خانهاخبار
سریع‌ترین میکرو اس دی 256 گیگابایتی جهان معرفی شد

سریع‌ترین میکرو اس دی 256 گیگابایتی جهان معرفی شد

تکنولوژی کارت‌های حافظه هنوز سرعت رشد بالایی دارد و روزبه‌روز شاهد عرضه مدل‌های پیشرفته‌تر آن هستیم. سن‌دیسک، که در زمینه تولید ماژول‌های حافظه یکی از مشهورترین برندهاست، از کارت حافظه Micro SD جدیدی رونمایی کرده که ادعا می‌کند سریع‌ترین در نوع خود است.
۱۳۹۵/۴/۹

کارت حافظه میکرواس‌دی جدید سن‌دیسک با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت اگرچه اولین در نوع خود نیست، به گفته وسترن دیجیتال، مالک برند سن‌دیسک، سریع‌ترین در نوع خود است. سرعت خواندن اطلاعات از این حافظه به ۱۰۰ مگابایت در ثانیه می‌رسد و سرعت نوشتن اطلاعات روی آن نیز می‌تواند تا ۹۰ مگابایت در ثانیه باشد. این سرعت کافی است تا یک فیلم اچ‌دی را تنها در ۴۵ ثانیه منتقل کنید. همچنین ظرفیت ۲۵۶ گیگابایتی آن امکان فیلم‌برداری 4K تا ۱۴ ساعت را توسط تلفن هوشمند، دوربین ورزشی (Action Camera) و پهپاد فراهم می‌کند.

image

نام این مدل کارت حافظه کمی عجیب و طولانی است. نام کامل آن 256GB SanDisk Extreme microSDXC UHS-I است و در مقایسه با رقیب سامسونگی خود، که ۲۵۰ دلار قیمت دارد، سرعت بیشتری دارد. وسترن دیجیتال مدل ارزان‌تری از این کارت حافظه را نیز با نام  256GB SanDisk Ultra microSDXC UHS-I Premium Edition عرضه می‌کند که سرعت خواندن اطلاعات از آن به ۹۵ مگابایت در ثانیه می‌رسد، اما از سرعت نوشتن اطلاعات روی آن خبری منتشر نکرده است. هر دو مدل میکرو اس‌دی جدید سن‌دیسک در برابر آب، حرارت، شوک الکتریکی و اشعه ایکس مقاوم‌اند. مدل Extreme آن از سه‌ماهه چهارم سال جاری با قیمت ۲۰۰ دلار وارد بازار می‌شود و مدل Premium Edition آن با قیمت ۱۵۰ دلار از ماه اوت (آگوست) در دسترس خریداران قرار می‌گیرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

ح

۱۳۹۶/۵/۹
لطفا بگید تفاوت کارت حافظه رنگی و مشکی غیر از رنگ در چیه؟

نیما

۱۳۹۵/۴/۱۵
htc 10,s7 تا دو ترابایت رو پشتیبانی می کنن
نمی دونم چرا سایت ها زدن تا 200گیگ وقتی ب سایت رسمی سامی (بجول ساز هههه) و اچ تی سی (نماد کیفیت) می رین خیلی دقیق نوشته تا2ترابایت پشتبانی از حافظه جانبی میکرو اس دی

Alireza

۱۳۹۵/۴/۱۳
بله مثلا
لومیا 650, لومیا 950
اس7 , g5
اینها همشون تا دویست گیگ رو پشتیبانی میکنن که همون 256 است

حسین

۱۳۹۵/۴/۱۰
مگه گوشی هم داریم که 256گیگ را پشتیبانی کند؟

علی

۱۳۹۵/۴/۱۰
فرق این جور رم ها با این حافظه های ssd چیه....