خانهاخبار
تماشا کنید: نسل جدید آئودی Q5 تولید آلمان نیست!

تماشا کنید: نسل جدید آئودی Q5 تولید آلمان نیست!

نمایشگاه پاریس: دومین نسل Audi Q5 هم بزرگتر است و هم ظاهر مدرن‌تری دارد.
۱۳۹۵/۷/۱۳

بیش از 7 سال نسل اول Q5 روی خط تولید بود و در این مدت 1.6 میلیون دستگاه از آن در سراسر جهان فروخته شد تا اینکه آئودی در نمایشگاه پاریس امسال از نسل دوم این آلمانی رونمایی کرد. شش ضلعی‌شدن جلوپنجره و افقی‌شدن خطوط آن و همچنین داشتن چراغ‌های ماتریکسی جلو، که نوار Lشکلی از LEDها را در خود جای داده است، سه نکته مهم برای متمایز کردن Q5 جدید از نسخه قبلی است.

Q5 جدید پیرو زبان طراحی جدید آئودی در شاسی‌بلندهایش است طوریکه آن را می‌توان یک Q7 کوچک دانست! Q5 در کابین هم از Q7 الگوبرداری کرده است به عنوان مثال تخت‌شدن قسمت زیرین فرمان و استفاده از تاچ‌پد کنسول برای کنترل سیستم چندرسانه‌ای، دو ویژگی تازه‌ای هستند که ابتدا در Q7 آئودی از آن‌ها استفاده کرده بود. نکته دیگر کابین وجود نمایشگر 12.3 اینچی دیجیتالی است که بصورت سفارشی می‌تواند جایگزین صفحه کیلومتر آنالوگی خودرو شود.

مدل 2017 آئودی Q5 با پلتفرم MLB Evo ساخته شده که با سدان‌های آئودی A4 و A5 مشترک است به همین دلیل باید Q5 جدید را بزرگتر از نسل قبلی‌اش دانست. حجم صندوق نیز 10 لیتر افزایش یافته و به 550 لیتر رسیده است. Q5 جدید همچنین کاهش وزن داشته و حالا چیزی حدود 90 کیلوگرم سبکتر از قبل است.

نسخه توربو بنزینی 2.0 لیتری Q5، که در پاریس رونمایی شد، حدود 25 اسب‌بخار افزایش توان داشته و به 252 اسب‌بخار رسیده است. البته Q5 سه انجین دیزلی 4 سیلندر هم دارد که قدرت‌شان از 150 تا 190 اسب‌بخار متغیر است. انجین 3.0 لیتری توربودیزلی V6 آن هم با قدرت 286 اسب‌بخار بدست مشتریان می‌رسد. سیستم چهارچرخ محرک Quattro و گیربکس 6 سرعته دستی برای همه مدل‌های بنزینی Q5 استاندارد است اما گیربکس 7 سرعته S tronic یا 8 سرعته تیپ‌ترونیک (مختص V6) و تعلیق هوشمند بادی برای آن سفارشی هستند.

image

برای مدل 2017 آئودی Q5 یک اتفاق دیگر هم افتاده است؛ این آلمانی دیگر در آلمان تولید نمی‌شود! Q5 از این به بعد در کارخانه کاملا جدید آئودی در شهر سن‌خوزه چیاپا در مکزیک تولید و از آنجا به سراسر جهان صادر می‌شود. این کارخانه حدود 400 هکتار وسعت دارد و طی 3.5 سال و با سرمایه‌گذاری 1.1 میلیارد دلاری ساخته شده است. قطعات Q5 نیز از 100 شرکت مکزیکی تامین می‌شود. کارخانه سن‌خوزه آئودی حدود 4200 پرسنل بومی و ظرفیت تولید سالیانه 150 هزار دستگاه Q5 دارد. جالب است بدانید که این کارخانه، نخستین کارخانه آئودی در قاره آمریکاست. فروش Q5 جدید از ابتدای 2017 در اروپا آغاز می‌شود. قیمت پایه‌ای این خودرو برای آلمان 45100 یورو (50400 دلار) است.

 

image

در کانال‌های اینستاگرام و تلگرام ما، خبرهایی هست که شما از آن بی‌خبرید!

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)