریم که این شرکت از ویندوز 10 برای Xbox و تغییراتی که قرار است در آن ایجاد شود اطلاعات تازه‌ای به ما بدهد.

کنفرانس پاییز مایکروسافت فردا چهارشنبه 5 آبان ساعت 20:30 به وقت ایران آغاز می‎شود که خبرهای آن را می‌توانید در سایت جی‌اس‌ام دنبال کنید.

image

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

Arian

۱۳۹۵/۸/۵
مراسم که برگزار شد و رفت چرا اینجا ساعت رو اشتباه نوشتید
مراسم که ساعت پنج و نیم شروع شد
ای بابا

alireza zamani

۱۳۹۵/۸/۴
مایکی قابل پیشبینی نیست و هر انتظاری میشه ازش داشت.حتی سرفیس فون افسانه ای

akbar

۱۳۹۵/۸/۴
امسال هیچ خبری از سرفیس پرو 5 نیست...فقط شاید از یه نسخه ارتقای سخت افزاری یافته رونمایی بشه و البته surface studio که همون all in one pc خواهد بود.
مگه اپله هر 1 سال یه تبلت بده بیرون؟هنوز از سرفیس 3 داره پشتیبانی میشه
و هنوز سرفیس 3 نیازهارو پاسخ میده...اصلا احتیاجی نیست به نسخه جدید سرفیس پرو
چون هنوز سخت افزار محشری داره.

iman

۱۳۹۵/۸/۴
ممنون آقای سیدی

iman

۱۳۹۵/۸/۴
یه برند تکه