خانهاخبار
سهم مارشمالو به 15.2 درصد رسید

سهم مارشمالو به 15.2 درصد رسید

اگرچه مدت زیادی از انتشار اندروید 6 می‌گذرد، تعداد زیاد گوشی‌های اندرویدی باعث شده تا اندروید 6 رشد آرامی داشته باشد. اکنون این نسخه از اندروید روی 15.2 درصد گوشی‌های اندرویدی نصب شده است.
۱۳۹۵/۵/۱۳

گوگل این بار آمار و ارقام مربوط به نسخه‌های اندروید را کمی زودتر از همیشه منتشر کرد؛ آماری که نشان از رشد نسبتا خوب اندروید 6 روی گوشی‌های اندرویدی دارد. این آمار بر اساس استفاده از فروشگاه پلی استور گوگل منتشر می‌شود. طبق این گزارش، 15.2 درصد از دستگاه‌های اندرویدی اکنون از اندروید 6 استفاده می‌کنند؛ آماری که نشان می‌دهد میزان نصب اندروید 6 روی دستگاه‌های اندرویدی 14 درصد رشد داشته است.

image

اندروید 5 لالیپاپ هم نسبت به ماه قبل رشد داشته است و اکنون با 35.5 درصد محبوب‌ترین توزیع اندروید به شمار می‌رود. پس از اندروید 5، اندروید 4.4 کیت کت با 29 درصد و اندروید جلی بین با 16.7 درصد بیشترین طرفدار را دارند. سایر نسخه‌های اندروید در مجموع بر روی کمتر از 3.5 درصد از گوشی‌های اندرویدی نصب شده‌اند.

انتظار می‌رود اندروید 7 نوگت اواخر ماه جاری روانه بازار شود و نکسوس‌های گوگل اولین گوشی هایی هستند که اندروید 7 آپدیت می‌شوند. گفته می‌شود نکسوس 5 گوگل به اندروید نوگت آپدیت نمی‌شود و اگر این خبر حقیقت داشته باشد احتمالا تنها نکسوس 6 و نسخه‌های بالاتر نکسوس به آخرین نسخه اندروید آپدیت می‌شوند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

rbmscpsaj

۱۳۹۵/۵/۱۷
این شیرینی ایرانی نیست خواهشا علکی جو ندید. این اطلاع رسامی نیست تند رویه.

الهه

۱۳۹۵/۵/۱۵
چرا اندروید اینقدر آروم آروم پخش میشه؟!

kni

۱۳۹۵/۵/۱۵
اندروید نوگت نوشته میشه ..ولی یادمون نره اسم واقعیش نوقا هست از شیرینی معروف تبریز..اطلاع رسانی کنید

payman

۱۳۹۵/۵/۱۴
دوستان اگر به فرض اندروید ۷ برای گلکسیS6 بیاد عاقلانه هست که آپدیتش کنم؟ منظورم اینه که هنگ یا لگ نمیزنه؟ بهتر میشه یا بدتر؟ مثلا تو ios، وقتی دوتا اپدیت بزرگ برای یه آیفون که دوسال از معرفیش گذشته بود میومد، هیچ مشکلی پیش نمیومد .میخوام بدونم تو گلکسی هم اوضاع همینه یا کلا باید بیخیال دومین اپدیت بزرگ شد؟؟

rbmscpsaj

۱۳۹۵/۵/۱۴
واقعا هم بهترین نسخه از اندروید که اومد 4.4 بود. البته نسخه 5 نمره بهتری گرفته ولی علتش اینه که تعداد زیادی از دستگاه ها سریع تر اپدیتش رو دریافت کردن. بعد از 4.4 یا سقوط کرد یا هیچ فرقی نکرد. من خودم به شخصه بعد از اپدیت 4.4 روی دستگاه های مختلف به مشکلات اعصاب خورد کن و غیر حرفه ای خوردم. قرار دادن اندروید تو لیست سیستم عامل ها فقط باعث شد سیستم عامل جدیت مبحث رو تا حدودی از دست بده و تبدیل بشه به یه مطلب بچگانه. والانم تا وقتی که از اندروید به طور کامل خلاص نشدم به نظرم بهتره از 4.4 استفاده کنم. چون مشکل تنظیمات شخصی، زمان و منطقه، هنگ، ری استارت غیر موجه، خروج شبکه از کنترل و... تو این نسخه کمتر دیده شد. اینم که اندروید 6 نتونسته پیرفتی داشته باشه همین نا امیدی کاربر برای اپدیته. چون همه به این نتیجه رسیدن که فرق نسخه های اندروید با هم فقط در حد شمارشونه.