خانهاخبار
از کنفرانس 13 مهر گوگل چه انتظاراتی داریم؟

از کنفرانس 13 مهر گوگل چه انتظاراتی داریم؟

گوگل برای چهارم اکتبر (13 مهر) کنفرانسی ترتیب داده است که احتمالا اتفاقات هیجان‌انگیز زیادی در آن منتظر ما خواهد بود؛ متفاوت‌ترین کنفرانس گوگل طی سال‌های اخیر!
۱۳۹۵/۷/۱۲
image

اپل کنفرانس پاییزه خود را چندی پیش برگزار کرد و نوبتی هم که باشد اکنون نوبت گوگل است. گوگل 13 مهر کنفرانس پاییزه‌ای برگزار خواهد کرد که قطعی‌ترین اتفاق آن رونمایی از گوشی‌های جدید گوگل با برند پیکسل است. اما این تنها اتفاق مراسم پیش روی گوگل نخواهد بود. گوگل احتمالا سخت‌افزارهای متعددی در این رویداد معرفی می‌کند و صحبت یکی از مدیران ارشد گوگل نیز مبنی بر اینکه باید منتظر یک اتفاق بزرگ گوگلی باشیم، طرفداران گوگل و اندروید را به هیجان آورده است. با جی‌اس‌ام همراه باشید تا نگاهی بیندازیم به تمام اتفاقات احتمالی مراسم 13 شهریور گوگل.

پیکسل و پیکسل ایکس‌ال

ستاره احتمالی مراسم گوگلی پیش رو احتمالا گوشی‌های جدید گوگل خواهد بود. از مدتی پیش اطلاعاتی به بیرون درز پیدا کرد که گوگل برند نکسوس را امسال بازنشسته خواهد کرد و با برندی جدید پای به رقابت با پرچم‌داران اندرویدی خواهد گذاشت: پیکسل.

طبق اطلاعات منتشرشده، گوشی‌های جدید بر خلاف رسم سری نکسوس تنها با برند گوگل، بدون نقش بستن لوگوی شرکت‌ سازنده بر قاب پشتی دستگاه، عرضه خواهند شد. همانند چند سال پیش که HTC با گوشی G1 اولین گوشی سری نکسوس را تولید کرد، نسل پیکسل‌ها را هم اچ‌تی‌سی به وجود خواهد آورد.

گوشی‌های جدید گوگل در دو اندازه مختلف عرضه می‌شوند. Pixel نام گوشی کوچک‌تر با صفحه نمایش 5 اینچی و Pixel XL نام گوشی بزرگ‌تر با صفحه نمایش 5.5 اینچی است. احتمالا سخت‌افزار دو محصول یکسان خواهد بود، در حالی که سال گذشته نسخه کوچک‌تر نکسوس ضعیف‌تر از نسخه بزرگ‌تر بود. دو محصول جدید گوگل از تراشه تازه به بازار آمده اسنپدراگون 821 بهره می‌برند. 4 گیگابایت رم، رزولوشن 1080p (برای پیکسل) و QHD (برای پیکسل ایکس‌ال)، دوربین 12 مگاپیکسلی، حسگر اثر انگشت و باتری قدرتمند از ویژگی‌های مورد انتظار این دو گوشی است. با نگاهی به این مشخصات متوجه می‌شویم که گوگل فعالیت‌هایش برای عرضه گوشی‌های مقرون به صرفه اندرویدی خود را به سمت عرضه گوشی‌های پرچم‌دار و قدرتمند متمایل کرده است.

image

از آنجا که سازنده هر دو گوشی HTC است، انتظار داریم جنس بدنه فوق‌العاده و شیکی را شاهد باشیم. با نگاهی به تصاویری که تاکنون از این دو گوشی افشا شده است، می‌توان به شباهت‌هایی در طراحی آن‌ها با آیفون پی برد؛ با این تفاوت که، مانند نکسوس‌های سال پیش، حسگر اثر انگشت بر قاب پشتی دستگاه خودنمایی می‌کند.

صحبت در مورد قیمت محصول معرفی‌نشده اندکی عجیب است. با این حال گزارشاتی منتشر شده که می‌گوید قیمت پایه این محصولات 649 دلار خواهد بود؛ قیمتی مشابه پرچم‌داران سامسونگ و اپل. همان طور که اشاره شد، این قیمت‌گذاری در تضاد با سیاست‌های پیشین گوگل برای عرضه گوشی‌های مقرون به صرفه اندرویدی است، اما گفته می‌شود گوگل برای آسان‌تر کردن خرید گوشی‌های جدیدش طرح‌های اقتصادی خرید به خریداران پیشنهاد خواهد داد. برای اطلاع از این طرح‌ها باید تا روز عرضه محصول منتظر ماند.

اما پیکسل‌های جدید فقط سخت‌افزارهای جدید به همراه ندارند. امسال گوگل بر خلاف سال‌های گذشته که نسخه جدید اندروید را با گوشی‌های نکسوس عرضه می‌کرد، این کار را اندکی زودتر و در تابستان انجام داد. با این حال گویا گوگل می‌خواهد خاص بودن گوشی‌هایش را حفظ کند، به همین دلیل پیکسل‌های جدید اولین گوشی‌هایی هستند که اندروید 7.1 را دریافت می‌کنند. همچنین گویا طراحی آیکون‌ها و لانچر گوشی‌های پیکسل با المان‌های اندروید خالص متفاوت است.

Google Home

image

گوگل در کنفرانس I/O 2016 از اسپیکر هوشمند خود با نام Google Home به عنوان رقیبی برای اسپیکر محبوب Amazon Echo رونمایی کرد. اما این اسپیکر هوشمند هنوز به بازار عرضه نشده است و انتظار داریم که در کنفرانس پیش رو اطلاعات بیشتری در مورد آن و قیمت و زمان عرضه‌اش دریافت کنیم.

وب‌سایت Android Police گزارش داده است که گوگل هوم با قیمت 129 دلار و 50 دلار ارزان‌تر از رقیب آمازونی‌اش به بازار عرضه می‌شود. در مورد زمان عرضه این اسپیکر هم اطلاعاتی نداریم، اما احتمالا تعطیلات آغاز سال جدید میلادی زمان مناسبی برای عرضه آن باشد.

Chromecast Ultra

image

احتمالا در کنفرانس سه‌شنبه، کروم‌کست نیز ارتقای سخت‌افزاری پیدا خواهد کرد. کروم‌کست اولترا با پشتیبانی از محتواهای 4K و HDR عرضه می‌شود و قیمتش 69 دلار است. این قیمت اندکی بیشتر از قیمت کروم‌کست استاندارد است، اما با توجه به قابلیت‌های بیشتر کروم‌کست اولترا، چندان تعجب‌‌آور نیست.

Google Wi-Fi

image

بنا به گزارش Android Police و بعد از شایعات بسیار، به نظر می‌رسد گوگل در کنفرانس پاییزی خود قصد معرفی یک روتر جدید را دارد که بتواند با Eero و روترهای مشابه رقابت کند. این روتر Google Wi-Fi نام دارد و هر دستگاهش با قیمت 129 دلار عرضه می‌شود و مانند Eero قابلیت لینک‌شدن با روترهای همسان برای پوشش دادن تمام خانه را دارد. همچنین احتمالا این روتر از ویژگی‌های مخصوص خانه‌های هوشمند نیز پشتیبانی کند.

اما با عرضه این روتر چه بر سر روتر دیگر گوگل، OnHub، می‌آید؟ هنوز هیچ چیز مشخص نیست، اما گفته می‌شود گوگل وای‌فای مانند پیکسل با برند انحصاری گوگل عرضه می‌شود. بنابراین باید همکاری گوگل و OnHub را پایان‌یافته دانست.

و سورپرایز کنفرانس...

image

گوگل گفته است که در کنفرانس امسال منتظر اتفاقی هیجان‌انگیز باشید. یکی از مدیران ارشد گوگل نیز این اتفاق را با انتشار اندروید در هشت سال گذشته مقایسه کرده و وعده داده است که هشت سال بعد در مورد اتفاقی که در این روز می‌افتد، حرف‌ها زده خواهد شد.

شایعاتی که هفته‌های اخیر شنیده می‌شود خبر از سیستم‌عامل جدیدی می‌دهند که فعلا با اسم رمز اندرومدا شناخته می‌شود. گفته می‌شود این سیستم‌عامل جدید قرار است دو سیستم‌عامل کروم او‌اس و اندروید را با هم ادغام کند و مخصوص لپ‌تاپ و تبلت است.

ایده کمی آشناست: مایکروسافت مدتی است که به این موضوع فکر می‌کند و با عرضه ویندوز 10 قدمی در این زمینه برداشت. به نظر می‌رسد گوگل پس از هشت سال عرضه اندروید، که به موفقیتی چشم‌گیر نیز رسیده است، به فکر همگام کردن تمامی دستگاه‌های هوشمند با یکدیگر است.

اطلاعات منتشرشده بر اساس تست‌هایی است که اخیرا گوگل با پلتفرمی جدید بر روی تبلت نکسوس 9 و تبلتی معرفی‌نشده از هوآوی انجام داده است.

تمرکز گوگل بر تلفیق کردن کروم‌ او‌اس و اندروید موضوع تازه‌ای نیست. اکتبر 2015 وال استریت ژورنال خبر این موضوع را منتشر کرد، اما در آن زمان گوگل تکذیبش کرد. با این حال اقدامات اخیر گوگل نشان‌دهنده این است که تکذیب آن زمان چندان بر پایه واقعیت نبوده. در ماه‌های اخیر گوگل اپلیکیشن‌های اندرویدی و گوگل‌پلی‌استور را به کروم‌او‌اس آورده و اینها همه نشانه‌هایی بر وجود اندرومدا است.

باید دید گوگل سه‌شنبه می‌تواند همه را شگفت‌زده کند یا خیر. نظر شما در مورد تمام احتمالات کنفرانس آتی گوگل چیست؟ با جی‌اس‌ام در روز کنفرانس همراه باشید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (11 نظر)

reza

۱۳۹۵/۷/۱۳
با این حساب شمارش معکوس برای ورشکستگی اپل آغاز شد...مایکروسافت نیز در رده بعدی قرار دارد...ولی اگه پیکسل رو سامسونگ میزد با اون سوپر آمولد و اگزینوس و اون صفحه خمیدش و اندروید خام قدرتمند گوگل ببین دیگه چـــــــــی مــــیشد! ینی یک گوشی رویایی و بسیار قدرتمند که گوشیای دیگه رو مث کاغذ باطله مینداخت آشغالدونی...خداوکیلی این اچ تی سی چیه اخه.

aminbahremand

۱۳۹۵/۷/۱۲
منتظر اندروید ور 2 نباشید. گوگل گفته که اندروید ور 2 اوایل سال 2017 معرفی خواهد شد.

sink

۱۳۹۵/۷/۱۲
من موندم این خانوم هایی که میان تو صفحات مربوط به گوگل و ساز مخالف میزنن..... عزیزم . نکسوز مال دولوپر هاست . نه شمایی که میخوای جلوی آینه عکس بگیری ! پس به این شکایت نکنید که طرحش زشته و پشتش عکس سیب نداره چون گوشی های نکسوز مال عوام نیست! همچنین اچ تی سی .
بعد اونایی که میگن افتضاح
پارسال نکسوز هواوی که اومد خوده من کسی بودم که اومد زیرش نوشت افتضاح . ولی یکی از پرفروش ترین نکسوز ها شد! این که حالا اچ تی سی هست و با سابقه و اصالته چند برابره هوآوی .

M

۱۳۹۵/۷/۱۲
یه حسی بهم میگه، آخر یه روز این گوگل مثل فیلم های تخیلی که یه هوش مصنوعی به بشر خیانت میکنه و سعی در نابودی مارو داره میشه!

reza.mllt

۱۳۹۵/۷/۱۲
دوست عزیز یکی از معیارهای اصلی گوگل برای تولید گوشیهاش توانایی کامل اون کمپانیه نه فروش زیاد
گوگل خودش میدونه چطور گوشیهاشو بفروشه شما نگران نباشید