خانهاخبار
Display Mate: آیفون 7 بهترین نمایشگر دنیا را دارد

Display Mate: آیفون 7 بهترین نمایشگر دنیا را دارد

یکی از ایراداتی که اندرویدی‌ها به آیفون وارد می‌کنند کم بودن رزولوشن نمایشگر آیفون و همین طور استفاده از تکنولوژی قدیمی LCD برای ساخت آنهاست. حال با عرضه آیفون ۷، شرکت Display Mate، که هر سال با بررسی دقیق بهترین نمایشگر‌های موبایلی را اعلام می‌کند، نمایشگر آیفون ۷ را بهترین نمایشگر موبایلی ساخته‌شده می‌داند. در ادامه با جی‌اس‌ام همراه باشید.
۱۳۹۵/۶/۳۱
image

روی کاغذ، نمایشگر آیفون ۷ همان چیزی است که در آیفون ۶ و ۶اس شاهدش بودیم: همان تکنولوژی قدیمی LCD، همان مقدار پیکسل در هر اینچ و همان رزولوشن 750P. اما این اعداد و ارقام که درباره صفحه نمایش آیفون ۷ می‌دانیم همه چیز نیست و با کمی عمیق‌تر شدن درباره این نمایشگر و همچنین مشاهده عملکرد آن، شاهد پیشرفتی بسیار خوب نسبت به نسل‌های قبلی آیفون هستیم.

شرکت Display Mate Technologies، که تقریبا از اوایل دوران تلفن‌های هوشمند نمایشگر این گجت‌ها را بررسی می‌کند، چندی پیش صفحه نمایش آیفون ۷ را بررسی کرد تا به این ترتیب مشخص شود تکنولوژی قدیمی LCD چطور می‌تواند با تکنولوژی‌های امروزی مثل OLED رقابت کند.

یکی از عمده‌ترین تغییرات ایجادشده اضافه شدن دو طیف رنگ جدید به این نمایشگر است. همین دو طیف رنگ جدید موجب می‌شود نمایشگر آیفون ۷ بتواند برای نشان دادن محتوا‌های مختلف بهترین عملکرد را از خودش نشان بدهد. علاوه بر طیف رنگی RGB، که در اکثر تلفن‌های هوشمند یافت می‌شود، صفحه نمایش آیفون طیف‌ رنگی عریض DCI-P3 و همین طور طیف رنگی sRGB / Rec.709 را هم پشتیبانی می‌کند. به این ترتیب، بر اساس آزمایش‌های دیسپلی میت، آیفون ۷ توانسته به میزان ۱۰۲ و ۱۰۴ درصد در این طیف‌های رنگی دقت داشته باشد و تصاویر را با دقت رنگ بسیار بالایی به نمایش بگذارد. همچنین در مواقع لزوم نیز بین این دو طیف به سرعت سوئیچ می‌کند و در این زمینه نیز مشکلی ندارد.

image

تمام این جملات به این معنی است که عکس‌ها و فیلم‌ها در آیفون با دقت بسیار زیادی نشان داده می‌شوند و بسیار شبیه واقعیت‌اند. مثالی از این کیفیت در دنیای واقعی را می‌شود در پرده‌های سینما دید که پروژکتور‌های خاص و کالیبره‌شده، تصاویر را با دقت بسیار بالایی روی پرده سینما می‌اندازند. حال در بین موبایل‌ها، آیفون ۷ می‌تواند شبیه‌ترین تصویر به تصاویر پروژکتور‌های دقیق سینما را نشان دهد.

یکی دیگر از جذابیت‌های نمایشگر آیفون ۷ میزان روشنایی آن در حالت خودکار است. به صورت کلی آیفون ۷ در حالت دستی می‌تواند میزان روشنایی نمایشگر را تا ۶۰۰ نیت افزایش دهد. اما در حالت خودکار این میزان تا ۷۰۰ نیت افزایش می‌یابد. تا زمانی که زیر نور مستقیم خورشید قرار دارید، به کمک این میزان روشنایی و همین طور پوشش نمایشگر، که بازتاب بسیار کمی دارد، می‌توانید با گوشی خود به راحتی کار کنید. در مجموع دیسپلی میت عملکرد نمایشگر آیفون ۷ زیر نور آفتاب را بسیار خوب ارزیابی کرده است. 

محدود کردن میزان روشنایی در حالت دستی، حرکت هوشمندانه‌ای از طرف اپل به حساب می‌آید. زیرا به این ترتیب در مصرف باتری صرفه‌جویی می‌شود و فقط در شرایطی که میزان روشنایی خودکار باشد و در شرایط نوری خاصی قرار داشته باشید، روشنایی نمایشگر دستگاه بیشتر می‌شود.

نکته مثبت دیگر درباره نمایشگر آیفون ۷ به دقت رنگ این صفحه نمایش برمی‌گردد. ساده بگوییم: آیفون ۷ رنگ‌ها را همان طوری که هستند نشان می‌دهد و تاثیری در آنها نمی‌گذارد. دیسپلی میت عملکرد آیفون در این زمینه را این چنین توصیف می‌کند:

واقعا چشمگیر است... نمایشگر آیفون دقیق‌ترین رنگ‌ها را بین تمام نمایشگرهایی دارد که تا به حال بررسی کرده‌ایم. از نظر بصری نمی‌توان تفاوت این نمایشگر با بالاترین استاندارد‌ها را تشخیص داد و به طور کلی این نمایشگر بین موبایل‌ها، مانیتورها، تلویزیون‌ها و حتی تلویزیون UHD که هم اکنون ممکن است داشته باشید، بهترین عملکرد را دارد.

مورد بعدی که احتمالا در نگاه اولیه از اهمیت کمی برخوردار است میزان بهره‌وری انرژی در این نمایشگر‌ است. آیفون ۷ توانسته حدود یک الی دو ساعت به عمر باتری بیفزاید و برای رسیدن به این عدد قطعا عوامل مختلفی مثل نمایشگر تاثیرگذارند. آن طور که دیسپلی میت بررسی کرده است، نمایشگر آیفون ۷ به میزان ۷ درصد انرژی کمتری از نمایشگر آیفون ۶ استفاده می‌کند. این عدد گرچه زیاد نیست، در بهتر شدن عمر باتری تاثیرگذار است. به طور کلی میزان بهره‌وری انرژی شاید در دو نسل از آیفون چندان تفاوت نداشته باشد، اما در درازمدت و در سری محصولات آیفون می‌توان تاثیر آن را مشاهده کرد.

شما می‌توانید گزارش کامل دیسپلی میت از عملکرد نمایشگر آیفون ۷ را بخوانید. اما به طور خلاصه باید بگوییم نمایشگر آیفون ۷ فوق‌العاده است. طیف رنگی گسترده، نمایش تصاویر با دقت بالا، زاویه دید بالا بدون افت کیفیت، روشنایی بسیار خوب زیر نور مستقیم خورشید و همین طور بهره‌وری کمتر انرژی از مزایای مهم این نمایشگر هستند.

اما شاید مهم‌ترین نکته این باشد که تمام این نکات خوب در یک پنل LCD، که به هیچ وجه تکنولوژی پیشرو نیست، به دست آمده است. با توجه به شایعات مختلف، که می‌گوید اپل در آیفون نسل بعد سراغ پنل‌های OLED می‌رود، باید منتظر بمانیم ببینیم برای آیفون ۸ چه چیزی در چنته خواهد داشت.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (95 نظر)

zed

۱۳۹۵/۹/۲۴
باز این نوزاد اومدا بابا برو شیر بخور

محسن

۱۳۹۵/۷/۱۸
اینجا چرند نوشته
خود سامسونگ ال سی دی های ایفن ۷ زده
اونم سری قبلش رو.بهترین صفحه نمایش ک واسه نوت ۷

محسن

۱۳۹۵/۷/۱۸
اس هفت و نوت ۷ ک صد برابر ایفن ۷ کیفیت تصویر داره

علی

۱۳۹۵/۷/۱۰
راجع به انفجار ایفون 7 هم جدیدا اتفاق افتاده اطلاعات بدید
ببینیم اینها جرات جمع کردن کوشی هاشون رو دارن

dalghak

۱۳۹۵/۷/۷
بهترین ال سی دی..نه صفحه نمایش