خانهاخبار
هرآنچه که لازم است درباره S Pen در گلکسی نوت 7 بدانید

هرآنچه که لازم است درباره S Pen در گلکسی نوت 7 بدانید

سامسونگ در مراسم معرفی گلکسی نوت 7 از قلم هوشمند آن موسوم به S Pen تعریف و تمجید زیادی کرد. درباره ویژگی‌های جدید آن توضیحات مفصلی داد که در این مطلب بخش‌های مهم آن را مرور کرده‌ایم.
۱۳۹۵/۵/۱۳

فبلت گلکسی نوت از همان اولین نسل خود تاکنون با قلم هوشمندش به نام S Pen شناخته می‌شود. شب گذشته سامسونگ ششمین نسل گلکسی نوت را با نام گلکسی نوت ۷ معرفی کرد و گفت که حالا قلم هوشمند آن بهتر از همیشه شده است.

برای شروع اولین چیزی که در مورد اس پن باید بگوییم ضد آب بودن آن است. این قلم برای هماهنگی بیشتر با نوت ۷ به گواهینامه IP68 مجهز است و جالب است بدانید نه تنها در برابر نفوذ آب مقاوم است بلکه می‌تواند زیر آب نیز کار کند و روی صفحه نمایش نوت ۷ بنویسد. به لطف تکنولوژی الکترومغناطیس بکار رفته در آن، صفحه نمایش گلکسی نوت ۷ می‌تواند زیر آب نیز با اس پن ارتباط برقرار کند و موقعیت قلم نسبت به گوشی و میزان فشار وارد روی صفحه نمایش را تشخیص دهد.

image

S Pen در گلکسی نوت ۷ دستخوش طراحی مجدد شده است. طول آن نسبت به نسل قبلی گلکسی نوت، ۲.۶ میلیمتر کوتاه‌تر شده و میزان کلفتی نوک آن نیز از ۱.۶ میلیمتر در نسل قبلی به ۰.۷ میلیمتر کاهش یافته است. با کمتر شدن ضخامت نوک آن حالا اس پن بیش از پیش به یک قلم معمولی مانند مداد یا خودکار شبیه شده و نوشتن با آن همان حس نوشتن با یک مداد ۰.۷ را دارد.

image

قابلیت‌های نرم‌افزاری S Pen نیز پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است. ویژگی Screen off memo حالا روی صفحه نمایش Always On نوت ۷ نیز کار می‌کند. با کشیدن یک کادر روی ویدیوهای درحال پخش می‌توانید تصاویر متحرک GIF از آنها تهیه کنید و با انتخاب متون در قسمت‌های مختلف روی آن زوم کنید. قابلیت جالبی نیز برای ترجمه به آن اضافه شده؛ بطوریکه ۳۸ زبان توسط آن شناسایی می‌شوند و متنون انتخاب شده در این زبان‌ها به ۷۱ زبان دیگر قابل ترجمه هستند.

اما مشکل قلم گلکسی نوت ۵ را حتما به‌خاطر دارید. اگر قلم را برعکس در گوشی قرار می‌دادید قلم در آن گیر می‌کرد و سنسورهای آن از کار می‌افتاد. حالا این مشکل در قلم گلکسی نوت ۷ برطرف شده و در صورتی که کاربر سعی کند به اشتباه قلم را برعکس درون گوشی قرار دهد، قلم وارد محفظه خود نمی‌شود. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

محمدعلی

۱۳۹۵/۵/۱۶
خیلی عالیه.ممنون

پوریا

۱۳۹۵/۵/۱۴
خوبه دیگه قلم برعکس بزاریم سرجاش نمیره داخل ... این عالی بود

محمد

۱۳۹۵/۵/۱۴
زنده باد سامسونگ واقعا نوت7 هیچ حرفی برای گفتن نمیزاره خیلی عالیه

سهیل هـ.

۱۳۹۵/۵/۱۳
با اینکه طرفدار گوشی‌های هوشمند سامسونگ نیستم، اما اعتراف می‌کنم که ” تجربه‌ی کاربری وَ برخی از امکانات بی‌نظیر سامسونگ که در گوشی‌های بالا رده، استفاده کرده، برای کاربران، یک موهبت فوق‌العاده دلچسب‌‍ه “.
نوشته شده از طرف: یڪے از گوشی‌بازترین‌های روزگار!!

B

۱۳۹۵/۵/۱۳
واقعا قلمش بهتر شده.حالا دیگه واقعا خودکاره