خانهاخبار
تماشا کنید: لکسس UX ؛ برادر کوچکتر NX

تماشا کنید: لکسس UX ؛ برادر کوچکتر NX

نمایشگاه پاریس: از مانیتورهای کنسول خسته شده‌اید؟! ژاپنی‌ها در شاسی‌بلند جدید Lexus UX از نمایشگر هولوگرامی استفاده کرده‌اند.
۱۳۹۵/۷/۱۳

بزرگترین چالش طراحان زمانی است که بخواهند چیز جدیدی خلق کنند؛ چیزی که قبلا مشابه یا الگویی نداشته و در عین حال باید نوآورانه و جذاب باشد. طراحان لکسس سال‌هاست که مشغول خلق خودروهایی جدید و اندکی هم عجیب هستند. تازه‌ترین هنر این طراحان در ساخت شاسی‌بلند جدید UX خلاصه شده است.

UX ، که در استودیوی طراحی لکسس در جنوب فرانسه ساخته شده، با اینکه در طراحی خود بسیاری از ویژگی‌های NX و RX را قرض گرفته است ولی ویژگی‌های کاملا جدیدی دارد مثل طراحی بومرنگ مانند ستونC، استفاده از پلی‌کربنات نیمه‌شفاف در ستونA که دید بیشتری به راننده می‌دهد، استفاده از رنگ‌های تیره برای داشبورد تا حواس راننده کمتر پرت شود و نهایتا استفاده از نمایشگر هولوگرام در کنسول وسط.

اما مهم‌ترین ویژگی در طراحی UX را باید صندلی‌هایش دانست؛ این صندلی‌ها ساختار ارتجاعی دارند و وزن راننده را بهتر از صندلی‌های متداول در بدنه صندلی توزیع می‌کنند. این صندلی، که با الهام از صندلی‌های Kinetic Seat لکسس طراحی شده است، در تکان‌های جاده، کمترین ضربه را به بدن راننده منتقل می‌کند.

UX فعلا در فاز مفهومی است ولی تاقبل از 2018 نسخه نهایی آن به بازار معرفی می‌شود که احتمالا نیز هیچکدام از ویژگی‌های امروزش را نخواهد داشت! لکسس، که هم‌اکنون نام‌های UX200 و UX250 را در اروپا ثبت تجاری کرده است، UX را بزودی در ابعادی کوچکتر از NX و در کلاس جمع و جورها به بازار می‌فرستد؛ کلاسی که ب‌ام‌و X2 نیز بزودی وارد آن می‌شود.

 
image

در کانال‌های اینستاگرام و تلگرام ما، خبرهایی هست که شما از آن بی‌خبرید!

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

رضا

۱۳۹۵/۷/۱۳
دوستان نگران نباشید
اینا هنوز خیلی مونده تا به تکنولوژی برتر پراید دست پیدا کنن... پس جای نگرانی نیست.. با خیال راحت برید پراید و پژو ثبت نام کنید... نگاه دور اندیش و تیز بین خلاقانه نو آور و........مسولان سایپا و ایران خودرو باعث شده تا مردم ایران عزیز به ایجور ماشینا حتی فکر هم نکنن..برای اثبات این حرف به نظرتون کدومیک از این ماشینا میتونن یه شبه 120هزار تا پیش فروش کنن!!!!!!! پس جای نگرانی نیست!!!!!!!! سایپا همیشه مطمئن ایرانخودرو مطمئن تر !!!

هادی

۱۳۹۵/۷/۱۳
برادر ، طرح کانسپته ، برا همین نمیشه دقیق در مورد طراحی داخلی و حتی ظاهریش نظر قطعی داد ، همین کانسپتش که بنظر من خارخ العادست و هیچ نمره منفی نمیگیره.....

yh

۱۳۹۵/۷/۱۳
عجب طراحیی داره!!!!! حتی لاستیک هاش رو هم مطابق با رینگ طراحیش کرده..........طراحی داخلیش هم عالیه عالیه.. فقط چرا صندلیشو طرح حصیری برداشته؟!!!!!مگه میخوان اون تو آفتاب بگیرن؟!!!!! اصلا با طراحی ماشین اون صندلیا جور نیست....صندلیاش منفی میگیره... جلو ماشین هم عالیه فقط شبکه جلو یه کم شبیه بخاریهای ایرانیه.. در کل هم شکل ماشین از راه دور شبیه کفش بسکتبالیستهاست:))))

هادی

۱۳۹۵/۷/۱۳
جلل خالق . از پراید تقلید کردن . چون پراید وقتی تصادف میکنه اینجوری عجیب غریب میشه بدنش !