خانهاخبار
رقابت هوآوی با سامسونگ: میت 9 نمایشگر Edge دارد

رقابت هوآوی با سامسونگ: میت 9 نمایشگر Edge دارد

سامسونگ تولید نوت 7 را متوقف کرده و احتمالا هیچ برگشتی برای آن وجود ندارد. این خبر می‌تواند نوید فروشی موفق به هوآوی دهد، زیرا فبلت این کمپانی کمتر از سه هفته دیگر روانه بازار می‌شود و می‌تواند جای نوت 7 را برای کاربران پر کند. در ادامه جزئیات این گوشی را، که هم‌اکنون نمایشگر اج هم دارد، بررسی می‌کنیم.
۱۳۹۵/۷/۲۲

هوآوی کمتر از سه هفته دیگر در سوم نوامبر از فبلت جدیدش، Mate 9، پرده برمی‌دارد. اگر شایعاتی که تاکنون منتشر شده درست باشند، فبلت مذکور 5 روز پس از معرفی و در تاریخ 8 نوامبر وارد بازار می‌شود. یکی از مهم‌ترین رقبای میت 9، گلکسی نوت7 سامسونگ بود که چند روز پیش آخرین میخ هم به تابوتش کوبیده شد و احتمالا نه تنها امسال بلکه در سال‌های آینده هم هیچ فبلتی تحت نام نوت تولید نشود! هوآوی از این شرایط می‌تواند بیشترین سود را ببرد زیرا عده زیادی از کاربرانی که فبلت‌ها را می‌پسندند به نوت7 دسترسی ندارد و چه گزینه‌ای بهتر از میت 9؟

حساب کاربری evleaks، که اوان بلس مدیریتش می‌کند، امروز از مشخصات جدید فبلت چینی‌ها پرده برداشته است. ظاهرا هوآوی رقابت با سامسونگ را وارد مرحله جدیدی ساخته و نه تنها با سری نوت، که با سری edge هم قصد رقابت دارد! میت 9 در دو نسخه با نمایشگر معمولی و اج ارائه می‌شود تا بیشترین ماهی را از آب گل‌آلود بگیرد.

image

همان‌طور که می‌دانید هر گجتی در خط تولید با نام مستعارش شناخته می‌شود که معمولا حاوی تعدادی عدد و رقم است. هوآوی ترجیح داده نام دو منطقه در نیویورک امریکا را روی نسخه‌های متفاوت میت 9 بگذارد. نسخه‌ اول، که نمایشگر معمولی دارد، (ردیف بالا در عکس) به نام منهتن شناخته می‌شود؛ حال آن‌که نسخه دوم با نمایشگر اج (ردیف پایین در عکس) نام لانگ‌آیلند را یدک می‌کشد.

ظاهرا هوآوی سرمایه‌گذاری زیادی روی نسخه اج کرده، تا جایی که نمایشگری با کیفیت QHD در دل آن قرار داده، در حالی که نمایشگر معمولی به رزولوشن FHD محدود شده است. جالب این‌که مدیران این کمپانی در ابتدا معتقد بودند که نمایشگرهای QHD به هیچ دردی نمی‌خورند، چشم انسان قادر به تشخیص تفاوت میان فول‌اچ‌دی و کیو‌اچ‌دی نیست و مصرف بی‌رویه باتری دارند؛ این در حالی است که برای پیشرفت گاهی باید نظر خود را عوض کرد و به همین ترتیب میت 9 چهارمین گوشی هوآوی است که از نمایشگر QHD بهره می‌برد.

image

کمپانی‌های چینی همیشه متهم به کپی‌کاری شده‌اند، اما اخیرا گام‌های بلندی در راستای طراحی خلاقانه و مستقل برداشته‌اند. نسخه اج میت 9 دوباره خلاقیت هوآوی را زیر سوال می‌برد، زیرا با اولین نگاه متوجه شباهت عجیب و غریب آن به گلکسی اس 7اج می‌شوید. جالب این‌که سنسور تشخیص اثر انگشت نیز به دکمه هوم در جلو گوشی منتقل شده است که عملا میت 9 را نسخه چینی پرچمدار سامسونگ می‌کند!

image

از جمله مهم‌ترین مشخصات این فبلت باید به پردازنده رویایی کرین 960، فضای رم 6 گیگابایتی با حافظه داخلی 256 گیگابایت، نمایشگر 5.9 اینچی، دوربین دوگانه 20 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 و شارژ 50 درصدی باتری تنها در 5 دقیقه اشاره کرد. دو نکته مهم درباره مشخصات گوشی وجود دارد. اول این‌که حافظه داخلی و مقدار رم در چند نسخه عرضه می‌شود که احتمالا شاهد نسخه 128 گیگابایتی با رم 4 گیگابایتی هم خواهیم بود. نکته دوم این‌که دوربین دوگانه این فبلت هم مانند هوآوی پی9 با همکاری و نظارت کمپانی معروف Leica ساخته می‌شود.

شایعات حاکی از آن است که نسخه اج محدود به چین شده و تنها نسخه معمولی پا به خاک کشورهای مختلف می‌گذارد، اما همان‌طور که پیش‌تر گفتیم این تنها در حد شایعه است. نظر شما درباره این فبلت چیست؟ آیا می‌تواند جای گلکسی نوت7 را پر کند؟ اگر یک قلم اختصاصی همراه با آن عرضه شود چقدر در انتخاب شما موثر است؟ آیا میت 9 جایی در سبد خرید شما دارد؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (82 نظر)

مجید بوالحسنی

۱۳۹۵/۱۱/۴
دمت گرم هواوی داری عرصه رو بر بعضی شرکت ها که با گذاشتن پنل AMOLED که فقط رنگها رو اشباع نشون میده و چشم انسان رو گول میزنه رو تنگ میکنی.هواوی جان ازت خوشم اومده چون تو بهترین گوشیهات رو فقط به خاطر اینکه AMOLED نبودن خیلی ها مخصوصا ایرانی های برند پرست دست رد بهش میزدن ولی الان با تولید مدلهایی همچون Mate 9 هر سه مدلش و Honor Majic و مدل Enjoy که همگی از پنل Amoled ساخته شدن رقابت رو تنگاتنگتر کردی و دیگه واقعا هر کی بخواد از این مدلها ایراد بگیره بدونید از روی تعصب به برند دیگه ایراد داره میگیره.جایگاه نخست گوشی تا دو سه سال اینده صد در صد.من خودم گوشی سامسونگ اس 3 i9305 دارم ولی دو تا مدل از گوشیهایی رو که گفتم رو دیدم خداییش سنگ تموم گذاشته.

علی

۱۳۹۵/۷/۲۷
یه نفری توی ماشین فوت کرده و یه پسر بچه و بعضی ها اعضای بدنشونو از دست دادن این فقط دو مورده نه همه ی موارد بعدشم بنظر شما این چیز کمیه .کدوم نوت هفت جون نجات داده قبل اینکه تیر بهشون بخوره منفجر میشن بعدشم تیر از هیچ گوشی نمیتونه به راحتی رد بشه اپل هواوی سونی و.. اینارو هم ببین.این برتری سامسونگ رو نشان نمیده

علی

۱۳۹۵/۷/۲۷
اینا کمپانی های جهانین نمیتونن تقلب کنن و هواوی جدن و به مراتب برتره سامسونگ هست من قبلا سامسونگ داشتم و اصلا ازش راضی نبودم اما الان که هواوی دارم هم خوش دسته هم کیفیت دوربینش خوبه و هم قدرتمنده با قیمت کمتری.با اینکه گوشی سامسونگ اصلا خوش دست نیست و هم داغ میکنن و گیر

دیوید

۱۳۹۵/۷/۲۶
خوبی؟ هواوی تا الان رکورد 100 میلیون فروش رو زده بعد بیاد با الجی رقابت کنه؟ ??

دیوید

۱۳۹۵/۷/۲۶
خوشتیپ دانا سامسونگ خودش داره صفحه خمیده ب هواوی میفروشه یعنی با هم قرارداد بستن بعد بره از چی شکایت کنه؟ سرت به جایی خورده