خانهاخبار
کاهش تعرفه اینترنت موبایل از امروز اعمال می‌شود

کاهش تعرفه اینترنت موبایل از امروز اعمال می‌شود

براساس مصوبه‌ای که کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تنظیم کرده، تعرفه استفاده از اینترنت همراه کاهش یافته و تعرفه‌های جدید از امروز اجرایی می‌شوند. بر این اساس اپراتورهای موبایل کشور تعرفه جدید را برای مشترکین خود اعلام کرده‌اند.
۱۳۹۵/۵/۲

با شروع ماه مرداد، موعد اجرای مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات فرارسیده و اپراتور اول و دوم کشور یعنی همراه اول و ایرانسل این کاهش تعرفه را روی نرخ‌های خود اعمال کرده‌اند. 

image

در خبری مرتبط با این موضوع در خبرگزاری تسنیم آمده:

مصوبه کاهش تعرفه اینترنت و انتقال زیرساخت از امروز برای اپراتورهای ثابت و سیار لازم الاجر می‌شود، به گونه‌ای که طبق مصوبه ۲۳۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اپراتورهای موبایل باید نرخ دیتای ازاد را به ۰.۴ ریال برسانند.

پیش از مصوبه اخیر، نرخ استفاده از هر کیلو بایت داده آزاد (بدون بسته) موبایل نیم ریال بود که با تصمیم اخیر مجموعه وزارت ارتباطات به ۰.۴ ریال کاهش یافته است.

نکته قابل تأمل و سوال برانگیزی که در مصوبه اخیر مشاهده می‌شود این است که کمیسیون مذکور خطاب به اپراتورهای موبایل گفته است که نرخ دیتا را از نیم به ۰.۴ ریال کاهش دهند که این موضوع عملا مشترکان دائمی را شامل می‌شود، چرا که نرخ دیتای آزاد برای مشترکان اعتباری ۰.۷۵ ریال بود.

متفاوت بودن نرخ دیتای آزاد برای مشترکان دائمی و اعتباری به مصوبه دیگری از کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مربوط می‌شود که در آن مجوز افزایش نرخ برای مشترکان اعتباری به میزان حداکثر ۵۰ درصد تعرفه دیتای دائمی داده شده است.

با توجه به اینکه در مصوبه مذکور صحبتی از کاهش تعرفه برای مشترکین اعتباری نشده، همراه اول این کاهش تعرفه را برای مشترکین اعتباری نیز اعمال کرده است. بدین ترتیب نرخ دیتای آزاد برای مشترکین دائمی همراه اول به ۰.۴ ریال و برای مشترکین اعتباری به ۰.۶ ریال کاهش یافته است.

image

 

ایرانسل نیز از این مصوبه پیروی کرده و کاهش تعرفه را روی نرخ دیتای آزاد خود اعمال کرده است؛ به‌صورتی که مشترکین دائمی ایرانسل از این‌پس به ازای هر کیلوبایت ۰.۶ ریال و مشترکین اعتباری به ازای هر کیلوبایت ۰.۴ ریال پرداخت خواهند کرد.

image

 

تعرفه استفاده از اینترنت اپراتور سوم یعنی رایتل نیز طبق اطلاعاتی که در وب‌سایت این اپراتور منتشر شده در حال حاضر به‌صورت زیر است.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (14 نظر)

جواد

۱۳۹۵/۵/۸
سلام چی فکرکردین مگه میشه اینا کاری کنن که به نفع مصرف کننده شه ازاین فکرا نکنین از این گرونتر نکنن ماراضییم

جواد

۱۳۹۵/۵/۸
سلام چی فکرکردین مگه میشه اینا کاری کنن که به نفع مصرف کننده شه ازاین فکرا نکنین از این گرونتر نکنن ماراضییم

Ebru

۱۳۹۵/۵/۳
خخخخ خیلی مسخرس

shahin

۱۳۹۵/۵/۳
داداش الان از فورجی بالاترم هست ؟؟؟ دیگه با فورجی هر کار بخوای میشه بکنی دیگه خود کشی که نمیخوای بکنی اهنگ رو تو ۳ ثانیه شایدم کمتر دانلود میکنه...

Hijacker

۱۳۹۵/۵/۳
تا چند وقت دیگه یه طرحی میریزن که بین بسته و اینترنت آزاد مردد بمونی
و این یعنی سود بیشتر اپراتورها و بقیه ملحقاتشون