خانهاخبار
استفاده از فناوری Clear Sight کوالکام در Mi 5s Plus شیائومی

استفاده از فناوری Clear Sight کوالکام در Mi 5s Plus شیائومی

شیائومی در گوشی می 5 اس پلاس خود از تکنولوژی کوالکام بهره برده؛ تکنولوژی جدیدی که برای دوربین‌های دوگانه گوشی‌های هوشمند طراحی شده است.
۱۳۹۵/۷/۲۶
image

حدود یک ماه از عرضه گوشی‌های Mi 5s و Mi 5s Plus شیائومی می‌گذرد؛ گوشی‌هایی که برخی تکنولوژی‌های به کار رفته در آنها اولین در نوع خودشان هستند؛ تکنولوژی‌هایی همچون سنسور اثر انگشت اولتراسونیک Sense ID کوالکام و تکنولوژی دوربین Qualcomm Clear Sight که اخیرا شیائومی از آن پرده برداشته است.

کوالکام به‌تازگی اعلام کرده که روی فناوری جدید دوربین به نام Clear Sight کار می‌کند. این تکنولوژی برای تنظیمات دوربین‌های دوگانه طراحی شده است؛ دوربین‌هایی که نمونه‌های آن در گوشی‌های هوآوی، اپل و شیائومی دیده می‌شود.

اکنون شیائومی اولین تولیدکننده‌ای است که به سراغ استفاده از تکنولوژی Clear Sight رفته. این فناوری درواقع دو عکس ثبت می‌کند، یکی رنگی و دیگری سیاه و سفید. عکس سیاه و سفید نور بیشتری جذب می‌کند و جزئیات بیشتر و نویز کمتر دارد. به همین خاطر وقتی دو عکس رنگی و سیاه و سفید باهم ترکیب می‌شوند عکس محدوده داینامیک بیشتری دارد.

حالا باید دید شیائومی با استفاده از این تکنولوژی نتیجه قابل توجهی می‌گیرد یا خیر. اگر این تکنولوژی نتیجه خوبی داشته باشد به‌زودی سایر تولیدکننده‌های گوشی‌های هوشمند نیز به سراغ فناوری Clear Sight کوالکام می‌روند.

نظر شما چیست؟ آیا فکر می‌کنید کوالکام به‌زودی در دوربین گوشی‌های هوشمند هم جای پای خود را تثبیت می‌کند؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

Rahmane

۱۳۹۶/۲/۲۳
من شیاومی می فایو اس پلاس دارم اما نویز در عکاسی زیاد دارد کیفیت دوربینش با مقایسه ال جی ایکس پاور در یک حد هست و دوربین متوسطی دارد عکس در شب کاملا افتضاح است سفیدی غیر واقعی و نویز خیلی زیاد دارد که که ناراضی هستم

sink

۱۳۹۵/۷/۲۷
تو ایران قیمتش منصفانه نیست وگرنه منم‌طرفدارشم :( یه واردکننده ی محترم پیدا نمیشه با قیمت درست وارد کنه . متاسفانه همه نا محترم هستن

Essi 6020

۱۳۹۵/۷/۲۷
بنظرم من اگه قراره اینهمه وقت و هزینه ای که آخرش از جیب مامصرف کننده ها قاپیده میشه، واسه دوربین انجام میدن،واسه بهبود عملکرد باتری انجام بدن خییییلی راضیتر بودیم

Keyhan

۱۳۹۵/۷/۲۷
پدر فناوری دو دوربینی اچ تی سی بوده ولی شما اسم شرکتای مقلدشو میارین! جالبه
Htc m9 plus superme camera که از این فناوری استفاده میکنه با دوربین ٢١ مگاپیکسلی از خیلی از جنبه ها از جمله کیفیت صدا کیفیت صفحه نمایش کیفیت ساخت؛ زیبایی ظاهری؛ انتن دهی؛ سرعت رابط کاربری؛ کیفیت صفحه نمایش سرعت سنسور اثر انگشت و... حتی از گوشی های پرچمدار امسال این شرکتا برتره اونوقت شما... گناه اچ تی سی اینه که پول تبلیغات نمیده؟

محمد

۱۳۹۵/۷/۲۶
شیائومی شرکتیه که گوشیهای خوب و با اخرین امکانات را به بازار میده با ۴۰۰و۵۰۰ هزار تومان کمتر از پرچمداران دیگر اندرویدی در چین هم گوشیهاش خیلی طرفدار داره اما حیف که گوشیهاش در بازار ایران کمیابه دیگه دوره اینکه میگفتند گوشیهای چینی کیفیت و کاربرد ندارند تمام شد واقعا گوشی تمام عیاریه تو اپارات هم برسیش را گذاشته میتونید برید ببینید