خانهاخبار
بیش از نیمی از کاربران اپل iOS 10 را دریافت کرده‌اند

بیش از نیمی از کاربران اپل iOS 10 را دریافت کرده‌اند

اپل شاید بیش از هر چیز دیگری با سیستم‌عاملش شناخته می‌شود. آی‌ او‌ اس طبق برنامه منظمی آپدیت‌ها را عرضه می‌کند و تعداد بسیار زیادی از گجت‌های اپل آن‌ها را سر موقع دریافت می‌کنند. اگرچه تاکنون 54 درصد گجت‌های این کمپانی آی‌ او‌ اس 10 را دریافت کرده‌اند، این آمار در مقایسه با رکوردهای پیشین اپل چندان هم قابل تحسین نیست.
۱۳۹۵/۷/۲۱

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد اپل آپدیت‌های نرم‌افزاری آی‌او‌اس است. معمولا با گذشت مدت کوتاهی از انتشار یک آپدیت، درصد بسیار بالایی از گجت‌های اپل به آخرین نسخه سیستم‌عامل به‌روزرسانی می‌شوند که یکی از برتری‌های مسلم آی‌او‌اس در مقایسه با اندروید است. البته ناگفته نماند که تعداد انگشت‌شماری از گوشی‌های اپل تولید شده، اما تا سال 2015 بیش از 24000 گوشی اندروید مختلف روانه بازار شده که عرضه آپدیت برای تمام آن‌ها آرزویی دست‌نیافتنی است. در ادامه آمار و ارقامی درباره درصد گوشی‌های آپدیت‌شده به آی‌او‌اس 10 را بررسی می‌کنیم. با جی‌اس‌ام همراه باشید.

image

اپل در وب‌سایت توسعه‌دهندگان خود رسما اعلام کرده است که تا این لحظه حدودا 54 درصد از گجت‌های فعال این کمپانی آخرین نسخه سیستم‌عامل را دریافت کرده‌اند. گجت‌هایی که آپدیت را دریافت می‌کنند شامل آیفون‌ها، آیپد‌ها و آیپادهایی هستند که تا کنون وارد اپ‌استور شده‌اند. از این تعداد 38 درصد همچنان از آی‌او‌اس 9 استفاده می‌کنند و 8 درصد باقی‌مانده نیز به نسخه هشتم و قبل‌تر این سیستم‌عامل بسنده کرده‌اند.

اگرچه این آمار در مقابل آپدیت 19 درصدی گوشی‌های اندروید به نسخه مارشمالو قابل تحسین است، در مقایسه با رکوردهای پیشین اپل چندان هم چشمگیر نیست. به عنوان مثال، هنگامی که آی‌او‌اس 9 عرضه شد تنها پس از گذشت 4 روز بیش از نیمی از دستگاه‌های واجد شرایط از نسخه هشتم به نهم مهاجرت کردند، اما امسال در یک هفته آغازین تنها یک‌سوم اپلی‌ها از آخرین نسخه استقبال کردند. عده‌ای ‌مهم‌ترین علت این شکست را کمبود خلاقیت و نوآوری در آی‌او‌اس 10 می‌دانند و معتقدند نه تنها آخرین نسخه سیستم‌عامل بلکه آیفون 7 نیز برای رفع تکلیف عرضه شده و حرف زیادی برای گفتن ندارد!

image

آی‌او‌اس 10 صرفا نسخه‌ای بهبودیافته از 9 است و نمی‌تواند ورژنی انقلابی باشد. از جمله مهم‌ترین قابلیت‌هایش باید به عرضه Siri و Messages برای توسعه‌دهندگان اشاره کرد که از این پس در اپلیکیشن‌های شخصی نیز می‌توان از امکانات آن‌ها استفاده کرد. همچنین اپلیکیشن‌هایی نظیر اپل‌موزیک، اخبار، نقشه‌ها، پیام‌رسان، سیری و گالری تصاویر نیز آپدیت شدند.

جالب این‌که این آمار نه تنها تصورات اپل را به هم ریخت، بلکه انتظار سازمان‌های مستقل را هم برآورده نکرد. به عنوان مثال Mixpanel و AppLovin تخمین زده بودند که تا پایان سپتامبر حداقل 55 درصد گجت‌ها به آی‌او‌اس 10 آپدیت می‌شوند. حتی چند روز پیش Mixpanel ادعا کرد که این عدد به 67.5 درصد می‌رسد که از آمار واقعی فاصله قابل توجهی دارد.

نظر شما درباره این به‌روزرسانی چیست؟ آیا شما گوشی یا تبلت خود را به آی‌او‌اس 10 آپدیت کرده‌اید؟ در غیر این صورت دلیل بی‌میلی شما به دریافت این به‌روزرسانی چیست؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

سیما

۱۳۹۵/۷/۲۷
سلام دوستان ، من آیفون 5 دارم و ios 9 داشتم ولی تازگی پیامی داشتم روی گوشی که میتونید به 10 ارتقا بدید ؛ منم اینکارو کردم و البته یک تغییراتی داره و زیادم بد نیست ولی ما در منزل همیشه مشکل آنتن دهی داریم و تنها در کنار پنجره میتونیم از آنتن برخوردار بشیم ( همراه اولی هستم ) با این حال اونجا آنتن داشتم ولی بعد از یکهفته از آپدیت دیگه به هیچ عنوان آنتن ندارم در هیچ جای خونه و نمیدونم مشکل از آپدیته یا چیز دیگه ، در هر صورت این بنظرم بزرگترین مشکل هست ؛ در ضمن دوتا از برنامه های همراه بانکم هم قطع شد با آپدیت ، یکیشو با مراجعه به بانک درست کردم ولی دومی رو بانک گفت مشکل از آپدیت به ورژن جدید هست ، و فعلا بانک پشتیبانی نمیکنه . دیگه هیج مشکلی وجود نداره ، اگر کسی مشکل مشابهی داره و یا به راه حل خوبی رسیده خواهش میکنم منو هم در جریان بگذاره ...ممنون

علیا

۱۳۹۵/۷/۲۲
شاید مهمترین دلیل توی ایران (احتمالا فقط توی ایران) برای دیر آپدیت کردن این باشه که شایعاتی درباره ی هنگ گوشی و از دست رفتن اون بعد از آپدیت بود.

داود

۱۳۹۵/۷/۲۱
والا الان ٢ سال ايفون ٦ دارم كلا تا اخرين ورژن رو با نت سيم كارت خود گوشي اپديت كردم(اول با واي فاي وصل ميشي بعد با نت خود گوشي ادامه ميدي)بوده كه نت ضعيف باشِ شب تا صبح بندازم كنار تا اپديت بشه،نه هنگ نه سفيدي بالاي صفحه،نه هيچ مشگلي داشته!اينايي كه فقط از نظر ديگراني كه نديدن حرف ميزنن جالبن!ورژن اخر سرعت تاچ بالا و مصرف باتري رو خيلي كم كرده،لگ و هنگ هم نداره!خيلي هم عالي و سرعتش زياد شده...

محمد

۱۳۹۵/۷/۲۱
من خودم گوشیم را به نسخه ۱۰ اپدیت کردم اما پشیمونم چون خیلی باگ داره تاچ گوشیم ضعیف شده بعضی از برنامه ها درست کار نمیکنه وای فای دیر روشن میشه و مشکلات دیگه این اپدیت اپل نسبت به قبلیها واقعا نوبر بود

erfan iphone

۱۳۹۵/۷/۲۱
من دلم مي خواد اپديت كنم ولي ميترسم گوشيم مثل گوشياي كه به ios10 اپديت كرده بودن بسوزه به نظرتون اگه اپديت كنم مشكلي پيش نمي ياد يا صبركنم براي ios10.1