خانهاخبار
احتمال استفاده از تاچ‌آیدی و پنل لمسی در مک‌بوک‌پرو قوت گرفت

احتمال استفاده از تاچ‌آیدی و پنل لمسی در مک‌بوک‌پرو قوت گرفت

بالاخره پس از اخبار موثق و غیرموثق زیادی که طی ماه‌های گذشته شنیدیم ظاهرا حضور تاچ‌آی‌دی و پنل آمولد در مک‌بوک پرو اپل قطعی شده است. سنسور تشخیص اثر انگشت پیش از این با نام تاچ‌آی‌دی در آیفون و آیپد شناخته شده بود اما این‌بار می‌خواهد به دنیای مک‌بوک پروها راه پیدا کنید.
۱۳۹۵/۵/۱۹

پیش از این شایعاتی درباره بکارگیری سنسور تشخیص اثر انگشت در دکمه پاور مک‌بوک‌ها شنیده شده بود. این سنسور که در محصولات اپل با نام Touch ID شناخته می‌شود بعد از آیفون و آیپدهای اپل حالا می‌خواهد در نسخه‌های جدید مک‌بوک پرو نیز جای خود را باز کند. به نقل از یک منبع آگاه مک‌بوک‌پروهای امسال به دکمه‌پاور با تاچ‌آی‌دی داخلی و دکمه‌های لمسی با پنل اولد مجهز می‌شوند!

image

محل قرارگیری تاچ‌آی‌دی یکی از مهم‌ترین موضوعات مورد بحث است. همان‌طور که می‌دانید آیپد و آیفون این سنسور را در دکمه خانه خود جای داده‌اند که برای روشن‌شدن صفحه باید آن را لمس کرد؛ با توجه به این موضوع قرارگیری تاچ‌آی‌دی در دکمه پاور مک‌بوک یکی از منطقی‌ترین گزینه‌هاست. نکته قابل توجه این است که آیفون پیش از لمس حسگر تشخیص اثر انگشت روشن است اما در صورتی که مک‌بوک خاموش باشد این سنسور چگونه کار می‌کند؟ آیا برای روشن‌کردن دستگاه هم به شناسایی اثر انگشت نیاز است یا ابتدا دستگاه روشن شده و هنگام ورود به سیستم‌عامل درخواست اثر انگشت می‌شود؟ همه این سوالات تا سه ماهه چهارم 2016 در مراسم رسمی رونمایی پاسخ داده می‌شوند.

image

پیش‌تر اشاره کردیم که دکمه‌های لمسی اولد به مک‌بوک‌پرو افزوده می‌شوند. برای درک ایده کلی ماجرا به عکس بالا دقت کنید. دکمه‌های میانبر و غیره به صورت لمسی نمایش داده می‌شوند که در شرایط مختلف جای آن‌ها ممکن است تغییر کند یا حتی اطلاعاتی نظیر آب و هوا و ساعت را نشان دهند. به نقل از KGI پنل در نظر گرفته شده برای این دکمه‌ها از نوع OLED بوده و ظاهرا فقط در مک‌بوک پرو قرار می‌گیرند.

image

در مک‌بوک‌ ایر پیشین تمام پورت‌ها قربانی شده و جای خود را به USB-C داده بودند که ظاهرا این اتفاق برای مک‌بوک‌ پرو هم تکرار می‌شود. درگاه USB-C از نسخه سوم تاندربولت پشتیبانی می‌کند و MagSafe هم حذف شده است!

نظر شما درباره تغییرات جدید مک‌بوک‌های اپل چیست؟ آیا با جایگزینی USB-C موافق هستید یا همان پورت‌های قدیمی را می‌پسندید؟ به نظر شما تاچ‌آی‌دی و دکمه‌های لمسی برای مک‌بوک ضروری هستند؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

پرویزی

۱۳۹۵/۵/۱۹
شاید زیبا و نازک بشه ولی کارایی دستگاه رو پایین میاره کلی تبدیل باید براش بخری.

else

۱۳۹۵/۵/۱۹
سلام مك بوك پرو ها از خودشون قيمت نجومي دارن چه برسه به اثر و انگشت و ...
ولي من موافق با حذف پورت ها هستم هم كمك به نازك تر شدن ميكنه هم به محصول زيبايي ميده
تشكر

hashtakgholi

۱۳۹۵/۵/۱۹
الان شیاومی mi book زده یک چیز عالیه و طبیعا با قیمت مناسب