خانهاخبار
سونی قابلیت «شارژ آرام» را معرفی کرد

سونی قابلیت «شارژ آرام» را معرفی کرد

سونی قابلیتی جدید به اندروید مارشمالو مخصوص برخی از دستگاه‌هایش اضافه کرده که ممکن است در ابتدا کمی شما را متعجب کند: شارژ آرام!
۱۳۹۵/۴/۷

در حالی که دغدغه بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده محصولات دیجیتالی این است که تکنولوژی شارژ کردن باتری را به گونه‌ای ارتقا دهند تا سرعت شارژ شدن افزایش یابد، افرادی هستند که با سریع شارژ شدن باتری گوشی‌شان چندان موافق نیستند. دلیل آن‌ها ساده است: باتری‌ها نیاز به زمانی برای بازسازی خود دارند و نباید آن‌ها را تحت فشار قرار داد. تکنولوژی شارژ سریع، اگر شرکتی معتبر تاییدش نکرده باشد، ممکن است مشکلاتی جدی برای باتری به وجود بیاورد.

این حقیقت انکارنشدنی است که باتری‌ها عمر مشخصی دارند و پس از مدت زمانی لازم است که آن‌ها را تعویض کنید. حقیقت دیگر این است که هرچه باتری‌ها داغ‌تر شوند، سرعت از دست دادن انرژی ذخیره‌شده در آن‌ها افزایش پیدا می‌کند. به نظر می‌رسد این حقایق دلایل اصلی سونی برای معرفی قابلیت «شارژ آرام» باشد. شارژ آرام یا Soft Charging قابلیتی است که در نسخه جدید اندروید مارشمالو برای دستگاه‌های Xperia Z2 و Z3 تعبیه شده است. این قابلیت به صورت گزینه‌ای با قابلیت روشن و خاموش شدن پدیدار گشته است.

image

ایده پشت شارژ آرام این است که از خنک ماندن باتری حین شارژ شدن اطمینان حاصل شود. وقتی که باتری‌ها داغ می‌شوند، رفتارهای عجیب و غریبی از خود نشان می‌دهند. گویا سونی رمز افزایش طول عمر باتری را شارژ آهسته و پیوسته می‌داند. درواقع با اضافه شدن این قابلیت به کاربران توصیه شده است که تنها زمانی از شارژ سریع استفاده کنند که عجله دارند.

اگر بخواهیم روراست باشیم، هیچ مدرک معتبری نداریم که نشان دهد شارژ سریع چه اثری بر طول عمر باتری می‌گذارد یا آثارش چقدر مخرب است. روز به روز از طول عمر باتری‌های دستگاه‌های ما کاسته می‌شود. پیشرفت در تکنولوژی ساخت تلفن همراه به بهای افزایش مصرف انرژی آن‌ها تمام شده است. اپلیکیشن‌ها و فعالیت‌های فراوان و مختلف دستگاه‌های هوشمند ما، انرژی ذخیره‌شده در باتری را مانند آب سر می‌کشند و به همین دلیل چندان تعجب‌آور نیست که به این سرعت گوشی‌های ما به اتصال به شارژر نیاز پیدا می‌کنند.

یکی از راه‌های مقابله با کمبود شارژ استفاده از پاوربانک است. راه دیگر همراه داشتن باتری یدکی است و درنهایت شارژ سریع راه حل بشر برای رفع این مشکل بوده است. البته که شارژ سریع هنگامی که عجله دارید ممکن است بسیار به کارتان بیاید، اما اگر نیاز مبرم به شارژ شدن گوشی‌تان ندارید، شاید بهتر است از شارژ معمولی استفاده کنید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (11 نظر)

shahab .moh

۱۳۹۵/۴/۲۱
آقا باتریه دیگه طلا نیست که 50 تومن قیمتشه هر دو سال عوض کنید خب :|من به بدترین روش ها شارژ میکنم دو سال هم خوب کار میکنن بعدش عوض میکنم. مثلا نکسوز 5 یک ونیم سال خوب بود بعد ضعیف شد 70 تومن دادم یه باتری نو گرفتم . نمیدونم چرا ملت یچیز میخرن میخوان تا 5 نسل آینده هم ازش استفاده کنن. این اختراعات برای آدم های وسواسیه --__-- بعدش الان یکی میاد میگه باتری غیر قابل تعویض و این صحبتا ( خب بالاخره ملت همیشه حاضر در صحنه ای وجود دارن تا سوالات عجیب بپرسن) .... آقا باتری غیر قابل تعویض نداریم . اون باتری توی گوشی بدنیا نیومده که . از یجایی رفته داخل! از همونجا هم میاد بیرون! اچ تی سی ها پیچ شدن ایسوز ها چفت شدن سامسونگ رو نمیدونم پیچه یا بست پلاستیکی داره . خلاصه هر گوشی ای باز میشه و هر باتری ای در میاد

Salar

۱۳۹۵/۴/۱۰
من نوت 4 دارم اندروید 6 ولی چنین چیزی توش نیست اون چیزی که شما منظورتونه همون fast cable charging که با زدنش شارژ سریع فعال میشه

mohammad

۱۳۹۵/۴/۱۰
سامسونگ این قابلیت رو از قبل تو گوشی های دارای شارژ سریع گذاشته بود.
و سونی هم کار شاقی انجام نداده.

علیرضا

۱۳۹۵/۴/۹
ظاهرا تو اپدیت به گوشی اضافه میشه

mohammadreza.n

۱۳۹۵/۴/۸
مجتبی . 8 تیر 1395 ساعت 14:24
سونی اولین کمپانی نبود که این قابلیت رو آورد سامسونگ تو آپدیت اندروید ۶.۰.۱ تو smart manger این قابلیت رو به نام cable charging گذاشته که سرعت شارژ رو بسیار آهسته میکنه