خانهاخبار
88 درصد دستگاه‌های واجد شرایط به iOS 9 مهاجرت کرده‌اند

88 درصد دستگاه‌های واجد شرایط به iOS 9 مهاجرت کرده‌اند

اپل در آستانه معرفی نسخه جدید سیستم‌عامل خود اعلام کرده است که حدود یک سال پس از عرضه iOS 9 حدود 88 درصد دستگاه‌ها به این نسخه مهاجرت کرده‌اند.
۱۳۹۵/۶/۱۶

image

 

اپل در تازه‌ترین آمار خود اعلام کرده 88 درصد دستگاه‌های آی‌اواسی که iOS 9 برایشان عرضه شده است به این نسخه مهاجرت کرده‌اند. 9 دستگاه از 10 آیفون، آیپد، و آیپاد تاچ اخیرا معرفی‌شده جزو دستگاه‌های واجد شرایطند.

نسخه بعدی آی‌او‌اس احتمالا در کنفرانس هفتم سپتامبر (هفده شهریور) اپل رونمایی خواهد شد و اپل بسیار امیدوار است که این نسخه بتواند رکورد بالای تطابق‌پذیری iOS 9 را تکرار کند. اینکه نسخه جدید سیستم‌عامل برای 9 دستگاه از 10 دستگاه تازه معرفی‌شده ارائه شود به خودی خود رکورد محسوب می‌شود، اما نکته جالب درصد کاربرانی بود که نسخه نهم آی‌اواس را در کمتر از یک ماه روی دستگاه خود نصب کردند: 50 درصد! این میزان رکورد سریع‌ترین تطابق کاربران با آی‌اواس را در تاریخ این سیستم‌عامل ثبت کرد. آی‌اواس 9.1 نیز با استقبال خوبی روبرو شد و خیلی زود درصد مهاجرت کاربران به آن به عدد 66 رسید.

هرچند سیستم‌عامل‌های مختلف سهم خود را از بازار دارند و هر کدام نقاط ضعف و قوت مختلفی دارد، وقتی در عرصه موبایل بحث به‌روزرسانی مطرح می‌شود بی درنگ نام iOS به عنوان پادشاه این بخش به ذهن متبادر می‌شود. در حالی که سیستم پیچیده آماده‌سازی به‌روزرسانی اندروید و کمبود توسعه ویندوز موبایل باعث می‌شود بسیاری از کاربران مدت‌ها منتظر نسخه جدید سیستم‌عامل بمانند (که شاید هرگز هم دریافت نکنند!)، کاربران آی‌اواس می‌توانند با خیال راحت نسخه‌های جدید را دریافت کنند و از قابلیت‌های تازه لذت ببرند. به‌روزرسانی‌های آی‌اواس فارغ از اینکه چه دستگاهی دارید، از چه شبکه مخابراتی استفاده می‌کنید یا در چه کشوری هستید در دسترس شما قرار می‌گیرد؛ در حالی که برای اندروید هر کدام از این موارد تاخیری برای دریافت آخرین نسخه ایجاد می‌کند.

آیا این ویژگی iOS ممکن است معیاری تاثیرگذار برای انتخاب دستگاه هوشمند بعدی شما محسوب شود؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

سجاز

۱۳۹۵/۶/۲۳
دوست عزيز الجي جي٣به مارشمالو اپديت مي شه يكي از دوستان من الجي جي٣ طلايي داره چند ماه پيش به اندرويد٦ اپديتش كرد به من هم نشون داد با چشم هاي خودم هم ديدم كه شش شده بود

رضا

۱۳۹۵/۶/۱۶
کاملن درسته.من الجی جی3 رو خریدم یک میلیون و هشتصد و الان که اندروید 7 داره عرضه میشه من هنوز اندروید 5 موندم و حتی اندروید 6 برای ایران عرضه نشد.اما آیپد ایر2 که خریدم مرتب آپدیتهای بعدیش رو دریافت کردم