خانهاخبار
لنوو با معرفی دو گوشی جدید طرفدارانش را غافلگیر کرد

لنوو با معرفی دو گوشی جدید طرفدارانش را غافلگیر کرد

لنوو اکنون دیگر صرفا یک برند چینی نیست و موفقیت‌های خیره‌کننده‌ای کسب کرده است. یکی از دستاوردهای بزرگ این برند خرید کمپانی موتورولا از گوگل بود. اگرچه عموما با لپ‌تاپ‌هایش شناخته می‌شود اما در عرصه تولید اسمارت‌فون هم ید طولایی دارد که در ادامه دو نمونه از گجت‌هایش را معرفی می‌کنیم.
۱۳۹۵/۶/۱۳

لنوو در ماه‌های گذشته قدم‌های بزرگی برداشته است و محصولات میان‌رده نسبتا پرفروشی معرفی کرده است. بعد از معرفی K6 تقریبا مطمئن بودیم که شاهد محصول دیگری از این برند نخواهیم بود اما کمپانی چینی ما را غافلگیر کرده و دو گوشی میان‌رده به نام‌های P2 و A Plus معرفی نمود. در ادامه تصاویر و مشخصات آن‌ها را بررسی می‌کنیم. با جی‌اس‌ام همراه باشید.

 

Lenovo P2

ابتدا سراغ پی2 می‌رویم که به نظرم می‌رسد نقش برادر بزرگ‌تر را بر عهده دارد و از مشخصات قوی‌تری بهره‌مند شده است. این گوشی یک نمایشگر 5.5 اینچی با کیفیت فول‌اچ‌دی و پنل آمولد دارد که خیال کاربر را از بابت نمایش باکیفیت تصاویر راحت می‌کند. قلب تپنده دستگاه یکی از میان‌رده‌های کوالکام به نام اسنپدراگون 625 است که به خوبی نزد میان‌رده‌بازان شناخته شده است. فضای رم 3 و 4 گیگابایتی به همراه حافظه داخلی 32 گیگابایتی برای گوشی در نظر گرفته شده تا قابلیت‌های مولتی‌تسکینگ گجت را به حد اعلا برساند. البته نسخه چینی گوشی تنها با 4 گیگابایت رم و حافظه داخلی 64 گیگابایتی عرضه می‌شود.

image

دوربین اصلی دستگاه یکی از محصولات سونی با سنسور 13 مگاپیکسلی و فلش دوگانه ال‌ای‌دی است؛ در جلو نیز پی2 از یک سنسور 5 مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر سلفی و یک سنسور تشخیص اثر انگشت در دکمه هوم بهره می‌برد.

image

اگر گوشی‌های لنوو را دنبال کرده باشید می‌دانید که اخیرا تمرکز این کمپانی به باتری‌های عظیم‌الجثه معطوف شده است. این دستگاه نیز مانند بسیاری از گوشی‌های لنوو به یک باتری غول‌پیکر 5100 میلی‌آمپرساعتی مجهز شده است. نکته جالب این‌که با شارژر 24 واتی نیز می‌توان به سرعت آن را شارژ کرد یا حتی به عنوان یک پاوربانک از آن استفاده کرد. پی‌2 در آینده‌ای نزدیک با قیمت 249 دلار در اروپا عرضه می‌شود.

 

Lenovo A Plus

این گوشی بر خلاف پی‌2 از سخت‌افزار آنچنان قدرتمندی بهره نمی‌برد اما باز هم بین پایین‌رده‌ها حرف‌هایی برای گفتن دارد. گوشی ای‌پلاس به نمایشگری 4.5 اینچی با رزولوشن 854 در 480 پیکسل مجهز شده است که در کنار پردازنده مدیاتک MT6580 پایین‌رد‌ه‌بودن خود را فریاد می‌زند!

image

چهار هسته 1.3 گیگاهرتزی، فضای رم 1 گیگابایتی و حافظه داخلی 8 گیگابایتی توانایی قابل توجهی ندارند اما به هر حال کاربری که این گوشی را انتخاب می‌کند هدفش بازی‌کردن یا بنچمارک‌گیری نیست! دوربین اصلی گوشی 5 مگاپیکسل است که به فلاش ال‌ای‌دی مجهز شده و دوربین جلو نیز 2 مگاپیکسل است. اگرچه باتری 2000 میلی‌آمپرساعتی ای‌پلاس ما را شگفت‌زده نکرد اما می‌تواند جوابگوی سخت‌افزار ضعیف دستگاه باشد. شاید مهم‌ترین نقطه قوت ای‌پلاس قیمت 69 تا 79 یورویی‌‌ (حدودا 300 هزار تومانی!) آن باشد.

نظر شما درباره گوشی‌های لنوو چیست؟ آیا تاکنون از محصولات هوشمند این برند خرید کرده‌اید؟ در این صورت لطفا تجربه خود را با کاربران جی‌اس‌ام در میان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (10 نظر)

اکبر ن

۱۳۹۶/۸/۳۰
با عرض سلام: من هم با نظر دوستان موافقم، لنوو گوشیهای خوبی رو عرضه کرده من بعد سه سال کار با S4مینی سامسونگ،دل به دریا زدم و گوشی لنووvibe p1 رو خریدم و از عملکرد گوشی خیلی راضیم بخصوص شارژدهی.به نظر من از گوشیهای خوب لنوو p1m مینی-p1 turbo_vibe p2- _ zuk z2 pro _vibe x3 را میشه نام برد. وجدیدا هم vibe p3 را در یو تیوب دیدم، احتمالا ماههای اینده رونمایی کنه.

......................

۱۳۹۵/۸/۳۰
لنوو خیلی از سامسونگ بهتره من خودم سامسونگم رو فروختم والان لنوو رو دارم ازشم خیلی راضیم از سامسونگ که خیلی بهتره
من از شرکت هایی که کیفیت ندارم و دارن پول برندشوم رو میگیرند اصلا دوست ندارم مثل سامسونگ

......................

۱۳۹۵/۸/۳۰
به این میگن تکنولوژی به این میکن خلاقیت به این میگن نواوری نه اشغالایی که اپل و سامسونگ میسازن با قیمتهای واقعا فضایی میدن دست مردم یکم یادبگیرن ببینن تکنولوژی یعنی چی با اون همه ادعا طرفداراشونم ببینن.دمت گرم لنووا فوق العاده اس

....

۱۳۹۵/۸/۱۷
از سامسونگ که بهتر حسود

شهروز

۱۳۹۵/۸/۱۳
حالا سامسونگ چی که غافل گیریش چی باشه
الان یادم ٱمد از غافل گیری های سامسونگ که می ترکه خیلی غافل گیریش خوبه حرف نداره .?????????