خانهاخبار
با تغییرات چهارمین نسخه‌ بتای iOS آشنا شوید

با تغییرات چهارمین نسخه‌ بتای iOS آشنا شوید

چهارمین نسخه‌ بتای آی او اس 10 مخصوص توسعه‌دهندگان منتشر شد که در آن شاهد تغییراتی نسبت به سومین نسخه‌ بتا هستیم. برای اطلاع از این تغییرات با جی اس ام همراه باشید.
۱۳۹۵/۵/۱۳
image

اپل رسما چهارمین نسخه‌ مخصوص توسعه‌دهندگان آی‌او‌اس 10 را منتشر کرد و همانطور که از نسخه‌های بتا انتظار می‌رود شاهد افزوده شدن یا حذف برخی قابلیت‌ها نسبت به نسخه قبلی در آن هستیم. لیست زیر تغییراتی است که در چهارمین نسخه بتای آی‌اواس 10 تا به حال کشف شده‌اند.

 

ایموجی‌های جدید

image

اپل همزمان با انتشار نسخه‌ چهارم بتا آی‌او‌اس 10 رسما اعلام کرد که در نسخه جدید سیستم‌عاملش بیش از 100 ایموجی جدید گنجانده شده است و ایموجی‌های قبلی نیز باز طراحی شده‌اند. ایموجی‌های جدید با هدف تنوع بخشیدن به این شکلک‌های محبوب و اضافه کردن جنسیت مردانه و زنانه به ایموجی‌های قبلی در iOS 10 تعبیه شده‌اند.

 

نمایش ساعت در نوتیفیکشن سنتر

image

در نسخه‌های قبلی توسعه‌دهندگان iOS 10 و همچنین نسخه عمومی آزمایشی iOS 10 هنگامی که صفحه گوشی قفل بود در قسمت نوتیفیکشن سنتر قادر به مشاهده تاریخ نبودید. در نسخه فعلی هنگام قفل بودن صفحه با کشیدن به سمت راست می‌توانید به نوتیفیکشن سنتر دسترسی داشته باشید که البته در قسمت بالایی آن تاریخ خودنمایی می‌کند.

 

حذف بازخورد قفل کردن دستگاه

در نسخه‌ی سوم بتای توسعه‌دهندگان آی‌او‌اس 10 قابلیتی به این سیستم‌عامل اضافه شده بود که کاربر هنگام قفل کردن دستگاه در آیفون‌های جدید بازخورد لرزشی و در آیفون‌های قدیمی بازخورد صوتی دریافت می‌کرد. در نسخه فعلی این قابلیت حذف شده است.

 

تغییرات کنترل سنتر

image

در آی‌اواس هنگامی که از پایین به بالا دست خود را بکشید، بخشی به نام کنترل سنتر باز می‌شود که در آن قادر به خاموش و روشن کردن وای‌فای، پخش یا متوقف کردن موزیک و کارهایی از این قبیل هستید. در آی‌اواس 10 این بخش طراحی جدیدی دارد و در جدیدترین نسخه‌ بتا اولین بار که این بخش را باز می‌کنید صفحه‌ای آموزشی باز می‌شود که به شما می‌گوید چگونه به قسمت‌های مختلف کنترل سنتر دسترسی داشته باشید.

image

همچنین در کنترل سنتر امکان تغییر دادن آیکون خانه نیز فراهم شده است.

 

تصاویر زمینه

در نسخه بتای فعلی بخشی از تصاویر زمینه قدیمی کلا از iOS 10 حذف شده‌اند. اگر برایتان جالب است باید بگوییم که در عوض اپل تصویر زمینه کوه‌ها و ستاره‌ها را که اندکی پیش از سیستم‌عاملش حذف کرده بود، دوباره به iOS برگردانده است.

 

صدای صفحه کلید

اپل در نسخه قبلی بتا، صدای صفحه کلید که هنگام استفاده از آن شنیده می‌شد را پس از حذف در نسخه‌ی بتای دوم، دوباره به سیستم‌عاملش برگرداند. در نسخه اخیر نیز صداهای جدیدی به آن افزوده است. برای مثال هنگام زدن روی دکمه‌های بازگشت، شیفت، اسپیس و... صداهای متفاوتی خواهید شنید.

نسخه نهایی iOS 10 احتمالا همزمان با رونمایی از آیفون‌های جدید، حدود 2 ماه دیگر، منتشر خواهد شد.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (8 نظر)

Amir

۱۳۹۵/۵/۱۹
بيابرو اقا ما پول كيفيت گوشي رو ميديم نه گوش اندرويدي كه معلوم مي اصن چيه اصن گوشي اندريدي كه كيفيت نداره بيا كيفيت دوربين يا سرعت باز كردن يه گوشي اندرويدي مثل اس ٧ رو با ايفون ٧ مقايسه كنيد تا بفهميد كيفيت يعني چه
پر چم ايفوني ها بالا

8

۱۳۹۵/۵/۱۸
بزار خوش باشن با پز دادن آیفون چه اشکالی داره 3میلیون تومان واسه چیزی که سر در نمیارن ازش اما چون فکر میکنن با داشتنش جذاب میشن میپردازن از جیب ما ها نرفته که!!! بزار خوش باشن تو فقط بهشون بخند

8

۱۳۹۵/۵/۱۸
امیدوارم ios 10 از آیفون 7 آبروداری کنه !!!! دلیلش رو همه میدونن

حسین باختر اصل

۱۳۹۵/۵/۱۴
شما رو همون اندروید بمون که 100 سالی یه بروز رسانی میکنه اخرشم هم 10 نفر بروز نمیکنن

سیاوش

۱۳۹۵/۵/۱۳
سلام برو تا ای او اس 1000ببینم چی کار میکنی