خانهاخبار
پرینت اثر انگشت مقتول برای باز کردن قفل آیفون به درخواست پلیس

پرینت اثر انگشت مقتول برای باز کردن قفل آیفون به درخواست پلیس

پلیس ایالت میشیگان آمریکا برای حل یک معمای جنایی به سراغ استفاده از پرینترهای سه بعدی رفته است تا با پرینت اثر انگشت مقتول بتواند قفل آیفون این فرد را باز کند.
۱۳۹۵/۵/۲

پلیس میشیگان برای حل یک معمای جنایی دست به دامن پرینتر سه‌بعدی شده است تا با پرینت کردن اثر انگشت مقتول بتواند قفل آیفون این فرد را باز کند. پلیس معتقد است راز قتل در گوشی مقتول نهفته است، بنابراین سعی می‌کند با کپی کردن اثر انگشتان فرد کشته‌شده اسکنر اثر انگشت آیفون را فریب دهد و به اطلاعات آن دسترسی پیدا کند.

پلیس از یک پروفسور دانشگاه ایالتی میشیگان خواسته است راهی برای انجام این کار بیابد. این پروفسور با استفاده از پرینتر سه‌بعدی مخصوص اثر انگشتان مقتول را با دقت بالایی روی لایه‌های نازکی از آلیاژ فلز چاپ کرده و آنها را روی ماکت‌های انگشتان دست قرار داده است تا اسکنر آیفون را فریب دهد.

image

چند ماه پیش FBI و اپل بر سر شکستن قفل آیفون یک تروریست به مشکل برخوردند و اپل حاضر به همکاری با FBI نشد. سرانجام FBI با کمک گرفتن از یک هکر توانست مقصود خود را عملی کند.

مجهز شدن گوشی‌های هوشمند به اسکنر اثر انگشت سطح امنیت کاربران را افزایش داده، اما وقوع چنین مواردی نشان می‌دهد که اطلاعات کاربران از دست همه در امان نیست و دور زدن اسکنرهای اثر انگشت همه دستگاه‌ها شدنی است.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (10 نظر)

مملی

۱۳۹۵/۵/۴
اقای سجاد . متاسفانه ایران اصلا داخل معادلات جهانی جایی نداره که بخواهیم در موردش صحبت کنیم.نمونه اش اینکه بیشترین فروش جهانی پورشه در ایرانه و یه دونه نمایندگی واقعی هم نداره!
بنده هم در مورد ایران صحبت نکردم. به صورت کلی گفتم. در ایران کارت های بانکی هنوز از نوع مغناطیسی هستند که در دنیا به علت عدم امنیت پایین منسوخ شده. در ایران اینترنت سرعتش... بگذریم.
در ضمن من نه طرفدار کسی هستم نه چیزی. به دنبال منافع خودم هستم و لاغیر.
گوشی خودم هم HTC هستش که عملا به جز تماس و همراه بانک استفاده دیگری ندارم.
همچنان هم معتقدم که سیستم تشخیص عنبیه اگر واقعا اجرایی بشه بسیار سودمند و کاراست . البته طبیعتا نه در ایران چون اگر هم همچین سیستمی راه بیافته از فرداش با انبوهی از چشم ها از حدقه درامده و انگشت های بریده رو به رو خواهیم بود.

سجاد

۱۳۹۵/۵/۳
کاملا مشخصه که شما طرفدار سامسونگی ... هه
چون واقعا خودمونم میدونیم این چیزایی که میگی ... پرداخت با اسکنر عنبیه واقعا رویاست برای ما ایرانیا همونطور که الان ان اف سی این کاربرد رو داره ولی تو ایران چیزی جز یه برچسب که روش نوشته nfc بیشتر نیست... غیراینه بگید غیر اینه

حسین

۱۳۹۵/۵/۳
خب اگه انگشت مقتول در دسترس بوده چه کاریه اینهمه زحمت :|||

arash

۱۳۹۵/۵/۳
be nazare man kheyli jok bud , vaghty tunestan daste maghtulo ru felez bezaran , khob yezarb ghofle gushio va mikardan dge , bishtar shabihe jok bud in mozu

مهدی

۱۳۹۵/۵/۳
چون گوشی های دیگه با یک فلش ساده میرن رو هوا....ولی آیفون نه