خانهاخبار
کاربران اندروید فقط از دستگاه‌های سامسونگ و نکسوس استفاده کنند!

کاربران اندروید فقط از دستگاه‌های سامسونگ و نکسوس استفاده کنند!

تحقیقات نشان می‌دهد که دستگاه‌های نکسوس و محصولات اندرویدی سامسونگ قابل اعتماد‌ترین محصولات اندرویدی از نظر دریافت به‌روزرسانی‌های امنیتی هستند.
۱۳۹۵/۴/۱۵
image

اندروید دیگر سیستم‌عاملی نوپا نیست و امروزه پراستفاده‌ترین سیستم‌عامل گوشی‌های هوشمند شده است. البته این سیستم‌عامل در گذشته مشکلات امنیتی متعددی داشت که گوگل این مشکلات را در گذر زمان برطرف کرد. حتی گوگل چندی پیش ادعا کرد که اندروید هیچ‌گاه به اندازه امروز امن نبوده است. با این حال هنوز هم ممکن است حفره‌های امنیتی در این سیستم‌عامل وجود داشته باشد و این حفره‌ها بیش از همه کاربرانی را تهدید می‌کند که به‌روزرسانی‌های امنیتی گوگل را دریافت نکرده‌اند.

گال بنیامینی (Gal Beniamini)، که یکی از محققان باسابقه در حوزه امنیت است، اخیرا نشان داده که برخی گوشی‌های اندرویدی که از چیپ‌ست‌های اسنپدراگون بهره می‌برند در معرض آسیب‌پذیری امنیتی قرار دارند. هکرها به کمک این حفره امنیتی می‌توانند به تمام رمزنگاری‌های گوشی دست پیدا کنند. البته این حفره در دستگاه‌هایی دیده شده که هنوز به‌روزرسانی امنیتی ماه مه را دریافت نکرده‌اند. بنابراین به نظر می‌رسد گوگل پیش از این به وجود چنین حفره‌ای پی برده و آن را رفع کرده است. بر این اساس و با احتساب دستگا‌ه‌هایی که این پچ امنیتی را دریافت نکرده‌اند، حدود 57 درصد گوشی‌های اندرویدی در معرض این آسیب‌پذیری قرار دارند.

با توجه به نتایج بررسی‌های موسسه Duo Labs، 75 درصد از دستگاه‌های گلکسی اس6 بسته امنیتی ماه مه را دریافت کرده‌اند، در حالی که این عدد برای بسته امنیتی ماه ژانویه صفر بوده است. 2 درصد از گوشی‌های گلکسی اس5 آپدیت ماه ژانویه را نصب کرده‌اند. اما میزان دستگاه‌هایی که آپدیت ماه مه را نصب کرده‌اند به 45 درصد می‌رسد. 75 درصد گوشی‌های نکسوس نیز پچ امنیتی ماه مه را دریافت و نصب کرده‌اند.

image

این موسسه به شدت توصیه می‌کند که کاربران اندروید هر به‌روز‌رسانی‌ای را که برای این سیستم‌عامل عرضه و برای گوشی‌شان منتشر می‌شود سریعا نصب کنند. اما از آنجا که بسیاری از تولیدکنندگان محصولات اندرویدی این به‌روزرسانی‌ها را برای محصولاتشان عرضه نمی‌کنند یا تنها برای پرچم‌دارانشان منتشر می‌کنند، Duo توصیه می‌کند که تنها از گوشی‌های سامسونگ یا نکسوس استفاده کنید.

این به آن خاطر است که بررسی‌های ما نشان می‌دهد تنها دستگاه‌های اندرویدی که بدون تاخیر قابل توجه به‌روزرسانی‌های امنیتی را دریافت می‌کنند دستگاه‌های نکسوس و محصولات سامسونگ هستند.

این موسسه همچنین با ارسال پیامی به مدیران شرکت‌های تکنولوژی، از آن‌ها خواسته است که با تغییر سیاست‌هایشان و انتشار به‌روزرسانی‌های امنیتی مانع قرارگیری محصولات و کاربرانشان در معرض خطرهای امنیتی شوند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (119 نظر)

ميلاد

۱۳۹۵/۵/۱۹
دقيقا،،،،حتي هنگ هم نكرده

خشایار

۱۳۹۵/۴/۲۰
دوستم نوت3 داره ، اندروید 5 رسمی براش اومد ، عجیبه ک برای شما نیومده

علی

۱۳۹۵/۴/۱۹
طرف گوشی Galaxy Young خریده انتظار داره آپدیت هم بیاد ،
گوشی های میان رده همینطوریش از رده خارجن چه برسه که دو سال از تاریخش گذشته باشه که تاریخ رسمی پشتیبانی اکثر کمپانی ها تا همین دو سال هستن ....
انگار سامسونگ نه تنها رقیب شرکت پدر آقای ** (طرفدار htc) بوده بلکه رقیب شرکت همه هم هست ...

احسان

۱۳۹۵/۴/۱۹
نظرت در باره xperia z5 premium چیه ؟ خخخخخ بازم حرفی برای گفتن داری ؟ رزولوشن 4K برابر با 2180 در 3840 پیکسل و تراکم پیکسلی 806 پیکسل در هر اینچ . این کجا و آن کجا

احسان

۱۳۹۵/۴/۱۹
باهات موافقم من not 3 دارم که یه زمانی پرچمدار سامسونگ بود از اندروید 4.4.4 اونورتر آپدیت براش نیومد ولی داداشم xperia m2 aqua داره که یه گوشی ارزون قیمت و قدیمی شرکت سونیه دو ماه پیش آپدیت اندروید 6 مارشمالو براش اومد و بدون دردسر اندرویدشو آپدیت کرد .