خانهاخبار
وضعیت بازار کنسول بازی در ایران چطور است؟

وضعیت بازار کنسول بازی در ایران چطور است؟

به فصل گرم تابستان و اوقات فراغت دانش‌آموزان رسیده‌ایم؛ زمانی که اوج فروش کنسول است و سود فروشندگان به این فصل و جیب مردم بستگی دارد. حالا قصد داریم به اوضاع فروش کنسول بازی در ایران نگاهی بیندازیم و اطلاعات بیشتری از این حوزه در اختیار شما قرار دهیم. در ادامه با جی‌اس‌ام همراه باشید.
۱۳۹۵/۵/۵

بازار کنسول و بازی همواره از گردش مالی بسیار خوبی برخوردار بوده است و کمتر زمانی را در تاریخ چندین سال اخیر می‌توان یافت که این بازار دچار رکود شده باشد. در ادامه به سراغ یکی از فروشندگان کنسول بازی در شهر تهران رفته‌ایم تا از این بازار، که این روز‌ها داغ‌ترین روزهایش را سپری می‌کند، اطلاعات بیشتری کسب کنیم. با ما همراه باشید.

image

وضعیت فروش بازار کنسول چگونه است؟

بازار کنسول و بازی در ایران همواره به دلیل افزایش دوستداران بازی در حال بهبود و گسترش است، تا حدی که تمام فروشندگان از بازار راضی‌اند و گلایه خاصی ندارند. شایان ذکر است بازار کنسول و بازی در شرایط بسیار خوبی به سر می‌برد، در حالی که بازار سخت افزار و لپ تاپ به شدت دچار ریزش شده و در رکود شدیدی باقی مانده است.

کدام کنسول فروش بهتری دارد؟

قطعا کنسول‌های نسل هشتمی در بورس فروش تابستان امسال، برخلاف سال گذشته، قرار دارند اما اگر بخواهیم پرفروش‌ترین کنسول بازی را در ایران برایتان معرفی کنیم باید نام پلی استیشن 4 را بر زبان بیاوریم. بیشتر افراد اقدام به خریداری کنسول پلی استیشن 4 ریجن 2 با 500 گیگابایت حافظه داخلی ‌می‌کنند و میل زیادی به خرید باندل‌های اختصاصی و نسبتا گران‌قیمت‌تر ندارند.

کنسول‌های بازی چگونه وارد کشور می‌شوند؟ آیا گارانتی رسمی برای این محصولات وجود دارد؟

یکی از دغدغه‌های اصلی خریداران مسئله گارانتی است. درصد زیادی از کنسول‌های بازی در کشور ایران به دلیل ورود غیررسمی یا همان قاچاق دارای گارانتی خاصی نیستند و بیشتر فروشگاه‌های آنلاین و فیزیکی اقدام به فروش این محصولات با گارانتی 7 روز مهلت تست یا 30 روز می‌نمایند. در صورتی که خریدار نیاز به گارانتی داشته باشد، که معمولا با توجه به افزایش قیمت تمام‌شده منصرف می‌شوند، حدود 150 تا 200 هزار تومان به مبلغ کنسول اضافه می‌شود.

قیمت کنسول بازی در فروشگاه‎‌های فیزیکی و آنلاین چقدر تفاوت دارد؟

قیمت کنسول‌ها بسیار مناسب است و اگر تصمیم دارید محصولی مطمئن و قدرتمند برای بازی کردن و سرگرم کردن خود یا حتی فرزندتان تهیه کنید، تابستان 95 موقعیتی مناسب است. اما توجه داشته باشید که دیگر سراغ کنسول‌های نسل هفتمی نروید. کنسول‌های بازی نسخه‌های بسیار زیادی دارند، اما تفاوت قیمت این کنسول‌ها در فروشگاه‌های معتبر با فروشگاه‌های اینترنتی چندان نیست. به‌هرحال توصیه می‌کنیم قبل از خرید کنسول به بورس کنسول و بازی بروید تا علاوه بر گرفتن قیمت‌ها با نسخه‌های جدید موجود در بازار آشنا شوید.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (16 نظر)

mohsen

۱۳۹۵/۵/۱۰
من خودم سوني ٣ رو ٦ سال پيش خريدم واقعا عالي بوده واگر لب تاب و يا كامپوتر داشتم بايد كلي خرجش ميكردم و از زماني كه دارم خدارو شكر اتفاقي براش نيافتاده و حالا قصد ارتقا به سوني ٤ دارم خود دستگاه گران نيس بازيهاش گرانه اونم نميشه كاري كرد انچارد ٤ رو بگيري يك بار بازي كني عاشقش ميشين

akbari

۱۳۹۵/۵/۷
دوستان چرا خودتون رو عصبانی میکنید.من خودم سال 2008 یه پلی استیشن ۲ خریدم هنوزم دارم باهاش بازی میکنم و اصلا کنسول دیگه ای نخریدم که جدیدا دیگه بدبخت هیچ بازی رو اجرا نمیکنه...
در ضمن اون کسی که تا حالا برای مثال Xbox 360 نداشته خوب همه ی بازی هاش براش جدیده دیگه و به نظر من کاربرای غیر حرفه ای هنوزم میتونن نسل ۷ بخرن...

appsstore

۱۳۹۵/۵/۶
قیمت بازی اورجینال pc با کنسول فرقی نداره

سبحان

۱۳۹۵/۵/۶
نود درصد بازیاش زیر 30 یا 40 تومن همشو دیجیتالی بریزین فقط انلاین تو خود بازی نرید که کنسول قفل میشه

hashtakgholi

۱۳۹۵/۵/۶
دوست عزیز ریجن کار زیاد مهم نیست ریجن یه حرفیه که فروشنده های سود جو ازش بیشتر پول دربیارن