خانهاخبار
آغاز تولید پردازنده‌های A11 اپل با فناوری 10 نانومتری توسط TSMC

آغاز تولید پردازنده‌های A11 اپل با فناوری 10 نانومتری توسط TSMC

با اینکه هنوز آیفون‌های سال ۲۰۱۶ اپل رسما معرفی و وارد بازار نشده‌اند، خبرهایی در مورد محصول سال ۲۰۱۷ این شرکت نیز به‌گوش می‌رسد. TSMC اعلام کرده که تولید پردازنده‌های A11 اپل برای محصولات سال آینده این شرکت آغاز کرده است.
۱۳۹۵/۵/۲۰

به گزارش DigiTimes، کمپانی تایوانی TSMC که وظیفه تولید بخش بزرگی از پردازنده‌های اپل را برعهده دارد کار خود را برای تولید پردازنده A11 آغاز کرده است. این پردازنده بر پایه تکنولوژی ۱۰ نانومتری ساخته می‌شود و به دستگاه‌های سال آینده اپل مربوط است.

TSMC اعلام کرده که قصد دارد در ساخت این پردازنده فناوری جدید خود را با نام backend integrated fan-out (InFO) به کار گیرد.

تاکنون کمپانی‌های سامسونگ و TSMC از شرکای تجاری اپل در تولید پردازنده‌های اختصاصی این شرکت بودند. اما اخیرا خبرهایی منتشر شد که نشان می‌داد اپل قصد دارد سامسونگ را از این معامله خارج کند تا TSMC تنها تولیدکننده پردازنده سری A اپل باشد.

احتمالا به خاطر دارید که سال گذشته پردازنده‌های A9 تولید سامسونگ با مشکلاتی مانند حرارت بالا مواجه بود که نمونه ساخت TSMC این مشکلات را نداشت. از این‌رو اپل تصمیم گرفته که فقط یک شرکت و آن هم TSMC وظیفه تولید پردازنده‌های A10 و A11 را برعهده داشته باشد. 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

yh

۱۳۹۵/۵/۲۲
و باز سر بنجول ساز معروف بی کلاه موند

hashtakgholi

۱۳۹۵/۵/۲۱
بفرماییید چیپست های اپلو هم ساسونگ میزنه بعد شما از اگزینوس ایراد می گیرید

shahab .moh

۱۳۹۵/۵/۲۱
اپل خودش چی میسازه؟ قاب ؟ بهتره که اسمش رو بزاریم شرکت قاب سازی