خانهاخبار
نمونه عکس‌هایی از حالت پرتره آيفون 7 پلاس با افکت بوکه

نمونه عکس‌هایی از حالت پرتره آيفون 7 پلاس با افکت بوکه

یکی از ویژگی‌های اصلی آیفون 7 پلاس که در آیفون 7 وجود ندارد، لنز‌های دوگانه است که امکان ثبت عکس‌های چشم نواز با افکت بوکه را به کاربر می‌دهد.
۱۳۹۵/۶/۱۸

به افکت هنری محو کردن اجسام در پس زمینه و فوکوس بر روی سوژه‌ی نزدیک اصطلاحا بوکه گفته می‌شود. از افکت بوکه بیشتر برای تاکید روی یک سوژه‌ی خاص استفاده می‌کنند که نتیجه‌ی آن، این افکت را تبدیل به گزینه‌ی محبوبی برای ثبت عکس‌های پرتره یا نمای نزدیک و کلوزآپ می‌کند. برای ثبت این مدل از عکس نیاز به دوربین‌هایی رده بالا دارید که مجهز به لنزهایی با دیافراگم باز باشند. اما چند سالی می‌شود که شرکت‌های سازنده‌ی تلفن همراه تصمیم گرفته‌اند این تکنیک محبوب را به وسیله‌ی لنز‌های دوگانه و تغییرات نرم‌افزاری به گوشی‌هایشان بیاورند، هر چند در اغلب موارد نتیجه‌ی این تصمیم نه تنها تاثیر گذار و جذاب نبوده، بلکه نتیجه تبدیل به یک عکس مصنوعی شده است.

تا اینکه در کنفرانس امسال اپل، گوشی آیفون ۷ پلاس با دوربین دوگانه رونمایی شد. یکی از ویژگی‌های اصلی آیفون ۷ پلاس که در آیفون ۷ وجود ندارد، لنز‌های دوگانه است که امکان ثبت عکس‌های چشم نواز با افکت بوکه را به کاربر می‌دهد. عکس‌های نمونه‌ای که شرکت اپل در هنگام معرفی این قابلیت نشان می‌دهد به شدت جذاب و برای یک گوشی با لنزهای کوچک بسیار چشم نوازند. البته این را هم بدانید که عکس‌های بوکه گرفته شده توسط آیفون تنها حاصل لنزهای دوگانه نیست. لنزهای دوگانه با ثبت نقشه‌ی عمق عکس‌ها از دو زاویه متفاوت، این امکان را به نرم‌افزار دوربین آیفون ۷ پلاس می‌دهند تا با تحلیل اطلاعات دریافتی از گوشی و پردازش آن، یک عکس بوکه فوق العاده به شما نشان دهد. البته که هنوز کسی از کیفیت واقعی آن در صحنه‌های طبیعی و عادی اطمینان ندارد، اما چیزی که در ادامه می‌بینید همان چیزیست که اپل قول آن را به خریداران آیفون ۷ پلاس می‌دهد.

ذکر این نکته نیز لازم است که اگر از اولین خریداران آیفون ۷ پلاس باشید در همان روزهای اول از این قابلیت بهره‌ای نمی‌برید، زیرا همانطور که گفته شد این یک قابلیت نرم‌افزاریست که درآینده‌ی نزدیک از طریق به روزرسانی نرم‌افزار گوشی در دسترس شما قرار خواهد گرفت.

نمونه عکس‌های گرفته شده با آیفون ۷ پلاس و افکت بوکه را می‌توانید در جی اس ام مشاهده کنید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (22 نظر)

تانيا

۱۳۹۵/۹/۱۶
بجاي حرفاي پوچ؛ چن تا اپليكيشن اي او اس معرفي كنين بتونيم با ايفونمون اين افكت رو تو عكسامون داشته باشيم( پولي نه رايگان باشن). ممنون

احسان

۱۳۹۵/۶/۲۹
دوست عزیز ،تقصیری نداری
آخه گوشی باامکانات بالا نداشتی
فقط اسم داشتی اپل....
شما آیفون ۷پلاس روببین دوتا دوربین گذاشته از p9هواوی کپی کرده
ضدآب شده آیفون تبریک میگم
سامسونگ وسونی خیلی وقته گوشی ضد آب دارند
اما عکاسی
دوربین اپل ساخت سونی هستش نمیدونی یه کم مطالعه کنید
واما عکسی که گفتم هواوی داره سامسونگم داره
اینستاشونو پیگیری کن ببین
نخواستی
آیدی تلگرام اینه پی ام بده نمونه عکسی که خودم گرفتم رو بدم ببینین
راستی عکس باکیفیت دارم بددددددددددددددم؟
آیفون مثل پیکانه ....

Shahab Hs

۱۳۹۵/۶/۲۸
خخخخخ. سامسونگيا خيلي جكين. ادامه بدين ما باز بخنديم

Shahab Hs

۱۳۹۵/۶/۲۸
خودت هم ميدوني كه گوشي هاي اين كمپاني در برابر اپل مالي نيس

Shahab Hs

۱۳۹۵/۶/۲۸
خخخخ. تو رو خدا ما رو به خنده نندازين. برو با هواوي و سامسونگ از اين عكسا اگه تونستي بگير. بجا اين كه فقط حرف بزني الكي
البته موقع كار با سامسونگ لباس مخصوص خنثي كننده هاي بمب رو هم بپوش