خانهاخبار
با دکمه هوم آیفون‌ خداحافظی کنید

با دکمه هوم آیفون‌ خداحافظی کنید

این روزها اخبار زیادی پیرامون حذف دکمه‌ها و کوچک‌کردن گوشی‌ها می‌شنویم. از پروژه اوشن اچ‌تی‌سی گرفته که گوشی بدون دکمه تولید می‌کند تا پتنت‌های مایکروسافت برای حذف سنسور اثر انگشت از بدنه اسمارت‌فون. در همین راستا اپل هم می‌خواهد دکمه هوم را از آیفون 2017 حذف کند.
۱۳۹۵/۷/۱۴

سالانه دو یا در نهایت سه آیفون معرفی می‌شود اما شایعه‌سازیشان با صدها گوشی اندرویدی که در همین برهه تولید می‌شوند، برابری می‌کند. همه با دکمه هوم آیفون آشنایی دارید؛ دکمه‌ای که در کنار سیب گاز‌زده اپل به نماد کوپرتینویی‌ها تبدیل شده است. در حالی که هوم کاربرد‌های زیادی دارد، تکنولوژی همیشه به سمت کوچک‌کردن دستگاه‌ها پیش رفته است و حالا دیگر دکمه هوم باید جای خود را به تکنولوژی مفید‌تری بدهد. اپل برای حذف این دکمه یک پتنت ثبت کرده است که در ادامه آن را بررسی می‌کنیم. با جی‌اس‌ام همراه باشید.

image

همان‌طور که می‌دانید امروزه اسمارت‌فون‌ها به سمت بی‌دکمه‌شدن پیش میروند اما ابتدا باید برای حذف سنسور اثر انگشت یا ترکیب آن با نمایشگر چاره‌ای اندیشید. در این راه قدم‌های بزرگی برداشته شده است که مهم‌ترین آن‌ها ابداعات مایکروسافت و کوالکام بوده‌اند. مثل همیشه اپل می‌خواهد برتری خود را ثابت کند و علاقه‌ای به استفاده از تکنولوژی رقبا ندارد بلکه به دنبال ساخت این فناوری از پایه است.

image

طبق پتنتی که USPTO از اپل افشا کرده ظاهرا کوپرتینویی‌ها فکر همه جای کار را کرده‌اند. در این روش سنسور تشخیص اثر انگشت که در دل نمایشگر جای گرفته الگوی اثر انگشت را به وسیله لمس خازنی درک می‌کند. علاوه بر این لنزهای الکترواستاتیک متعددی در نقاط مختلف نمایشگر جای گرفته‌اند تا به درک هرچه دقیق‌تر الگوی اثر انگشت کاربر کمک کنند. شایعات حاکی از آن است که آیفون بعدی از نمایشگر اولد لبه تا لبه بهره می‌برد و فاقد سنسور تاچ‌آی‌دی است.

image

نظر شما درباره این موضوع چیست؟ آیا با حذف دکمه هوم موافقید؟ آیا اپل موفق به انجام چنین کاری می‌شود؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (23 نظر)

امین

۱۳۹۵/۷/۲۲
به نظرم خیلی از اندرویدیا نمیتونن ایفون بخرن و به اجبار سمت اندروید میرن

mahdi.138014

۱۳۹۵/۷/۱۵
پس چرا فروش Htc انقدر کمه

Sk

۱۳۹۵/۷/۱۴
مگه htc ورشکست نشد؟

مهرداد

۱۳۹۵/۷/۱۴
دوستان من هم با پلتفرم IOS و هم با پلتفرم اندروید به صورت حرفه ای کار کرده ام،به جرئت میتونم بگم،سیستم عامل اندروید آزادی عمل بسیار بیشتری در اختیار آدم میزاره و بسیار کاربر پسندتر (یوزر فرندلی) تر از IOS هست و الان تو کل دنیا هم اندروید سیستم عامل 88 درصد گوشی های هوشمند هستش و با هر آپدیت بهتر از قبل هم میشه،سپاسگذارم

King m4m

۱۳۹۵/۷/۱۴
: ))