خانهاخبار
۵ نکته برای آنکه دستگاه خود را با آمادگی بیشتری به iOS 10 آپدیت کنید

۵ نکته برای آنکه دستگاه خود را با آمادگی بیشتری به iOS 10 آپدیت کنید

سیستم عامل آی او اس 10 رسما برای دستگاه‌های تولیدی شرکت اپل عرضه شد. اما پیش از به‌روزرسانی به این نسخه بهتر است بعضی نکات را رعایت کنید تا به‌روزرسانی راحت‌تری داشته باشید.
۱۳۹۵/۶/۲۴

همان طور که پیش از آن اپل در کنفرانس خود وعده داده بود، دیشب، ۲۳ شهریور، سیستم عامل iOS 10 به شکل رسمی برای دستگاه‌های تولیدی این شرکت عرضه شد. این به‌روزرسانی شامل آیپاد تاچ نسل ۶، آیپدهای جدیدتر از آیپد نسل چهار، آیپد مینی‌های ۲ و جدیدتر و گوشی‌های آیفون ۵ و جدیدتر می‌شود.

در مورد امکاناتی که این به‌روزرسانی بزرگ، یعنی iOS 10، برای دستگاه‌های اپلی به ارمغان می‌آورد نیز پیش از این توضیحات کاملی داده بودیم. همان طور که تیم کوک گفت، این نسخه از سیستم عامل iOS به‌روزرسانی بزرگی است که امکانات و تغییرات بسیاری به همراه دارد. اما ممکن است شما هم تا به حال هنگام به‌روزرسانی‌ها به مشکلاتی خورده باشید؛ مثل مشکلاتی که دیشب، به عنوان اولین شب عرضه، باعث شد دستگاه‌های زیادی بعد از به‌روزرسانی از کار بیفتند. برای شما پیشنهادات و نکاتی داریم که دستگاه خود را بدون مشکل و نگرانی به‌روزرسانی کنید.

1- مطمئن شوید که دستگاهتان به اندازه کافی شارژ داشته باشد

البته که خود سیستم عامل اجازه نمی‌دهد با میزان شارژ کم دستگاه خود را به‌روزرسانی کنید و اکثر کاربران از اهمیت این موضوع اطلاع دارند، اما اجازه بدهید برای دیگران یادآوری کنیم که اگر با شارژ حداقلی اقدام به آپدیت کنید، ممکن است به دلیل طولانی شدن فرایند به‌روزرسانی یا پیش آمدن مشکل برای دستگاه یا حتی خودتان، فرصت شارژ کردن مجدد و به موقع را از دست بدهید و به دستگاه آسیب برسد. پس قبل از شروع به اندازه کافی آن را شارژ کنید.

۲- از اطلاعات خود فایل پشتیبان تهیه کنید

با اینکه ممکن است ظاهر همه چیز خوب باشد، هیچ کس نمی‌داند حین آپدیت کردن چه اتفاقاتی ممکن است رخ بدهد. ممکن است بسته به‌روزرسانی درست بارگذاری نشود، با مشکل نصب شود یا هر مشکل دیگری پیش بیاید که باعث از دست رفتن اطلاعات یا از کار افتادن دستگاهتان شود. بهترین راه پیشگیری این است که همین الان آیتونز را باز کنید و یک بک‌آپ کلی از اطلاعات دستگاهتان بگیرید.

۳- مقداری حافظه داخلی دستگاه را خالی کنید

اپل اعلام کرد که دستگاه‌های ۱۶ گیگابایتی را از چرخه تولید آیفون خود کنار خواهد گذاشت، اما به‌روزرسانی iOS 10 تنها شامل آیفون ۷ نمی‌شود و دستگاه‌های ۱۶ گیگابایتی زیادی هستند که این به‌روزرسانی را دریافت می‌کنند و البته این بدون احتساب آیفون ۵سی ۸ گیگابایتی است. برای دانلود و عملکرد صحیح سیستم عامل و به‌روزرسانی شما حداقل به ۲ گیگابایت فضای خالی نیاز دارید. پس قبل از فشار دادن دکمه نصب iOS 10 برنامه‌ها و فایل‌های خود را پاکسازی کنید.

۴- مطمئن شوید دستگاه شما شامل به‌روزرسانی iOS 10 می‌شود

یکی از افتخارات اپل به‌روز بودن اکثر دستگاه‌های این شرکت است، اما باز هم دستگاه‌هایی قدیمی وجود دارند که هنوز در چرخه استفاده قرار دارند اما خارج از رده محسوب می‌شوند و به‌روزرسانی را دریافت نمی‌کنند. اگر به این مورد شک دارید، به لیست زیر نگاهی بیندازید.

image

۵- به شبکه ارتباطی مطمئن متصل شوید

حجم فایل دانلودی سیستم عامل iOS 10 نسبت به دستگاه شما متغیر است، اما شما باید حجمی نزدیک به یک گیگابایت مصرف کنید. غیر از این قطع و وصلی زیاد در هنگام دانلود به‌روزرسانی ممکن است باعث آسیب رساندن به روند به‌روزرسانی شود. سعی کنید با مطمئن‌ترین و پرسرعت‌ترین اتصال شبکه‌ای که در دسترس دارید این عمل را انجام بدهید.

شما تاکنون موفق به نصب iOS 10 شده‌اید؟ کدام ویژگی آن بیشتر برایتان جذاب بوده است؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (55 نظر)

Mohamad Ali Bahramian

۱۳۹۵/۷/۳۰
با اين قيمت نه

Reza

۱۳۹۵/۷/۲۱
من آيپد نسل چهار دارم ان رو به iOS 10آپديت كردم ولي الان ميزنم به شارژ ،شارژ نميشه (علامت شارژ هست ولي شارژ نميشه ) البته كه بايد بگم در زمان دانلود تري شارژ بود
لطفا راهنمايي أم كنيد

Hamed

۱۳۹۵/۷/۶
منم همين مشكل رو دارم. اگه كسى راه حلى داره لطفا راهنمايى كنه.

Amir

۱۳۹۵/۷/۴
مدل گوشيت چيه

Mahsa

۱۳۹۵/۷/۲
سلام حدودا يك ماهه هيچكدوم از اپليكيشن هاي من اپديت نميشه و حتي نميتونم هيچ اپ جديدي رو دانلود كنم و اصلا اينستال نميشه مشكل از كجاست؟ من iOS 10 رو هم دانلود كردم مشكل حل نشد گوشيم 6s هست ممنون ميشم پاسخگو باشيد