خانهاخبار
سومین نسخه بتای iOS 10 چه تغییراتی کرده است؟

سومین نسخه بتای iOS 10 چه تغییراتی کرده است؟

اپل اخیرا سومین نسخه بتای آی‌ او‌ اس 10 را با مجموعه‌ای از تغییرات و بهبودها منتشر کرده است. در این مطلب به بررسی تغییرات و ویژگی‌های اضافه‌شده به این نسخه می‌پردازیم.
۱۳۹۵/۴/۳۰
image

اپل سومین نسخه بتای توسعه‌دهندگان iOS 10 را منتشر کرد؛ سیستم‌عاملی که احتمالا با معرفی نسل جدید آیفون در اوایل پاییز امسال رسما منتشر می‌شود.

همان طور که از نسخه بتای یک نرم‌افزار انتظار می‌رود، ویژگی‌هایی به این نسخه افزوده یا از آن حذف می‌گردد و گاهی روی قابلیت‌های پیشین بیشتر کار می‌شود. نسخه بتای سوم آی‌او‌اس 10 نیز از این مقوله مستثنی نیست و توسعه‌دهندگان تاکنون قابلیت‌های جدیدی در آن کشف کرده‌اند. در این مطلب قابلیت‌ها و بهبودهایی را که تاکنون در نسخه سوم بتا یافت شده برایتان معرفی می‌کنیم.

 

کمک به بهبود عملکرد اپلیکیشن سلامت

image

در اپلیکیشن سلامت گزینه جدیدی با عنوان Improve Activity اضافه شده است که به کاربر این قابلیت را می‌دهد تا به صورت ناشناس داده‌های مربوط به سلامت خود را برای اپل ارسال کند. اپل از این داده‌ها برای بهبود قابلیت‌ها و افزایش دقت اپلیکیشن Health بهره می‌برد. برای فعال‌سازی مسیر زیر را طی کنید:

Settings ---> Privacy ---> Diagnostics & Usage ---> Improve Activity

اولین دفعه که می‌خواهید این قابلیت را فعال کنید، اپلیکیشن سلامت باز می‌شود و از شما می‌پرسد می‌خواهید این کار را انجام دهید یا خیر.

 

بازخورد لرزشی هنگام قفل کردن

اگر از کاربران آیفون 6اس یا آیفون 6اس پلاس باشید، در سومین نسخه بتای آی‌او‌اس 10 هنگام قفل کردن گوشی، دستگاه شما می‌لرزد. کاربران سایر نسخه‌های آیفون تنها یک نوتیفیکشن صوتی دریافت می‌کنند.

 

صداهای صفحه کلید

در اولین نسخه بتا از آی‌او‌اس 10 هنگام استفاده از صفحه کلید مجازی صدای کلیک شنیده می‌شد که در نسخه دوم حذف شده بود. حال در سومین نسخه دوباره این قابلیت بازگشته است.

 

سیری و اپلیکیشن‌های مستقل

image

همان طور که می‌دانید، در آی‌او‌اس 10 اپل به اپلیکیشن‌های مستقل اجازه استفاده از دستیار صوتی خود، سیری، را می‌دهد. حال در سومین نسخه بتا می‌توانید ببینید چه اپلیکیشن‌هایی می‌توانند از سیری استفاده کنند. برای این کار مسیر زیر را طی کنید:

Settings ---> Siri ---> App Support

 

بازکردن بدون فشار دادن دکمه Home

در آی‌اواس 9 شاهد این قابلیت بودیم که کاربران بدون اینکه نیاز به فشار دادن دکمه Home داشته باشند و تنها با قرار دادن انگشتشان روی حسگر اثر انگشت می‌توانستند قفل دستگاه خود را باز کنند. در نسخه‌ اول بتای آی‌او‌اس 10 برای باز کردن قفل علاوه بر قرار دادن انگشت روی دکمه Home باید کمی نیز آن را فشار می‌دادید. اکنون در سومین نسخه بتا اپل این مشکل را برطرف کرده و دوباره روش آی‌اواس 9 را در پیش گرفته است. این قابلیت، که با نام Rest Finger to Open شناخته می‌شود، از بخش Accessibility قابل دسترسی است.

 

اشتراک‌گذاری اپلیکیشن با تاچ سه‌بعدی

image

هنگامی که روی آیکون اپلیکیشنی محکم فشار دهید، بین گزینه‌های بازشده گزینه اشتراک‌گذاری اپلیکیشن نیز دیده می‌شود. این گزینه همراه با نام کامل اپلیکیشن به نمایش درمی‌آید؛ چیزی که در نسخه دوم وجود نداشت.

 

رفع مشکل اختلال در پخش صوتی

در سومین نسخه بتا آی‌او‌اس 10 مشکل اختلال در پخش صوتی از طریق بلندگوهای آیفون هنگامی که بازخورد لرزشی به وجود می‌آمد حل شده است.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

iAlireza

۱۳۹۵/۵/۱۴
ina male ios 10 beta 3 hast

مجید

۱۳۹۵/۴/۳۰
این تنظیمات در کجای ios9‌هست؟
گوشی من 5S‌ هست.

sorooshchamani

۱۳۹۵/۴/۳۰
در iOS 9 به صورت پیش فرض این امکان وجود دارد. برای فعال کردن این قابلیت در iOS 10 Beta 3 باید به مسیر Settings>General>Accessibiity>Home Button> Rest Finger to Open بروید.

ساسان

۱۳۹۵/۴/۳۰
سلام
اون قسمت باز کردن گوشی بدون فشار دادن دکمه Home کجاست؟ نتونستم پیداش کنم!!یعنی ios 9 هم این حالتو داره؟!