خانهاخبار
مقایسه سرعت حافظه داخلی Note 7 با Note 5 سامسونگ

مقایسه سرعت حافظه داخلی Note 7 با Note 5 سامسونگ

از سال گذشته سامسونگ گوشی‌های پرچمدار خود را به چیپ‌های حافظه داخلی UFS 2.0 مجهز کرده است که به مراتب سرعت بیشتری نسبت به نسل قبل دارند. در این مطلب مقایسه سرعت حافظه داخلی گلکسی نوت 7 با گلکسی نوت 5 را مشاهده خواهید کرد که شاید نتایج آن برایتان قابل پیش‌بینی نباشد.
۱۳۹۵/۵/۳۱

یکی از بهبودهایی که در گلکسی نوت 7 ایجاد شده افزایش مقدار حافظه داخلی پایه دستگاه از 32 به 64 گیگابایت است؛ خبری خوشحال‌کننده برای کاربرانی که فایل‌های زیادی روی گوشی خود ذخیره می‌کنند.
شاید بپرسید: با وجود امکان نصب کارت حافظه جانبی، آن هم در ظرفیت‌های بالا، چرا افزایش حافظه داخلی گوشی هوشمند خبر خوبی محسوب می‎شود؟

از سال گذشته سامسونگ از حافظه داخلی UFS 2.0 در گوشی‌های پرچمدار خود استفاده کرد که نسبت به چیپ‌های eMMC و کارت‌های microSD به مراتب از سرعت بالاتری برخوردارند. به این ترتیب سرعت خواندن و نوشتن فایل‌هایی که روی حافظه داخلی دستگاه ذخیره شده باشند بسیار بالاتر از فایل‌های ذخیره‌شده روی مموری کارت می‌شود.

image

گلکسی نوت 7 و گلکسی نوت 5 از جمله گوشی‌هایی هستند که چیپ‌ حافظه UFS 2.0 را درون خود دارند که در ادامه می‌توانید نمودارهای سرعت خواندن و نوشتن این دو را با هم مقایسه کنید.

آزمایش اول به مقایسه سرعت خواندن متوالی (Sequential read) مربوط می‌شود. همان طور که در نمودار زیر می‎بینید، سرعت خواندن حافظه داخلی Galaxy Note7 برابر با 482 MB/s اندازه‌گیری شده که حدود 17 درصد بیشتر از سرعت خواندن حافظه داخلی Galaxy Note 5 است.

image

در نمودار دوم سرعت نوشتن متوالی (Sequential write) حافظه داخلی Note7 با Note 5 مقایسه شده است که این بار وضعیت فبلت 2015 سامسونگ بهتر است و می‌تواند اندکی سریع‌تر فایل‌ها را بنویسد.

image

سومین نمودار بر اساس خواندن رندوم (Random read) فایل‌ها تهیه شده که در سرعت و عملکرد بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها تاثیرگذار است. همان طور که می‌بینید، سرعت نوت 5 به مراتب بیشتر از نوت7 است.

image

در چهارمین و آخرین آزمایش سرعت نوشتن رندوم (Random write) در دو گوشی مورد بحث را می‌بینید که باز هم Galaxy Note5 بهتر از Galaxy Note7 عمل کرده است.

image

بار دیگر به این نمودارها نگاهی بیندازید و نظر خود را در مورد مقایسه و نتایج به‌دست‌آمده با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (32 نظر)

محسن

۱۳۹۵/۸/۲۹
منم نوت ۵ داریم عالیه
فقط بدنش مقاوم نیست چن روز پیش از نیم متری از دستم افتاد زمین قاب پشتش شکست مجبور شدم عوصش کنم

جاسم

۱۳۹۵/۶/۳
منم چندروزپیش داشتم ضربه پذیری ومقاومت گوشی آیفون6ونوت5ونوت7 ومیدیدم که نوت7 داغون بود
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

امیر حسین

۱۳۹۵/۶/۳
همین الان نوت پنجم رو بوس کردم ♧♢♡♤■□●○•°☆▪¤¡¿

جاسم

۱۳۹۵/۶/۳
منم چندروزپیش داشتم ضربه پذیری ومقاومت سه گوشی آیفون6ونوت5ونوت7 ومیدیم که نوت7 ازهمه داغون تر بود.
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

prance

۱۳۹۵/۶/۳
@yh
این دیگه از اون حرفا بود ها!!!!!!
چقدر تعصب الکی
تمام عالم ادم تمام این سایتا میگن بهترین صفحه نمایش رو نوت ۷ داره بعد میاد حرف الکی میزنه