خانهاخبار
مشکل عجیب صفحه نمایش آیفون 6 و آیفون 6 پلاس

مشکل عجیب صفحه نمایش آیفون 6 و آیفون 6 پلاس

برخی از صفحه نمایش‌های آیفون 6 و آیفون 6 پلاس مشکلی عجیب دارند: به لمس کاربر پاسخ نمی‌دهند و نواری خاکستری بالای صفحه آن‌ها سو سو می‌زند تا صفحه به طور کامل از کار بیفتد!
۱۳۹۵/۶/۳
image

صاحبان گوشی‌های آیفون 6 و آیفون 6 پلاس اخیرا به مشکل عجیبی برخورد کرده‌اند که اپل با وجود اطلاع از آن، حاضر به پذیرفتنش به عنوان یک مشکل همگانی نیست. در انجمن پشتیبانی اپل شکایات زیادی در مورد مشکل «عدم پاسخگویی صفحه نمایش» می‌بینید. مشکلی که با ظاهر شدن نوار سو سو زننده خاکستری رنگی در بالای تصویر همراه است.

متخصصان وب‌سایت iFixit لقب «بیماری لمسی» را به این مشکل داده‌اند و بسیاری از تعمیرکاران متفرقه شاهد این عیب در آیفون‌های ساخت سال 2015 اپل بوده‌اند. برای مثال رامی آده، تعمیرکاری از نیو اورلئان، می‌گوید که طی ماه گذشته حدود 100 دستگاه آیفون 6 و آیفون 6 پلاس با این مشکل برای تعمیر دریافت کرده است. جیسون ویلمر که تعمیرکاری در ایالت میسوری است، می‌گوید هر هفته چند آیفون 6 و آیفون 6 پلاس با این مشکل را تعمیر می‌کند. او می‌گوید: «این مشکل به قدری همه‌گیر است که فکر می‌کنم تمامی آیفون‌های 6/ 6 پلاس به آن دچار هستند و مانند یک بمب ساعتی فقط منتظر زمانی هستند تا آن را بروز دهند.»

گرچه کارمندان اپل با این مشکل آشنا هستند، اما به تعدادی از مشتریان قربانی گفته‌اند که اپل این مشکل را به عنوان یک ایراد قبول نمی‌کند. اگر ضمانت‌نامه دستگاه شما تمام شده باشد، که احتمالش زیاد است، اپل به شما می‌گوید که تنها راه حلتان خرید دستگاهی جدید است.

مایکل هیو، متخصص تعمیر تلفن همراه، می‌گوید:

این مشکل به طرز مسخره‌ای همه‌گیر شده است و اپل باید تا به حال یک فراخوان عمومی برای تعمیر دستگاه‌های مشکل‌دار می‌داده است. اگر شما صاحب یک دستگاه آیفون 6 پلاس هستید و تاکنون به این مشکل بر نخورده‌اید، به عقیده من احتمال اینکه در ادامه طول عمر گوشی خود با آن رو به رو شوید بسیار زیاد است.

چرخاندن تلفن یا فشار دادن صفحه نمایش، راه‌ حل‌هایی هستند که به طور موقت مشکل را حل می‌کنند اما خیلی زود این بیماری باز می‌گردد و شدت آن از پیش نیز بیشتر می‌شود! نوار خاکستری بالای صفحه بزرگ و بزرگ‌تر می‌شود تا زمانی که به طور کامل صفحه نمایش گوشی از کار می‌افتد. تعویض صفحه نمایش نیز تنها یک راه حل موقتی است زیرا بعد از مدتی دوباره نوار خاکستری رنگ بر روی صفحه نمایش شما ظاهر می‌شود.

اما چرا با مراجعه به اپ استور با پاسخ منفی برای تعمیر دستگاه خود رو به رو می‌شوید؟ تعمیرکاران معتقدند که این مشکل به خاطر تراشه‌های کنترل لمسی است که بر روی مادربرد دستگاه قرار گرفته‌ است. این تراشه‌ها محل تماس انگشت با صفحه نمایش را تشخیص می‌دهند. از آنجا که تعمیرکاران جنیوس بار اپل برای کار کردن روی مادربرد تعلیم ندیده‌اند، قبول نمی‌کنند که دستگاه شما را رایگان تعمیر کنند.

image

دو نظریه در مورد علت این مشکل وجود دارد. اول اینکه تراشه کنترل لمس U2402  دارای ایراد ساخت کارخانه‌ایست. دومین نظریه این است که اتصالات بین صفحه نمایش و مادربرد ضعیف است و پس از مدتی با خم و راست شدن‌های طبیعی بدنه دستگاه، ترک می‌خورند. در نتیجه اتصال بین صفحه نمایش و مادربرد به خوبی برقرار نمی‌شود.

رفع این مشکل برای دارندگان آیفون 6 و آیفون 6 پلاس گران تمام خواهد شد. خرید دستگاه جدید یا تعویض مادربرد، هر دو راهکاری برای این معضل هستند اما قیمت بسیار بالایی دارند. راهکار ارزان‌تر تعویض تراشه‌های کنترل لمس است. وب‌سایت iFixit به طور واضح از دارندگان دستگاه‌های معیوب خواسته است که اگر کارت خدمات پس از فروششان معتبر است، از آن استفاده کنند و اگر اعتبار آن به پایان رسیده است به تعمیرگاهی مراجعه کنند که تعمیرات در سطح مادربرد انجام می‌دهد و بخواهند که دو تراشه کنترل لمس را تعویض کنند. هزینه این کار کمتر از خرید آیفون جدید در خواهد آمد. برخی از تعمیرکاران، مادربرد را محکم می‌کنند که در برابر خم و راست شدن مقاوم‌تر شود. این راهکار نیز ممکن است مفید باشد.

آیا آیفون شما تا به حال با این مشکل مواجه شده است؟ اگر پاسختان مثبت است، لطفا تجربه خود را با سایر کاربران جی‌اس‌ام به اشتراک بگذارید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (127 نظر)

MerWj

۱۴۰۱/۱/۲۵
سلام داداش آی سی رو نباید عوض کنی باید یکمی حرارت بدی.من خودمم همین مشکلو داشتم مثل شما و کاربران دیگه ی آیفون ۶.مندهمین کار رو کردم بردم پیش تعمیر کار آی سی رو حرارت داد خوب شد

MerWj

۱۴۰۱/۱/۲۵
بخاطر اینکه میپره بیرون گوشی سنگین شده مثل گوشیه من بازی های سنگینی روش دارم کیبوردش یه سری کلمه ها رو گیر میکنه همین الان که دارم تایپ میکنم هم همینه کلا آیفون ۷ به بالا بازی های سنگین رو خوب نگه میدارن و اصلا هم لگ نمیدازن

......

۱۳۹۹/۸/۱۰
من ایفون ۶همون سالی که عرضه شد خریدم و تا الان که سال ۹۹ هست دارمش و راضیم.
تا حالا یک بارم تعمیر گاه نرفته و مشکلی نداشته.

......

۱۳۹۹/۸/۱۰
من گوشی ایفون 6 همون سالی که عرضه شد خریدم تا الان که سال ۹۹ هست دارمش.تا حالا یک بار هم تعمیر گاه نرفته.راضیم از این گوشی

mohammad

۱۳۹۹/۴/۹
سلام دادا کجا تعمیر کاری گوشیو بیارم براتون