خانهاخبار
اسکنر عنبیه سال 2018 به آیفون می‌آید

اسکنر عنبیه سال 2018 به آیفون می‌آید

در حالی که سامسونگ نوت 7 از اسکنر عنبیه بهره خواهد برد، به نظر می‌رسد اپل تا دو سال آینده از این تکنولوژی استفاده نمی‌کند.
۱۳۹۵/۵/۵
image

اپل با تاچ‌آیدی تغییر بزرگی در شیوه باز کردن قفل آیفون پدید آورد، اما بعید به نظر می‌رسد اپل همین‌جا متوقف شود. دو سال پیش گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر این‌که اپل در حال کار روی تکنولوژی اسکن چشم است، اما طبق گزارش‌های جدید این ویژگی تا سال 2018 به اپل اضافه نمی‌شود.

وب‌سایت دیجی‌تایمز گزارش داده که اپل در سال 2018 آیفونی با قابلیت اسکن عنبیه عرضه خواهد کرد. این در حالی است که سامسونگ این قابلیت را چند روز دیگر و با معرفی گلکسی نوت 7 عملی خواهد کرد. باید منتظر ماند و دید اسکنر عنبیه چقدر در فروش گلکسی نوت 7 تاثیرگذار است.

اسکنر عنبیه با شناسایی عنبیه کاربر کار می‌کند؛ یعنی همان «پوسته نازک صاف و رنگی پشت قرنیه». مثل اثر انگشت، عنبیه هر کس کاملا منحصر به فرد است و راه مطمئنی برای باز کردن قفل گوشی در اختیار کاربر می‌گذارد.

اما استفاده از اسکنر عنبیه مشکلاتی هم دارد؛ مثلا در نور کم ممکن است خوب کار نکند؛ یا این‌که عنبیه در شرایطی مثل مصرف الکل یا ورم چشم تغییر شکل می‌دهد. با این حال، در شرایط عادی، اسکن عنبیه به کاربر اختیار می‌دهد که بدون هیچ تماس فیزیکی قفل گوشی را باز کند، که این ویژگی می‌تواند بسیار کارآمد باشد.

باید اشاره کرد که KGI، که منبع قابل اعتمادتری از دیجی‌تایمز است، گزارش داده که آیفون در سال 2017 به اسکنر عنبیه مجهز می‌شود.

نظر شما چیست؟ آیا اپل در استفاده این تکنولوژی از سامسونگ شکست می‌خورد یا می‌تواند خودش را برساند؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (17 نظر)

على

۱۳۹۵/۵/۱۵
نه پس تكنولوژى ناقص بقيه خوبه كه كار نميكنه؟
اپل همه چى رو به حد عالى ميرسونه بعد توليد ميكنه

rbmscpsaj

۱۳۹۵/۵/۸
داداش خود سامسونگ این و از مایکروسافت کف رفته

rbmscpsaj

۱۳۹۵/۵/۸
من اومدم اینجا دقیقا همینایی که گفتی رو یه بار دیگه بگم. ولی اومدم دیدم شما گفتی. دمت گرم اقا.

محمد

۱۳۹۵/۵/۶
اگه دومين شركت دنيا توى تكنولوژى درجه دو باشه پس اچ تى سى بايد تو رده چهل و پنجاهم باشه جناب yh

MYS5

۱۳۹۵/۵/۶
Yh هم اطلاعات نداری و هم منطق و فکر.ابروی هرچی طرفداره بردی.کسی که به سامسونگی که جر 3کمپانی برتر جهانه میگه درجه دو معلومه سطح فکریش در چه حده