خانهاخبار
مایکروسافت و مرسدس بنز همکار شدند!

مایکروسافت و مرسدس بنز همکار شدند!

چند سال پیش وقتی صحبت از شرکت‌های تکنولوژی مثل اپل، گوگل و مایکروسافت می‌شد، تنها موردی که به آن فکر نمی‌کردیم ورود این شرکت ها به عرصه خودرو بود. امروز اما داستان کمی متفاوت است. اپل و گوگل در حال فعالیت در زمینه خودرو هستند و مایکروسافت نیز به نظر می‌رسد از این قافله عقب نیفتاده باشد. در ادامه با جی‌اس‌ام همراه باشید.
۱۳۹۵/۶/۱۵

image

 

در نمایشگاه ایفای برلین امسال، علاوه بر تمام خبرهای موبایلی و گجتی که شاهد بودیم، یک خبر هم درباره همکاری مایکروسافت و شرکت خودروسازی مرسدس بنز منتشر شد. طبق این خبر، دو شرکت در حال همکاری برای عرضه یک سرویس جدید درون خودروهای مرسدس بنز هستند که مایکروسافت آن را In Car Office می‌نامد. این سرویس درواقع برخی ویژگی‌های Microsoft Exchange را به داشبورد خودرو کاربر می‌آورد. به کمک این ویژگی‌ها نیز کاربر می‌تواند تقویم کاری خود را درون خودرو داشته باشد و یا حتی اگر قرار کاری در پیش رو دارد، In Car Office برای او مسیریابی می‌کند تا راحت‌تر به قرار کاری خود برسد. علاوه بر این‌ها، اگر تماس کاری نیز داشته باشید، خودرو شما به صورت خودکار تماس را برقرار می‌کند.

image

 

این اولین باری نیست که مایکروسافت با یک شرکت خودروساز همکاری می‌کند تا برخی از سرویس‌های خود را به درون ماشین‌ها بیاورد. اوایل امسال نیز شرکت‌های ولوو و هارمن با مایکروسافت همکاری کردند و توانستند Office 365 را به شکلی بهینه درون خودروهای ولوو عرضه کنند. برخلاف اپل و گوگل، مایکروسافت علاقه چندانی به ساخت خودرو‌های خودران ندارد و ترجیح می‌دهد برای این دسته از خودروها یک سیستم عامل تهیه کند. در همین زمینه Peggy Johnson از شرکت مایکروسافت در ماه ژوییه گفته بود: 

ما قصد نداریم خودرویی خودران تولید کنیم ولی مایلیم در زمینه تولید نرم‌افزار برای خودروهای خودران فعالیت کنیم. ما قطعا می‌توانیم برای خودروها سیستم عامل تولید کنیم. شما برای دقایق بسیاری زیادی هر روز درون خودرو خود می‌نشینید. سوال این است: آیا خودرو شما می‌تواند محل کار جدید شما یا میز کار جدید شما باشد و در آن کاری انجام دهید؟ ما عقیده داریم که چنین چیزی امکان‌پذیر است. هر کدام از شرکت‌ها (خودروسازها) یک چیز متفاوت می‌خواهد و ما می‌توانیم نیازهای آن‌ها را برآورده کنیم.

در نهایت باید بگوییم برای دیدن حاصل همکاری مایکروسافت و مرسدس بنز باید تا مدل‌ ۲۰۱۷ خودروی‌های این شرکت صبر کنید. شما درباره این همکاری میان دو غول تولید نرم‌افزار و تولید خودرو چه فکر می‌کنید؟ آیا مایکروسافت می‌تواند در عرصه خودرو نیز نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازد؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

amir

۱۳۹۵/۶/۱۵
دو تا غول خوردن به هم

alireza

۱۳۹۵/۶/۱۵
خب غول تکنولوژیه دیگه!!!
???