خانهاخبار
سونی ۵ بازی اختصاصی پلی استیشن را برای گوشی‌های هوشمند عرضه می‌کند

سونی ۵ بازی اختصاصی پلی استیشن را برای گوشی‌های هوشمند عرضه می‌کند

بر‌اساس گزارشی که در WSJ منتشر شده است، بخش پلی استیشن شرکت سونی رسما اعلام کرد که قصد دارد تا فصل اول سال ۲۰۱۸ حداقل پنج بازی محبوب اختصاصی خود را برای سیستم عامل‌های اندروید و آی‌اواس عرضه کند.
۱۳۹۵/۷/۲۷

بر‌اساس گزارشی که در WSJ منتشر شده است شرکت ForwardWorks، که زیرمجموعه‌ای از شرکت سونی محسوب می‌شود، قصد دارد تا قبل از بهار سال ۲۰۱۸ پنج یا شش بازی محبوب و اختصاصی پلی‌استیشن را برای دو سیستم عامل محبوب دستگاه‌های همراه یعنی اندروید و آی‌اواس عرضه کند.

در مطلب منتشرشده در Wall Street Journal به این مورد اشاره شده که صنعت بازی‌های همراه در کشور ژاپن به شکل چشمگیری در سال‌های اخیر رشد کرده است. این رشد کاربران و مخاطبانی که در هر زمان خالی‌ای می‌توانند با دستگاه همراهشان بازی کنند، از آن‌ها یک منبع قوی برای کسب درآمد می‌سازد. محبوبیت بازی‌های همراه باعث شده تا شرکت سونی هم به فکر جدی‌تر گرفتن این حوزه باشد و در برنامه‌های آینده خود برای ساخت بازی به این پلتفرم‌ها بیشتر اهمیت بدهد.

image

البته بر طبق گزارش‌ها تمام این بازی‌ها قرار است در ابتدا تنها برای کشور ژاپن عرضه شوند و در صورت موفقیت و استقبال کاربران، برای دیگر کشورهای آسیایی نیز منتشر شوند. در این گزارش به اینکه این بازی‌ها به شکل جهانی و در اروپا و آمریکا عرضه می‌شوند یا خیر هیچ اشاره‌ای نشده است. اوایل سال میلادی ۲۰۱۶ بود که گزارش‌های منتشرشده مربوط به صنعت بازی‌سازی نشان می‌داد که برای اولین بار در تاریخ آمریکا، سود بازی‌های موبایل از سود بازی‌های کامپیوتر‌های شخصی پیشی گرفته است. این گزارش‌ها و روند تغییر کاربری بازار به سمت دستگاه‌های سبک و همراه، شرکت‌های بازی‌سازی را به توجه بیشتر به این حوزه مجاب کرده است.

متاسفانه در این گزارش هیچ اسمی از بازی‌های در دست ساخت آورده نشده است، اما شایعات بیشتر از همه به پورت و ساخت بازی‌هایی مانند The Last Guardian و Intelligent Qube برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها اشاره دارند.

چند ماه پیش بود که رقیب دیرینه سونی یعنی شرکت نینتندو نیز این تغییر رویه را اعلام کرده بود و در کنفرانس معرفی آیفون‌های جدید نیز شاهد اولین سوپرماریویی بودیم که قدم به دنیای iOS می‌گذاشت. باید حالا منتظر بمانیم تا جنگ این دو ابرقدرت دنیای بازی‌سازی را در حوزه‌ دستگاه‌های همراه نیز مشاهده کنیم؛ رقابتی که قطعا به سود کاربران و علاقه‌مندان به دنیای بازی است.

آیا سونی نیز می‌تواند از پس این چالش بربیاید و حریف شرکت‌های قدرتمند بازی‌سازی همراهی مانند گیم‌لافت، سوپرسل، کینگ و الکترونیک آرتز بشود؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (10 نظر)

Mansour

۱۳۹۵/۸/۱۲
سلام
آقا فرشاد نگو که این حرفت جدی بود:)
اگه قرار بود PC پلی استیشن و ایکس‌باکس رو قورت بده که سونی و مایکروسافت احمق نبودن که کنسول بسازن،رو همون PC بازی میکردن همه و بقیه کاراشون رو هم تو pc انجام میدادن،اگه کیفیت و گرافیک پلی استیشن و ایکس‌باکس پایین تر بود که مردم مغز خر نخوردن که پول کنسول بِدن.

akbar

۱۳۹۵/۷/۲۸
سیاست جالبیه!اگه انحصاری برای خود سونی باشه که چه بهتر!
به شخصه Z ultra خودم رو به نیت یه psp گرفتم که فقط اون برندش بهم انرژی میداد اما خبری از بازی انحصاری براش نبود...امیدوارم قدرت نمایی سونی توی زمینه گیم و جنگ بین کنسولی رو توی بازار تلفن های هوشمند هم ببینم...
فقط خدا کنه ملت بخاطر محروم بودن از این بازیها نگن ما با آتاری کاری نداریم و بعد از اون طرف برن به بازیهای بچه گونه و اعتیاد آورشون بچسبن.
کلا نشه استراتژی دست دور از گوشت!
و در آخر این بازیها طبیعتا نباید با بازیهای کنسولی یکی باشن،منظورم مقدار گیم پلی و امکانات هست،به هرحال یه گیمر حرفه ای باید با یه گیمر ساده فرق داشته باشه که همه چی رو میخاد با گوشی تجربه کنه.
در آخر(واقعا آخر!)دعوتتون میکنم به ps4 و ps vr به همراه کنترلر move...چون واقعا وارد یه دنیای دیگه میشین!

akbar

۱۳۹۵/۷/۲۸
آقا بیخیال!طرف کنسول میگیره و بازی میگیره اوریج،بعد همونو بشه توی گوشی هم بازی کرد؟
این منطقه؟پس انحصارطلبی کنسولی چی میشه؟
باید یه فرقی بین گیمر دون و یه گیمر حرفه ای باشه یا نه؟

محمد

۱۳۹۵/۷/۲۸
اقا عرفان این بازی ماریو که توی اپ استور هست الان فعال نیست و به گفته خود اپل هنگام تعطیلات رسمی سال نوی میلادی فعال میشه

hh361

۱۳۹۵/۷/۲۸
برا گوشی بازی های شرکت گیم لافت خوب بود ولی مدتیه افت کرده و کلا شرکت ها رفتن به سمت بازی های استراتژی و انلاین 2 عنصری که من بشخصه اصلا دوست ندارم
بازی های دیتادار گیم لافت که زجر اوره باز EA بهتره البته اگه انلاین نباشن چون خیلی جاها اصلا اینترنت نیست اگرم هست 3 جی نیست
نمیدونم علتش چیه