خانهاخبار
گوگل و شکایتی تازه از سوی اتحادیه اروپا

گوگل و شکایتی تازه از سوی اتحادیه اروپا

ماجرای درگیری گوگل با اتحادیه اروپا تمامی ندارد. شکایتی تازه از گوگل در راه است.
۱۳۹۵/۷/۱۴
image

آلفابت و اتحادیه اروپا مدتی‌ است که در مجامع قضایی با یکدیگر درگیر هستند. اتحادیه اروپا تا به حال چندین شکایت در مورد انحصارطلبی گوگل انجام داده است. این اتحادیه با ادعاهایی مبنی بر اینکه گوگل تبلیغات رقبای خود را در برخی وب‌سایت‌ها نمایش نمی‌دهد، شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های اندرویدی را مجبور به نصب اپلیکیشن‌های خاص خود می‌کند و اینکه برای مشتریان تبلیغاتی خود شرایط را برای مهاجرت به سیستم‌های تبلیغاتی دیگر دشوار می‌کند، شکایت‌هایی را مطرح کرده‌ است. جدیدترین شکایت اتحادیه اروپا به این خاطر است که گوگل با بوجود آوردن انگیزه‌های مالی برای شرکت‌های تولیدکننده دستگاه‌های اندرویدی، آن‌ها را ترغیب به نصب Google Search به صورت پیش‌فرض بر روی دستگاه‌هایشان می‌کند.

به گزارش رویترز که توانسته است به متن شکایت اتحادیه اروپا از گوگل دست پیدا کند، این اتحادیه از دادگاه خواسته است که گوگل را از اهدای سودهای مالی به شرکت‌ها برای نصب گوگل سرچ بر روی دستگاه‌های اندرویدی، منع کند. دلیل قانونی اتحادیه اروپا برای این درخواست آن است که این اقدام گوگل می‌تواند برای فعالیت مفید سایر شرکت‌ها آسیب‌‌زننده باشد. این ادعا بر پایه قانون رقابت اروپایی مطرح شده است که شرکت‌ها را از انحصارطلبی‌ و جلوگیری از رشد خلاقیت‌ها منع می‌کند.

اتحادیه اروپا تصمیم گرفته است که گوگل را از پرداخت سودهای مالی برای تشویق آن‌ها به پیش نصب گوگل سرچ به صورت اختصاصی منع کند.

این دادخواست که بیش از 150 صفحه است، هفته گذشته برای شاکیان فرستاده شده است تا بازخوردهای آنان را دریافت کند. گوگل پیش از این در ماه آپریل نسخه کپی از دادخواستی دریافت کرده بود که در آن اتحادیه اروپا این شرکت را به سواستفاده از فراگیری سیستم‌عامل اندروید برای نابود کردن رقیبان متهم کرده بود.

گوگل نیز درباره این شکایت گفته است:

ما به دنبال راهی هستیم که به کمیسیون اروپا نشان دهیم اندروید به گونه‌ای طراحی شده است که هم برای مشتریان و هم برای رقبا مناسب باشد و از هرگونه خلاقیت و نوآوری نیز حمایت می‌کنیم.

باید دید آیا اتحادیه اروپا می‌تواند شکایت خود را به جایی برساند یا خیر.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

علیرضا

۱۳۹۵/۷/۱۷
مطمن باشید گوگل برنده هستش تو این دادگاه! چون کارش درسته و همیشه کلی ایده میده و یک شرکتی هستش برنده برای عموم!

حسین باختر اصل

۱۳۹۵/۷/۱۵
فقط اتحادیه اروپا

حسین باختر اصل

۱۳۹۵/۷/۱۵
نه دادش اجبار به حذف نه سو استفاده

sink

۱۳۹۵/۷/۱۴
چه شکایت مزخرفی :| نه پس بگه رقبا فرمایید منو ورشکسته کنید؟ شرکت های دیگه اگر میتونن خودشون سیستم عامل بسازن . کسی مجبورشون نکرده از اندروید استفاده کنن که ! حالا که استفاده میکنن پس باید قوانینش رو هم قبول کنن!
مثل این میمونه ادم یه سوپر ماشین بخره تو خیابون ۲۰۰ تا سرعت بره ، پلیس که نگهش داشت بگه به تو چه ماشینه خودمه!! خو هرچی قانون و تبصره داره !
اصلا شکایت کردن به یه سیستم اوپن سورس ، فقط از یه نادان بر میاد! هرکی دلش میخواد میتونه اندروید رو توی خونش توسعه بده و براش برنامه بنویسه . حتی کاستوم رام بسازه . مثل سیانوژن که رام میسازه و داخلش هم اثری از گوگل نیست . بعد این از رشد خلاقیت جلوگیری میکنه؟؟؟!!
البته که شکایتشون به نتیجه نمیرسه . چون اگر برسه باید به شعور اروپایی ها شک کرد

جلال

۱۳۹۵/۷/۱۴
اتحادیه اروپا راست میگه دیگه , گوگل سرچ رو صفحه اصلی همه شرکت ها و لانچر ها هست .داره بزور برند خودشو تبلیغ میکنه.چه کاری خب